Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Duurtijd ceremoniemeester ?

27-12-2011 14:18:32
Hey hey allemaal.
Vandaag hebben we na ons notarisbezoek de knoop doorgehakt: we gaan in 2012 al wettelijk huwen. De kerkelijke viering en het feest zijn dan voor 2013. Nu we dit zeker weten, kan ik ook verder met al de rest. Maar ik stuit al meteen op een eerste vraagje waar jullie me hopelijk bij kunnen helpen. Hoelang voorzien jullie een ceremoniemeester indien jullie alleen wettelijk of kerkelijk huwen op 1 dag en toch gekozen hebben voor een ceremoniemeester? Ik lees bij de meeste ceremoniemeesters dat ze spreken over 3 à 4 uur maar ik vraag me af of dit voldoende is? Tegen dat de bruidegom is opgepikt, de bruid is gaan ophalen, een glaasje is geklonken en de fotoreportage is gebeurd, zijn er toch al een goeie 3 uur voorbij? Dan moet de viering nog beginnen! Of zie ik dit verkeerd?
Bedankt om jullie ervaringen even te delen!
Groetjes
Becca

Rebecca
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 781

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik27-12-2011 15:20:47

Hoi Rebecca! Proficiat met de beslissing, zo moet je toch niet zo lang meer wachten ;-) Wij trouwen in maart voor de wet en in september voor de kerk (mét groot feest). Voor ons kerkelijk huwelijk hebben we een ceremoniemeester geboekt voor een drietal uur. Ze komt iets voor de aankomst van de bruidegom bij ons (uurtje voor begin viering) en blijft tot we weer allemaal zijn terggekeerd van de kerk (twee uurtjes na begin viering) = 3 uur in totaal. Daarna nemen we foto's en volgt uiteraard een receptie / avondfeest maar daarvoor hebben we geen ceremoniemeester meer nodig, de fotografe en mensen van de zaal kennen hun werk wel voldoende. Voor ons wettelijk huwelijk houden we het eerder kleinschalig, enkel broers, zussen, ouders en partners van de broers & zussen zullen erbij zijn. We gaan nadien een hapje eten en het leek ons dan ook niet nodig om hiervoor een ceremoniemeester te vragen. Hopelijk helpt dit!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik27-12-2011 16:45:24

Heyhey,

Onze ceremoniemeester zal ook maar een 3 à 4 uur blijven. Normaal is het dacht ik niet de bedoeling dat hij/zij er de hele dag bij is maar enkel voor de wettelijk/kerkelijke ceremonie.

Bij ons zal hij toekomen na de fotoshoot (voormiddag) en bij ons blijven tijdens wet (13u) en kerk (14u) en dan weer vertrekken voor de receptie begint :-).

Groetjes!

Evelien

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik27-12-2011 19:19:40

bij ons komt die mee met het busje dat ons naar de wet en de kerk brengt.
En die gaat ook weer mee naar huis met het busje.hij zal dus erbij zijn van 12u30 tot iets voor 4. Dus das ook een 3 à 4 uur.

annita

Meld misbruik28-1-2012 10:13:07

onze ceremoniemeester blijft van het begin ( vertrek ) tot en met de receptie in de zaal dat is pas service !! wij hebben geen minimum of maximum uren , hij gaat zelfs mee op foto locatie , voor ons is dit een pluspunt , ook voor de ontvangst van de gasten in onze feestzaal, ondertussen zullen wij ook al het gemeentehuis en de kerkdienst gehad hebben , wij hebben hem dan ook uitgenodigd om mee te lunchen tijdens de middag ( normaal denk ik ) , wij betalen eerlijk gezegd maar 160 euro voor een lange dag werk , hij heeft ook enorm veel in zijn unieke showroom om te gebruiken / huren echt wel leuke dingen en spot goedkoop , wij trouwen in aug 2012 en kijken er echt naar uit om met hem samen te zijn , wij trouwen in leuven en de ceremoniemeester is uit herent , dus heel kortbij voor ons als we het niet meer zien zitten , hij heeft ons al heel wat goede raad en leuke ideetjes meegegeven , onze ceremoniemeester = ceremonie luc herent ;

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...