Terug naar overzicht
Ik denk eender waar de trouw is, wie echt wil komen zal er zijn en of dat nu Gent of Waregem is dat blijft volgens mij hetzelfde.Das nu ook zo geen grote afstand héIk wou ook eerst naar het kerkje waar ik een band mee had. Maar praktisch was dit echt niet. Te verre verplaatsingen van stadhuis naar kerk= te duur kwa vervoer enz.de beslissing was dan rap genomen ook al moet iedereen van iets verder komen.
ik denk toch ook dat de mensen dat naar de kerk willen komen er ook zullen zijn welke kerk je ook kiest... wij zijn getrouwd in de kerk waar mijn vriend gedoopt is,en waar ook onze 2 kindjes gedoopt waren, we waren al een tijdje weg uit de streek van de kerk maar bleven een band hebben door onze kindjes enz...en ook omdat we er de pastoor goed van kenden.Mijn familie en vrienden moesten zo'n 45min rijden, maar ze stonden er toch allemaal, ook die van mijn man dat zo'n 30min moesten rijden waren er allemaal, eigenlijk meer dan wij verwacht hadden... maar daaraan merk je dat wie wil komt toch.
wij trouwen in het centrum van antwerpen en hebben hier ook al lang over nagedacht. Omdat wij in de kathedraal trouwen zijn er een aantal lastige stukken zoals parking ( alleen maar betaald) en de grootte van de kerk die vol moet zitten enz enz. Wij hebben lang getwijfeld maar achteraf toch beslist van kijk wij willen daar nu eenmaal trouwen en als ze willen komen dan komen ze. ik hoor nu al geruchten van pizzaetentjes van vrienden die naar de kerk alleen komen enzovoort enzovoort. Wij sluiten wel de receptie aan op de kerk zodat daar op zijn minst niet te lang tussen zit.
Wij zijn getrouwd in de kerk van Aarschot (omdat ik daar actief meehelp in de parochie en de priester goed ken) en dat terwijl alleen ik en mijn ouders en zussen daar wonen van de hele familie. Mijn man zijn familie komen uit de streek rond Ieper en mijn familie uit Antwerpen, toch zijn ze allemaal gekomen ook al moesten velen 2 uur rijden. We hebben wel onmiddelijk daarna de receptie gedaan (vlak bij de kerk) waar ook iedereen op uitgenodigd was. Ook van onze vriendenkring, die vanuit heel België komen, waren er heel veel mensen in onze viering. (In het totaal zo'n 250 mensen, wat ons echt overdonderd heeft).Dus trouw vooral waar je zelf het liefst wil, de mensen die willen komen zullen echt wel afkomen.
Dag, Ik denk als de mensen echt willen komen speel de afstand toch geen rol.Wij zijn in de Vlaamse Ardennen getrouwd maar niemand was van daar, ze moesten van over heel het land komen zelf van Den Helder (NL).Wat wij wel hebben gedaan na de kerk de receptie gegeven!!!Ik denk je moet je goed voelen in de kerk waar je wil trouwen en afstand nemen ze er bij hoor!!
Ik denk inderdaad dat afstand geen rol speelt.Ik vind een 'gat' als ik uitgenodigd ben op verschillende onderdelen zelf heel vervelend, dit is een onbeleefd gebaar naar de gasten. Ook al is er genoeg te doen in Gent, het is een onderbreking waar je niet op zit te wachten. Wij doen achtereenvolgens een ceremonie, receptie en avondfeest, en de gasten die naar ceremonie en avondfeest mogen komen zijn ook welkom op de receptie.