TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sophie
9-9-2006
|
23-7-2006 17:01:41
Hey Marjolijn
Jammer om zo'n probleem voor te hebben. Nu, geld terugeisen is (denk ik) veel te hoog gegrepen. Want waarom, in bepaalde streken in Vlaanderen dragen ze de trouwring aan de linkerhand, in andere streken aan de rechterhand. Dus op basis hiervan sta je nergens.
Wat ik wel had gedaan, mocht ik van jou zijn (maar daarvoor is het nu te laat) is eerst passen voor het betalen. In jullie geval kun je wel teruggaan naar de juwelier en de ring laten vergroten en jullie probleem gewoon uit te leggen. Ik denk dat dat de beste oplossing zou zijn.
Wat jouw ring betreft, vrees ik dat je niet veel meer kunt veranderen. Dit had je jammergenoeg voor de betaling moeten zeggen en proberen te regelen...
Ik zou zeggen: bekijk het eens op je gemak en panikeer niet te snel! ;-)
Veel succes alvast.
Sophie
|
|
Katrien
26-8-2009
|
23-7-2006 17:37:09
Wij hebben onze ringen ook al betaald, maar de juwelier zei ons zelf om een paar weken voor de trouw de ringen nog eens te passen. Moest het zijn dat ze moeten aangepast worden, gebeurt dit nog gratis.
Misschien toch eens de moeite waard om die vraag te stellen?
Over dat probleem met die gravering kan ik je niet helpen.
groetjes Katrien
|
|
Katrien
24-6-2006
|
23-7-2006 17:58:04
ik denk trouwens dat de meeste mensen hun trouwring links dragen en niet rechts. Of vergis ik me hierin? Bij iedereen die ik ken zit die links, maar kan idd aan de streek liggen. Zie je het niet zitten de trouwringen gewoon links te dragen?
Groetjes,
Katrien
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
23-7-2006 19:31:07
Hoi Sophie,
we hebben ze gepast alvorens te betalen. Maar ik heb er gewoon niet op gelet dat mijn vriend ze steeds links heeft gepast. (Hij draagt nooit ringen en wist er dus niks van). Ik merkte thuis ineens dat hij ze links aandeed en toen bleek dat hij rechts niet paste. Wat betreft de gravering, ook dat kon ik niet weten. Het is de 1ste keer dat ik iets laat graveren. We hebben het lettertype enzo gekozen maar voor de rest had je daar geen keuzes. Ik wist ook helemaal niet dat je het steentje aan de binnenkant zou zien. Ik dacht dat het aan de binnenkant dicht zou zijn waardoor er nooit een probleem zou zijn met de gravering. En bij het passen toen ze klaar waren zat ik mij zo te concentreren op schrijffouten dat ik het toen niet gezien heb. Ik zag het pas thuis na de betaling.
Katrien, bij ons in de streek dragen ze de ringen normaal gezien rechts.
Nu ik denk dat ik hem rechts zal dragen en mijn vriend links. (Als we dan hand in hand lopen bv ook met de foto's dan komt dat wel goed uit want dan hebben we juist mekaars hand waar de ring aan zit vast.) Ofwel zal ik hem ook links dragen (bij mij past mijn ring aan beide kanten).
Het zijn misschien maar details maar ik had het bij zo'n dure aankopen gewoon graag volledig naar mijn zin gehad.
Niks aan te doen, we hadden zelf ook een beetje beter moeten opletten, vrees ik.
Toch bedankt voor de reacties!
marjolijn
|
|
Lieve
1-9-2006
|
23-7-2006 20:10:46
Hey,
ik denk toch dat je eens terug moet gaan hoor, anders loop je er nog jaren lastig van. Wat de gravering betreft, zal er nog weinig aan te doen zijn. Je zou toch ook denken dat een juwelier een beetje meer oog had voor details... maar wat de maat betreft zou dat toch nog aangepast kunnen worden denk ik. Zelfs als ze een ring verkleinen is de gravering nog perfect leesbaar, het is net alsof hij is gekrompen in de was... misschien kan dat bij vergroten ook wel.
Zoals je zegt: voor zo'n dure aankopen zou het toch in orde moeten zijn, wiens fout het ook is, dus ik zou het niet zo laten.
Groetjes, Lieve
|
|
Debra
11-8-2006
|
23-7-2006 22:08:43
hoi,
Normaal draagt men toch de trouwring links????? Dat heeft onze juwelier ons toch verteld.
Debra 11/08/06
|
|
Ingrid
16-9-2006
|
24-7-2006 9:28:10
ja, normaal draag je je trouwring links - heeft iets te maken met een ader die rechtstreeks naar je hart loopt of zoiets. En de gravure - da's toch aan de binnenkant? Niemand die ziet dat dat niet symmetrisch is, toch?
|
|
Vicky
9-9-2006
|
24-7-2006 9:38:10
Hey
Om nog eens verwarring te vermijden. In Antwerpen draagt men rechts, en in de rest van Vlaanderen links. Tja, we zijn specialekes in Antwerpen hé!
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Lieve
1-9-2006
|
24-7-2006 12:12:39
Hey Vicky,
daar geef ik je volledig gelijk in!
groetjes, Lieve
|
|
Marjolijn
9-9-2006
|
24-7-2006 12:50:20
Het probleem is dat we niet kunnen verkleinen of vergroten. De ring is immers gedeeltelijk van titanium. Enige mogelijkheid is een nieuwe ring. Nu er is een afspraak dat als de ring niet meer past, je je oude ring afgeeft en dan krijg je een nieuwe ring met de juiste maat voor ongeveer 45 euro. (Die oude ring kunnen ze denk ik wel terug smelten of zo). Maar we prefereren toch dat mijn vriend zijn ring aan de linkerkant draagt als de enige andere optie nu al meteen 45 euro betalen is. Tja, wat een gedoe he ;-)
En eigenlijk alleen maar omdat er bepaalde gewoontes zijn. Wat maakt het eigenlijk uit of de ring aan de linker-of de rechterkant gedragen wordt? Ik zal er maar niet te veel belang aan hechten.
groetjes en bedankt voor de reacties!
marjolijn
|
|
birgit
2-12-2006
|
24-7-2006 13:11:32
hey marjolijn
mocht het een troost zijn: als je je ring links draagt, stoort die minder bij het tennissen/squashen! ;-) groetjes birgit 02.12.06
ps: mijn verloofde is van west vlaanderen en wil dus zijn ring links dragen, ik ben van antwerpen en wil dus rechts! bewust kiezen wij dus voor die 'asymmetrie'.
|
|
Katrien
18-8-2006
|
24-7-2006 14:06:35
Hey,
Zelf ook een beetje een ringdrama gehad deze week. We halen ze op en wanneer ik mijn ring te zien krijg denk ik meteen 'Deze heb ik niet besteld'... Beetje heen-en-weer gepraat over feit dat een andere alvast niet meer klaarraakt tegen de 18e augustus - onze trouwdag. Ik kan eventueel met deze trouwen en erna de andere ophalen... Mr in eerste instantie zie ik de verkeerde ring wel zitten en neem ik hem mee. 's Nachts (mijn denkmomenten vallen op ambetante tijdstippen)en bedenk ik dat het uiteindelijk mijn eerste keuze niet is en zo verder en zo voort. Ik ga terug naar de juwelier en vraag om de voorbeeldringen te zien zodat ik de gekregen ring met de gewenste ring kan vergelijken. Verklaring van de juwelier als ik beide ringen naast elkaar leg: 'groef is wat anders omdat de ringmaat groter is - de stenen zijn anders gezet waardoor de ring een ander uitzicht heeft, ik zet ze niet meer zoals vroeger omdat ze op dreze manier(nieuwe ring) beter uitkomen'. Heb me er dan maar bij neergelegd want uiteindelijk is de gekregen ring ook mooi en wil ik niet met een andere dan mijn trouwring trouwen. En de stenen komen inderdaad wel veel beter uit in de ring d.ie ik nu heb... Dus, je bent niet alleen zou ik zeggen. Is vergroten/verkleinen van de ringmaat niet inbegrepen in de waarborg van het eerste jaar? Dat is bij ons wel het geval... Ik zou alleszins toch proberen hoor...
Veel succes!
Katrien 18/08/06
|
|
Sissi
26-5-2007
|
27-7-2006 20:03:36
Hey,
Als je vriend zijn ring gepast heeft aan zijn linkerhand is dat misschien omdat hij daar een goed gevoel bij had en hem daar beter zou verdragen. Ikzelf wist ook niet goed waar ik verlovings- en trouwring moest dragen, maar mijn verlovingsring (die niet symmetrisch is)staat het mooist links, dus zal ik mijn trouwring rechts dragen. Mijn verloofde zal die ook gewoon dragen aan de hand waar hij hem het best zal verdragen (want het is toch wennen als je nooit ringen draagt). Je moet hem tenslotte lang dragen dus kan hij maar beter comfortabel zitten (aan welke hand dat ook is). Dat vind ik toch.
Groetjes, Sissi
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|