Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kost huwelijkscontract

  23-7-2006 12:10:29
Hallo,

heeft er iemand een idee wat het kost om te huwen met een huwelijkscontract 'scheiding van goederen'?

Alvast bedankt!

Lies

Lies
2-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1537


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik23-7-2006 12:20:55

Hey

Een huwelijkscontract kost 250 euro. Denk dat dit voor alle soorten is.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Anneleen
5-8-2006
 Meld misbruik23-7-2006 14:00:22

Ons huwelijkscontract kost ons 830 euro. De notaris zei dat hij er véél werk aan gehad had (we hebben enkele speciale clausules, en een pas aangekocht huis dat in de gemeenschap gebracht wordt) en dat dat verrekend moest worden...

Wij zijn zelf héél erg verschoten van dit bedrag, onze notaris heeft hier niets van gezegd op het moment dat we het lieten opmaken. We wisten dus echt niet wat te verwachten...

Best wel een zware onverwachte kost, dus één tip: vraag op voorhand hoeveel het allemaal gaat kosten, zodat je er rekening mee kan houden...

Groetje,

Anneleen
05/08/06



Phyllis

 Meld misbruik23-7-2006 14:57:05

Wij betaalden 200 euro. Wettelijk stelsel met extra clausules erin.

greetz,
Phyllis



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik23-7-2006 16:08:14

Hey Anneleen,

dat lijkt mij toch een zeer hoog bedrag. De notaris waar ik werk vraagt 200 euro voor een huwelijkscontract en 300 euro als er een inbreng dient te gebeuren.

Veerle
29/09/2007



Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik23-7-2006 16:58:18

Hoi

Bij ons kostte het 300 euro en ik kan zeggen dat er ook veeelll werk aan was, speciale clausules, een inbreng van ons huis dat we voor ons huwelijk hadden gekocht, enz. en uiteindelijk zijn we daarvoor 4 x bij de notaris geweest (verkennend gesprek, overlopen van het voorgestelde contract, aanpassingen laten doen, ondertekening). Dus ik denk dat die 830 euro toch behoorlijk boven de "standaardprijs" is zou ik zo zeggen. Hoe dan ook het eerste consult is in principe altijd gratis en dan kan je laten weten aan de notaris wat je eigenlijk wenst van het huwelijkscontract (wat er in moet en dergelijke) en ondertussen kan je op voorhand vragen (bij het eerste gesprek)hoeveel het kost. Eventueel eens bellen naar verschillende notarissen om een prijs te vragen. En nog een extra opmerking of tip: het is niet omdat je denkt (of omdat ma of pa het gezegd hebben) "ik wil alles terug wat ik voor mijn huwelijk had bij een scheiding" dat je daarom met "scheiding van goederen" moet trouwen. (Veel mensen willen "scheiding van goederen" uit onwetendheid en omdat ze denken dat alleen maar zo ieder het zijne kan houden bij een scheiding, maar elk stelsel heeft zo zijn voor- en nadelen waar je goed moet over nadenken.) Luister eerst eens naar de notaris en die zal je dan wel het juiste contract op jou maat voorstellen en alle gewenste clausules noteren! Bij ons was het ook nogal complex en het werd het wettelijk stelsel met clausules in het huwelijkscontract.
Succes.
Nancy
15/07/2006.



Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik23-7-2006 18:08:34

bij ons was dat 200 euro.

groetjes,

Katrien



Evy
18-8-2006
 Meld misbruik24-7-2006 13:21:30

Hallo,

Wij betaalden 300 euro.

Evy



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik24-7-2006 13:22:00

Hey Anneleen,

Ik heb gehoord dat een notaris gebonden is aan vaste tarieven. En dat de prijs van een huwelijkscontract (met of zonder clausules) dus inderdaad kan variëren tussen de € 200 en € 300.
En sowieso moet hij steeds op voorhand zeggen hoeveel het je allemaal zal kosten. Hoe heette die notaris? Dan weten we allemaal dat we daar zéker niet moeten gaan, de afzetter!

Groetjes,
Fieke
7/07/2007


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...