Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremonie meester / weddingplanner

21-12-2011 22:40:04
Kan iemand me het verschil uitleggen tussen een ceremonie meester en een weddingplanner?
en wat kost zoiets eigenlijk? Ik wil graag een weddingplanner maar velen zeggen dat dat ongelooflijk duur is en dat
ik beter een ceremoniemeester kan nemen.

Femke
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 600

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-12-2011 7:12:12

Volgens mij is het zo:

Een ceremoniemeester regelt de dag zelf het verloop van jouw dag. Hij zorg ervoor dat iedereen op tijd is, zet iedereen op de juiste plaats in de kerk en wet, helpt je bij het aannemen van bloemen en geschenken, regelt in sommige gevallen ook de receptie en naamsafroeping bij het avondfeest enz. Vooraf doet hij eigenlijk weinig, al kan je wel steeds bij hem terecht voor vragen en tips.

Een weddingplanner plant je huwelijk van begin tot einde. Ze regelen (in samenspraak met jullie natuurlijk) de zaal, de dj, het eten, de jurk, het vervoer, de ringen enz enz en gaan daarnaast ook de dag zelf alles regelen zoals de ceremoniemeester doet. Jij hoeft je dus zelf niets van je huwelijk aan te trekken en enkel keuzes te maken wanneer hij/zij daarom vraagt.

Aangezien een trouw plannen echt wel een tijdrovende bezigheid is waar je maandag mee bezig bent, is een weddingplanner natuurlijk veel duurder als een ceremoniemeester.

Wijzelf hebben een ceremoniemeester gekozen omdat ik liefst alles zelf wou regelen. De voorbereidingen maken namelijk ook deel uit van de huwelijks-fun ;-).

Groetjes!

Evelien

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-12-2011 7:13:21

* maanden ipv maandag

Sorry! :-)

Groetjes!

Evelien

Femke
7-9-2013
 Meld misbruik22-12-2011 9:07:01

Dank je wel :)

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik22-12-2011 10:50:52

wat je ook altijd kan doen is zoeken naar iemand die stage doet voor wedding planner of mensen die nieuw beginnen als je een weddingplanner wilt, dat drukt de kosten echt wel serieus.

wat ik wel gehoord heb is dat je soms moet oppassen met weddingplanners dat je een goede moet hebben anders ga je nog een ceremonie meester extra nodig hebben.

tamara

Meld misbruik22-12-2011 12:53:47

wij hebben een weddingplanner en die vraag minimum 1000euro
de uitleg van evelien klopt helemaal

Davy

Meld misbruik22-12-2011 13:15:39

Beste Femke,

Heb je een privébericht gestuurd.

Groetjes

Davy
www.allegebeure.be

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik22-12-2011 19:19:58

Wij hebben een stagiair Weddingplanner, die tegen jullie trouw al een volwaardige zal zijn ...

Ik ben super tevreden hiervan. Moest ik het opnieuw moeten doen, maar betalend, ik doe het meteen...
Ik regel ook graag dingen en kan dit ook nog doen. Je kan zelf volledig bepalen waar je al dan niet hulp bij wilt en daar hangt de prijs dan ook wel van af...
Ik stress veel minder sinds ik mijn stagiair Weddingplanner aan mijn zijde heb ... :-)
Succes in je beslissing ;-)

Debo
17-12-2011
 Meld misbruik22-12-2011 23:21:35

wij hadden een ceremoniemeester en ik moet eerlijk zijn dat de dag niet zo mooi zou geweest zijn als we hem niet hadden gehad!

een weddingplanner zou niet voor mij geweest zijn, ons huwelijk heeft de controlefreak in mij naar voor gebracht :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...