Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje huwelijk 15 oktober 2011

  16-12-2011 11:41:11
Dag bruidjes!
Ongelooflijk maar waar, ik ben al 62 dagen getrouwd. En het was, volgens alle clichés, absoluut de mooiste dag van mijn leven. Eerlijk, ik had het me niet beter kunnen voorstellen....
Vrijdagavond ging mijn - toen nog- aanstaande bij zijn ouders slapen. Dat was wel even een moeilijk moment. Eigenlijk wilde ik hem zo dicht mogelijk bij mij houden. Maar al snel was het weer full house bij ons thuis; mijn getuige arriveerde om voor mij te koken en mijn nagels te doen, en enkele vrienden kwamen onze trap feestelijk aankleden met allerlei bloemen.
Zaterdag 7u05. De wekker gaat en ik schiet wakker. Had toch maar een half pilletje genomen, niet dat ik zoooo lag te piekeren maar toch he ... onze fotograaf had al gezegd dat wallen echt moeilijk weg te fotoshoppen zijn!
Ik doe mijn ogen open en word overvallen door een gevoel dat ik alleen kan omschrijven als 'alle sinterklazen, kerstochtenden en verjaardagen tegelijk'. WHAA! Vandaag is het zover!
Toch nog even rustig ontbeten met mijn getuige voor we aan de 'grote opknapwerken' begonnen. Het weer beloofde al mooi te worden - ze gaven geen regen en een 16°C.
Mijn kapster kwam aan en begon ook meteen aan de make-up. Niet te uitgesproken en naturel, zoals ik het gevraagd had. Maar net toch dat tikje mooier dan gewoonlijk he! Het kan er natuurlijk ook aan gelegen hebben dat ik niet kon stoppen met glimlachen.
Iedereen begint binnen te druppelen, mijn schoonouders, de andere getuigen, onze zussen... de fotograaf, die neemt al wat foto's van de voorbereidingen. Beneden krijgt iedereen een lekker ontbijtje, hier boven wordt er nu vanalles met mijn haar getoverd (heb lange, volle krullen, niet evident om dat in model te krijgen).
Wanneer ik helemaal klaar ben, en alleen in de kamer, hoor ik dat mijn verloofde aankomt met de old timer... echt hartslag 200/min. We keken allebei uit naar dat moment dat ik de trap afkwam en hij mij voor het eerst zou zien... en het was ook echt geweldig. Hij keek alsof ik het mooiste was dat hij ooit gezien had - helemaal ontroerd. Hij gaf me het mooiste bruidsboeket dat ik ooit gezien heb en we gingen alle andere gasten verwelkomen. Ondertussen kon mijn vriend niet stoppen met de zeggen hoe mooi ik wel niet was!
Het burgerlijk huwelijk was iets waar we weinig verwachtingen bij hadden. We kenden de burgemeester amper. Maar het was heel tof! De burgemeester vroeg aan twee goeie vrienden van ons om naast hem te komen zitten. Ook mijn vriend zijn oma mocht op de eerste rij erbij zijn. Die vrienden hebben dan al die artikels moeten voorlezen, en zelfs samen met de burgemeester de tekst van 'neem jij als wettige echtgenote...' opgezegd. maw ze hebben ons mee getrouwd!! schitterend was dat! Serieus wat afgelachen ook!
Dan was het voor ons tijd om foto's te gaan nemen en de suite ging van een lunchke genieten bij ons thuis. We zijn naar het arenbergpark geweest in Leuven en de kleuren van de herfst, de superblauwe lucht en de kleuren van mijn boeket (en de bloemetjes in mijn haar) en mijn man zijn das maakten het geheel echt wel toppie. we zijn daarna nog even Leuven ingereden, met onze peugeot van 1927, om een foto te nemen op de plaats waar we 12 jaar geleden onze eerste kus hebben gegeven. En iedereen maar zwaaien en klappen... je voelt je net een prinses!
De misviering in de begijnhofkerk... voor mij het hoogtepunt van de dag... binnenkomen met mijn pa, het was best emotioneel. Al zie je op die foto's dat ik vooral aan het uitkijken ben dat ik niet val :-)
Een goede vriendin zong, de teksten waren erg persoonlijk... even kreeg ik het moeilijk toen ik aan DE woorden moest beginnen. Man, wat zag mijn ventje er toch goed uit.
Bij het buitenkomen had ik cupcakes voorzien voor iedereen (een 160-tal, het versieren nam wel enkele uren van de vorige dag in beslag!).
Ons feest ging door in Hof te Rhode in Diest. Een absolute aanrader. Zoveel complimentjes gekregen over het eten, en zeker over het ellenlange dessertenbuffet. We hebben met spijt in het hart naar de foto's van dat buffet gekeken, waarom konden we niet meeeeer eten die dag?!
We hebben gewerkt met de huisDJ, Dj Eric, wel chapeau, er stond altijd volk op de dansvloer, en niet zo'n klein beetje (je kent dat wel, op de meeste feesten is er altijd wel een moment dat er 2 man het beste van zichzelf staan te geven, maar nu... altijd volk van 15 tot 65 jaar!)
We hadden nog een kleine verrassing voorzien voor de gasten, in de vorm van een flash mob. De suite, mijn schoonouders incluis, had het dansje van op 'I got a feeling' van the black eyed peas geleerd. Plots begonnen mijn man en ik eraan, en daarna viel onze bende één voor één in. Super goed gelukt!!
We zijn blijven slapen bij onze zaal, en de volgende morgen hebben we daar dan nog gebruncht.
Al die voorbereidingen, al dat plannen... voor die ene, magnifieke, ongelooflijke dag. Het was de beste hobby die ik ooit gehad heb!
Ook een dikke merci voor onze fotograaf, Jef Celen, die van bij het klaarmaken 's morgens tot voorbij de openingsdans is gebleven en ons een ongelooflijk aandenken aan onze dag heeft bezorgd.
Hier zie je een kleine selectie (echt een kleine, want we kregen meerdere duizenden foto's)
Veel plezier met het plannen bruidjes,
Isabelle

Isabelle
15-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2449


ellen
14-4-2012
 Meld misbruik16-12-2011 11:59:59

Hey,

waaw wat leuk!!! Wij zullen ook cupcakes uitdelen na de viering....

liep dit een beetje vlot....

Jullie straalden alvast enorm!

Heel veel groetjes en geniet nog van elkaar en van jullie mooie dag!

Ellen



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik16-12-2011 12:04:23

Heyhey

Een super fijn verslagje om te lezen en super mooie foto's...

Mooi kleedje trouwens ! Ik heb lang getwijfeld tussen het jouwe en hetgene wat ik gekozen heb. Maar heb dan het kleur dat in jouw kleedje zit gekozen voor op mijn kleedje. En je bruidsboeket is ook helemaal mijn smaak.

Nog heel veel plezier samen !!!



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik16-12-2011 12:07:25

Wat een mooi verslag, de blijschap loopt er vanaf!
Ik kan de foto's op mijn werk niet bekijken maar ik ga er vanavond eens voor zitten.

Nog een dikke proficiat met jullie huwelijk!

Lindsy



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik16-12-2011 12:12:11

Hoi Isabelle,

Wat een mooi verslag en zo ontroerend :-) Ik krijg direct zin in mijn dag.
Hele mooie foto's trouwens, jullie zien er erg gelukkig uit!

Geniet nog maar flink na!
Groetjes



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik16-12-2011 12:13:59

Hey Ellen,

wij hadden aan twee vrienden gevraagd aan de uitgang van de kerk te staan, en iedereen eentje te geven. Ze zaten elk in een apart zakje. Ik had ze verdeeld over twee manden. Dat is heel vlot verlopen! De kerkdienst was gedaan rond 15u15 dus ja, dan hebben mensen al wel zin in iets zoets he.
groetjes
Isabelle



sofie
24-3-2012
 Meld misbruik16-12-2011 12:23:17

zo leuk om te lezen en zulke prachtige foto's.
een dikke proficiat!!!!



Sofie
11-2-2012
 Meld misbruik16-12-2011 12:49:06

Wauw dat klinkt als een hele mooie dag, en dat bruidsboeket is inderdaad prachtig. Zou je me eventueel een foto van het bruidsboeket willen doorsturen (kan ik dat aan mijn verloofde doorgeven als inspiratie)?

onzebaasjestrouwen@hotmail.com



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik16-12-2011 13:47:28

Dag Isabelle,

Wat een leuk verslagje...ik kon al helemaal meeleven en begon mezelf al in te beelden hoe ik me zou voelen aan het begin van de grote dag :-). Idd, een Sinterklaas kan er niet tegenop!!
Zo grappig om lezen ook...zat hier heel de tijd maar te knikken :-) super leuk!!

De foto's zijn ook heel mooi...de mooie blauwe hemel...echt goed!

Je kleedje was een hele mooie Marylise...alles paste bij elkaar...je haar, je naturelle make-up...een plaatje dat klopte! Ook je man en de rest van de suite zag er opperbest uit hoor!

Geniet nog maar lekker na met deze mooie foto's...!
Veel geluk samen!

groetjes



Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik16-12-2011 14:35:22

Hoi Isabelle

Ik krijg er echt kippenvel van :-), en uiteraard kijken we nu nog meer uit naar die ene dag.

Geniet er nog van en dank je om dit met ons te delen, nu kunnen we nog even verder dromen :-)

Groetjes



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik16-12-2011 14:48:05

Hey,

fijn dat jullie leuk leesvoer vinden!
Trouwens, op onze website is er ook nog te vinden hoe we onze tafels hebben genoemd (misschien nog een ideetje...)
Sofie, de foto's zijn onderweg!
groetjes,
Isabelle



Kim
22-6-2012
 Meld misbruik16-12-2011 15:21:15

Prachtig om te lezen en super mooie foto's!! Heel mooi kleedje (heb hetzelfde gekozen) Een hele dikke proficiat!!!



Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik16-12-2011 15:26:11

Hey Isabelle,

wat een leuk verslag!
Ik kreeg er echt kippenvel van en zat hier met een glimlach op mijn gezicht
Echt knappe foto's!
Wel grappig dat onze huisdj ook Eric heette en de dansvloer was hier ook nooit leeg.
Dacht eerst dat het mss over dezelfde ging totdat ik besefte dat we op dezelfde dag zijn getrouwd

Nog heel veel succes in het verdere getrouwde leven!



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik16-12-2011 20:04:18

Leuk om te lezen!
Mooi kleedje en bruidsboeket!
Je mag mij ook een foto mailen van uw bruidsboeket
sonja@scharent.be
En supermooie foto's. Jullie straalden!
Proficiat en nog veel geluk samen!

Groetjes,
Sonja



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik16-12-2011 21:05:01

Zijn opgestuurd Sonja!

@Kim, jij hebt ook goeie smaak



isabel
14-7-2012
 Meld misbruik17-12-2011 10:23:57

Hey Isabelle ,
(naamgenootje :-))
Ziet er super uit, ik ben op slag ook blij en gelukkig als ik de vreugde en liefde op die foto's zie.
Ik kan alleen maar dromen dat onze dag ook zo mooi wordt !
Geniet er nog maar van....



Els
8-9-2012
 Meld misbruik18-12-2011 20:41:59

heel mooi!!! jullie stralen! Leuk om je verslagje te lezen ;-) het voorbereiden van de trouw wordt inderdaad een nieuwe, maar vooral ook een leuke hobby hé!
Geniet van het getrouwde leven en de mooie foto's van jullie dag!



Charlotte
6-7-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:17:53

Een dikke proficiat gewenst met jullie huwelijk!!
Ik kan de foto's niet bekijken !

Geniet van het getrouwde leven!!

Groetjes



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik20-12-2011 10:04:52

Genieten zal ik zeker doen!

thanks allemaal! x



Marjan
14-6-2014
 Meld misbruik19-1-2013 8:57:50

Dag Isabelle,

Ziet er goed uit! Je hebt een superdag gehad zo te zien... Ik zie Hof te Rhode ook als een optie, viel deze zaal mee? Ook qua prijs?



Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik21-5-2013 15:36:15

oei ik ben hier al even niet meer gepasseerd. Ja hoor, Hof te Rhode viel wel mee qua prijs, we hebben het marktmenu genomen en ipv een soep erbij een sorbet (en ook het dessertenbuffet, een absolute must).

groetjes



Line
1-8-2015
 Meld misbruik9-4-2014 0:08:57

Dag Isabelle, Jullie auto is fantastisch! Hoe hebben jullie dat gevonden?




Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik11-4-2014 22:15:46

dag Line,

dat is een oldtimer van peugeot die een vriend van ons heeft opgeknapt. Hij was zo vriendelijk met ons rond te rijden ook!
ik was alleen blij dat het niet regende, want er staan dus geen echte ramen in :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info