Nu Online
Momenteel zijn er 56 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fototips

23-7-2006 17:47:00
hey allemaal,
op die site heb ik nog wat tips gevonden voor de fotoreportage. Ik zet ze even voor jullie op een rij. ik knip en plak gewoon he, dus niet letten op het taalgebruik, 't gaat om de ideetjes he :-):
* Neem een kleed mee! Als je ergens op wilt zitten (gras, bankje etc) wordt je jurk niet vies
* Houd je boeket niet als een bos bloemen vast!! maar laat het relaxed langs je heupen swiebelen
* Denk na over persoonlijke attributen die je mee kunt nemen om zo een persoonlijk tintje aan de foto's kunnen geven (op je buik op het gras achter je laptop als je veel computert, vishengel mee, voetbal mee, weet ik veel laat je fantasie de vrije loop en gooi gewoon wat attributen achterin de auto, gebruik je ze niet - dan neem je ze toch gewoon weer mee terug)
* vergeet niet een flesje water of een broodje mee te nemen!
* Kies indien mogelijk voor een binnen en een buitenlocatie. Zodat je op de dag zelf kunt zien wat je gaat doen. Vergeet niet te informeren bij de binnenlocatie of er toegangsgeld geheven wordt, en geef dat kleine geld dan aan degene die meegaat.
* Neem altijd 1 vriendin-moeder mee! Zij kan je jurk goedleggen en evt boeket even vasthouden en gewoon assisteren (pakezel).
* Mocht je bruidskinderen hebben, zet ze dan zowieso niet op elke foto. Maar doe er gewoon een paar. Neem ook iemand mee die de kinderen een beetje in de gaten kan houden zodat jij er geen omkijken naar hebt. Kies er eventueel voor met erg kleine kinderen om het eerste uur foto's te maken met de kleintjes en ze daarna mee te laten nemen, zodat jullie rustig verder kunnen.
* Probeer een locatie te kiezen die meerdere aspecten in zich heeft, of anders meerdere locaties. Je kunt je voorstellen dat een hele reportage op 1 bepaalde plek toch een beetje eentonig kan worden
* Neem ruim de tijd voor de reportage (toch vaak minimaal 2 uur incl reistijd)
* Kijk niet altijd stijf lachend in de camera, maar 'speel' met elkaar, trek je man eens aan zijn stropdas, streel hem eens door zijn haar, staar eens in de verte etc.....
*Wij hebben op het voetbal veld foto's gemaakt dus de voetbal was mee. Achteraf jammer dat we geen rode kaart mee hadden, was ook wel leuk geweest. Maakt de foto's toch een stuk speelser!!!!!
*Neem een nat washandje o.i.d. mee, dan kun je je schoenen eventueel schoonmaken als er wat modder/zand o.i.d. op zit!!

*Een leuke afsluitfoto! Samen hand in hand het beeld uitlopen, nog even omkijken en zwaaien, samen aan de champagne, samen op een terrasje met de benen op de tafel, of gewoon lekker aan de taart, etc.........

*Liften

H*et duwen van de auto, of het allebei aan een kant uit de auto hangen met je hand en de bruid dus met boeket en dan zwaaien als laatste foto.

*Op je buik in een hooiberg

*Bruidskindje scherp op de voorgrond - bruidspaar zoenend onscherp op de achtergrond. Wordt ook vaak gedaan met boeket scherp - bruidspaar onscherp

*Knus naast elkaar op je buik liggen en elkaar m&ms voeren of samen m&ms eten is echt een leuke foto hoor!!geloof me!! Als je hem een beetje close maakt. erg leuk
*Als je in de herfst trouwt is het ook heel leuk om flink met bladeren naar elkaar te gooien!!
*Ik vind foto's van (spontane) details altijd erg mooi! De kousenband (kennen we allemaal wel), de handen van de bruid die een kop thee vasthoudt, rozenblaadjes die op de straat zijn blijven liggen, bordje met stukje bruidstaart, etcetera. Net die sfeervolle dingetjes die je zo gauw gaat vergeten.

*Onze fotograaf heeft ons trouwkaartje op de eerste pagina van ons album gedaan , staat heel erg leuk maar ook voor het idee dat wanneer je dat niet doet en je een jaar of 10 getrouwd bent en denkt, waar ligt ons trouwkaartje ook alweer Dat zit het dus netjes in je boek en kun je die niet kwijtraken hihi
*Hand op kousenband

*Champagnefles met fluitjes meenemen

Hopelijk zijn ook jullie er iets mee.
Groetjes,
Karen
04/11/2006

karen
4-11-2006
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 386

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik23-7-2006 19:51:29

Amai Karen, ge zijt echt wel u best aant doen voor ons. Maar tzijn heel leuke tips, ga er zeker rekening mee houden!

Vicky
09.09.06

karen
4-11-2006
 Meld misbruik23-7-2006 20:49:39

hey Vicky,
graag gedaan hoor! Heb hier ook al geweldige tips gevonden. Dus als ik mijn steentje kan, bijdragen.
Groetjes,
Karen
04/11/2006

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...