Nu Online
Momenteel zijn er 169 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje samenstellen

20-7-2006 19:49:06
Hallo allemaal,

In het begin van de week hadden we een afspraak met een super-vriendelijke dame die als contactpersoon voor onze kerk en pastoor fungeert. Ze zei dat we zelf het boekje mochten opstellen en de muziek mochten kiezen. Na het opstellen van het boekje zouden we dat samen met de pastoor nalezen en eventueel verbeteringen aanbrengen. Ik vind het heel fijn dat we echt ons ding mogen doen; maar wat ik me nu afvraag. De homilie wordt door de pastoor zelf geschreven, dat weet ik. Maar mogen we zelf de verwelkoming, het gebed, een stukje uit het evangelie, enz.. kiezen dat de pastoor dan gewoon voorleest of dienen we dat door de pastoor te laten schrijven? Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Kirsten
9-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 444

ellen
23-9-2006
 Meld misbruik20-7-2006 19:53:41

Wij hebben ook ons boekje "zelf" samengesteld. Maar echt vrij kunnen kiezen is dat nu ook weer niet. We hebben een handboek meegekregen en daar staan allerlei verschillende teksten in gerangschikt naargelang de volgorde van de viering. En dan hebben we daar teksten uit gekozen die wij het mooist, best passend vonden. We hebben ook sommige teksten uit andere misboekjes gehaald dus niet echt zelf iets geschreven want dat wordt niet goedgekeurd.
Volgende week ga ik ons voorlopig boekje eens doormailen en dan weet of het onze wordt goedgekeurd.
Veel plezier ermee!

Ellen en Tom
www.tomenellentrouwen.bruilofsite.nl

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-7-2006 20:50:34

Hey

Je mag het boekje zelf samenstellen. En ook de teksten die de pastoor zal zeggen (behalve de homilie) zelf kiezen. Je moet natuurlijk wel rekening houden met de volgorde, en die aanhouden. En het evangelie moet een tekst uit de bijbel zijn.

Groetjes

Vicky
09.09.06

soetje
16-9-2006
 Meld misbruik24-7-2006 4:05:05

Hoi Kirsten

Wij kregen van onze pastoor de eerste keer een heleboel misboekjes mee als voorbeeld. Aan de hand daarvan hebben wij dan ons boekje samengesteld. Uit het ene boekje dit, uit het andere dat. Het enige vervelende hieraan, is dat niet elke mis hetzelfde is. De éne heeft bijvoorbeeld een huwelijkskaars, de andere niet. Bij de ene is het een gezongen mis, bij de andere gewoon gesproken. Wij hebben hier toch ook soms bij geblazen hoor. Maar geen nood. Even rustig de tijd nemen, alles goed overlopen en dan EERST aan de pastoor tonen voor je afdrukt. Succes hoor!! xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...