Nu Online
Momenteel zijn er 163 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk

21-12-2011 10:55:09
Hallo,

Ik ben bezig met het proberen van een dagplanning te maken, maar onze plannen zijn wat veranderd.
Wij wonen in het Gentse en hadden gedacht om daar voor de kerk te trouwen (hebben wel geen enkele binding met een kerk in Gent).

Maar ik heb soms schrik dat er niet veel volk in onze mis zal zitten, dus ik zou echt graag hebben dat onze dierbaren komen naar de mis, en mijn ouders en schoonouders stelden dan voor om de mis in Waregem te doen. Dit is de thuis van mijn verloofde en zijn familie en mijn familie wonen daar ook. Ook zijn vrienden zijn van die streek. Enkel mijn vrienden wonen ergens anders, en ik denk dat zij gemakkelijker zullen komen dan familie, hoop ik toch en of dat nu voor hen Gent of Waregem is, qua afstand maakt dat niet zo veel uit. Maar ik dacht, stel, dat we het in het Gentse doen en de mensen moeten nog wachten om naar het avondfeest te komen (omdat er misschien nog een receptie zal tussen zitten), dan kunnen ze toch nog in Gent gaan shoppen of een gaan drinken, want in Gent is er toch veel te doen? Maar mijn ouders denken dat ze dit niet zullen doen en omdat er dan een gat tussen zit, er minder mensen naar Gent zullen trekken om naar onze mis te gaan kijken.

Wat denken jullie ervan?

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 819

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik21-12-2011 11:34:25

Ik denk eender waar de trouw is, wie echt wil komen zal er zijn en of dat nu Gent of Waregem is dat blijft volgens mij hetzelfde.Das nu ook zo geen grote afstand hé
Ik wou ook eerst naar het kerkje waar ik een band mee had. Maar praktisch was dit echt niet. Te verre verplaatsingen van stadhuis naar kerk= te duur kwa vervoer enz.
de beslissing was dan rap genomen ook al moet iedereen van iets verder komen.

heidi

Meld misbruik21-12-2011 11:39:27

ik denk toch ook dat de mensen dat naar de kerk willen komen er ook zullen zijn welke kerk je ook kiest... wij zijn getrouwd in de kerk waar mijn vriend gedoopt is,en waar ook onze 2 kindjes gedoopt waren, we waren al een tijdje weg uit de streek van de kerk maar bleven een band hebben door onze kindjes enz...en ook omdat we er de pastoor goed van kenden.
Mijn familie en vrienden moesten zo'n 45min rijden, maar ze stonden er toch allemaal, ook die van mijn man dat zo'n 30min moesten rijden waren er allemaal, eigenlijk meer dan wij verwacht hadden... maar daaraan merk je dat wie wil komt toch.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik21-12-2011 11:46:44

wij trouwen in het centrum van antwerpen en hebben hier ook al lang over nagedacht. Omdat wij in de kathedraal trouwen zijn er een aantal lastige stukken zoals parking ( alleen maar betaald) en de grootte van de kerk die vol moet zitten enz enz. Wij hebben lang getwijfeld maar achteraf toch beslist van kijk wij willen daar nu eenmaal trouwen en als ze willen komen dan komen ze.

ik hoor nu al geruchten van pizzaetentjes van vrienden die naar de kerk alleen komen enzovoort enzovoort. Wij sluiten wel de receptie aan op de kerk zodat daar op zijn minst niet te lang tussen zit.

Liesbet
30-4-2011
 Meld misbruik21-12-2011 12:03:43

Wij zijn getrouwd in de kerk van Aarschot (omdat ik daar actief meehelp in de parochie en de priester goed ken) en dat terwijl alleen ik en mijn ouders en zussen daar wonen van de hele familie. Mijn man zijn familie komen uit de streek rond Ieper en mijn familie uit Antwerpen, toch zijn ze allemaal gekomen ook al moesten velen 2 uur rijden. We hebben wel onmiddelijk daarna de receptie gedaan (vlak bij de kerk) waar ook iedereen op uitgenodigd was. Ook van onze vriendenkring, die vanuit heel België komen, waren er heel veel mensen in onze viering. (In het totaal zo'n 250 mensen, wat ons echt overdonderd heeft).
Dus trouw vooral waar je zelf het liefst wil, de mensen die willen komen zullen echt wel afkomen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik21-12-2011 15:30:13

Dag,

Ik denk als de mensen echt willen komen speel de afstand toch geen rol.

Wij zijn in de Vlaamse Ardennen getrouwd maar niemand was van daar, ze moesten van over heel het land komen zelf van Den Helder (NL).
Wat wij wel hebben gedaan na de kerk de receptie gegeven!!!

Ik denk je moet je goed voelen in de kerk waar je wil trouwen en afstand nemen ze er bij hoor!!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik21-12-2011 19:37:40

Ik denk inderdaad dat afstand geen rol speelt.

Ik vind een 'gat' als ik uitgenodigd ben op verschillende onderdelen zelf heel vervelend, dit is een onbeleefd gebaar naar de gasten. Ook al is er genoeg te doen in Gent, het is een onderbreking waar je niet op zit te wachten. Wij doen achtereenvolgens een ceremonie, receptie en avondfeest, en de gasten die naar ceremonie en avondfeest mogen komen zijn ook welkom op de receptie.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...