TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joyce
30-4-2011
|
15-12-2011 11:19:12
hey Jamie
In principe heb je 2 dagen klein verlet voor een huwelijk, maar dat hangt af van het PC waar je in valt. Best even opvragen bij je werkgever dus. Wij hebben ons voorhuwelijkssparen voor ons huwelijk gekregen met de papieren die we op het gemeentehuis hadden meegekregen bij onze huwelijksaangifte (wel van De Voorzorg).
|
|
tima
8-9-2012
|
15-12-2011 11:23:16
wij krijgen 4 dagen voor het huwelijk maar mijn andere verlof is gewoon door betaald
|
|
Gitte
14-4-2012
|
15-12-2011 11:23:53
Voor een huwelijk heb je als werknemer recht op twee dagen "klein verlet", vrij te op te nemen in de week voor en/of na het huwelijk. Afhankelijk van het partitair comité waaronder je valt, kan dat ook drie dagen zijn (bv. PC 218). Als je niet weet onder welk PC je valt, kan je dat meestal wel terugvinden op je loonbrief. "Klein verlet" wil zeggen dat je afwezig mag zijn met behoud van loon, je werkgever mag hiervan een bewijs vragen.
Kan je zelf niet doorwerken terwijl je werkgever met vakantie gaat? Of is het bedrijf dan gewoon gesloten?
Wat CM betreft, kan ik je niet verder helpen. Bel anders eens naar je kantoor, dan ben je zeker van het correcte antwoord.
|
|
Evelien
1-9-2012
|
15-12-2011 11:31:18
Heyhey,
Het verlof voor je trouw is inderdaad afhankelijk van het paritair comité. Ik krijg 3 dagen en de rest (2 dagen voor de trouw en 2 weken nadien) neem ik gewoon op in betaald verlof. Als je echter geen verlofdagen hebt, zal je dit in onbetaald verlof moeten opnemen...
Groetjes,
Evelien
|
|
jamie
9-3-2012
|
15-12-2011 11:32:30
Hejj bedankt voor de info, zal zeker eens bekijken hoe en wat..
Gitte; wel ik werk nu met zo'n stom intrim contract pff, zij zeggen me dat ik na mijn huwelijksreis direct mag terugkomen maar die zekerheid heb je natuurlijk nooit hé .. zal wel eens binnenspringen bij de vakbond 
ik werk als verkoopster in een bakkerij dus de hele bakkerij is gesloten heb nu ook niet echt geen zin om 2 weken ergens anders te gaan werken.. (via dat intrim kantoor)
groetjes jamie x
|
|
joyce
30-4-2011
|
15-12-2011 11:58:34
hey Jamie
Als je via interim werkt, zou ik wat meer info vragen bij het interim-kantoor, want in principe wordt je vakantiegeld reeds meebetaald bij je loon (was bij mij toch zo), dus heb je, dacht ik, niet echt betaald verlof...
groetjes
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
15-12-2011 12:30:13
Wij krijgen ook 2 dagen klein verlet. Ik heb een tijdje geleden contact opgenomen met de CM en zij vertelden dat deze centjes sowieso pas worden uitbetaald na de trouw, bij het binnenbrengen van de huwelijksakte. (ale, in ons geval dan toch...) X
|
|
Annelies
7-8-2010
|
15-12-2011 13:18:21
Hallo,
Voor het huwelijk krijg je wettelijk 2 dagen. Dit kan meer zijn, maar dat is een beslissing van de werkgever. Als hij/zij je meer dagen wilt geven mag dat, maar in principe zijn het er 2.
Bij het voorhuwelijkssparen konden wij dit ook voor het huwelijk opvragen. Maar als je dit voor het huwelijk opvraagd (ookal is het één dag) krijg je minder dan als je wacht met het opvragen tot na het huwelijk. Je kan best even informeren bij de CM, dan ben je heel zeker, want ik denk dat het ook verschilt van ziekenfonds tot ziekenfond....
Groetjes Annelies
|
|
Joeri
28-7-2012
|
15-12-2011 14:14:32
Heyhey,
Verlof valt allemaal te zien van bedrijf tot bedrijf, op mijn werk krijgen we 6 betaalde dagen dus dat is heel mooi meegenomen, maar mijn vorig werk waren het er 3.
Groetjes Joeri
|
|
Hannelore
21-4-2012
|
15-12-2011 14:20:43
Ik heb recht op drie dagen verlof naar aanleiding van de trouw. Mijn vriend maar 2; is idd afhankelijk van uw paritair comité. Het voorhuwelijkssparen van de cm kun je idd pas na het huwelijk ontvangen. Heb daarvoor al geinformeerd. Maar mss dat dat verschilt van regio tot regio zoals zoveel zaken bij de cm. Ik behoor tot regio Zuid-West-Vlaanderen. groetjes Hannelore
|
|
Sandra
7-9-2012
|
15-12-2011 18:42:23
Hey,
Ikzelf heb 4 dagen voor mijn huwelijk, maar werk voor een overheidsdienst.
Als je interim werkt, zit er idd zoals hierboven gezegd een deel vakantiegeld inbegrepen...vandaar je via interim ook altijd iets meer verdient. Dus als je extra vakantie wenst, zal het idd onbetaald zijn...
groetjes
|
|
Jill
9-3-2012
|
15-12-2011 19:13:45
Amai, blijkbaar heb ik toch wel een goeie werkgever. Ik heb 5 dagen klein verlet voor mijn huwelijk...
Ik zou het toch allemaal eens goed bekijken, dat je toch geen problemen krijgt. De trouw regelen is eigenlijk al veel stress, en dan nog eens problemen met verlof enzo kan je op dat moment wel missen he... Dus vooral heel goed informeren.
|
|
jamie
9-3-2012
|
15-12-2011 19:39:53
Ja pff al die verschillende dagen bij iedereen ik wist niet dat dit overal verschillend was.. zal het wel eens navragen bij de vakbond of intrim kantoor..
Die blaadjes voor het verlof krijg je die gewoon op het stadhuis ?
groetjes jamie
|
|
tima
8-9-2012
|
15-12-2011 21:24:58
kleine tips jamie ik heb in de tijd toen ik interim werkte gevraagd of ze een groter % van lijn loon afhielde want blijkbaar mag je soms nog heel wat achterdragen bij de belastingen na een interim job tenzij dat nu allemaal al veranderd is want tis al weer 9 jaar geleden die briefjes kun je normaal gewoon afhalen dacht ik
|
|
jamie
9-3-2012
|
15-12-2011 21:43:54
hejj tima,
Ja heb ik al gehoord.. eerst hielden ze 11% af van mijn loon heb ik nu laten optrekken tot 20% dus merci voor de bezorgdheid, maar is reeds al inorde 
Zal in januari eens om die blaadjes gaan 
Merci voor alle informatie aan iedereen !! groetjes jamie x
|
|
Jana
17-9-2011
|
16-12-2011 21:46:32
Het geld van je voorhuwelijkssparen rkijg je pas na de trouw. Als je het ervoor opvraag dan krijg je minder.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|