Nu Online
Momenteel zijn er 25 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Naamkaartjes

  11-12-2011 17:04:24
Wij twijfelen nog of we met naamkaartjes op de tafels gaan werken of niet? Wat doen jullie?

Kim
22-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1657


Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-12-2011 17:12:27

Waarschijnlijk gaan wij zonder werken, ik vind het al moeilijk genoeg om te kiezen wie bij wie aan tafel zit laat staan wie naast wie... Lieve groetjes Alessia



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik11-12-2011 17:24:08

Wij gaan dit wel doen. Het is inderdaad een hele opdracht om een ideale tafelschikking te vinden, maar als er geen naamkaartjes zijn dan denk ik dat er soms nogal rare combinaties zullen zijn van mensen die naast elkaar zitten. Ik zou sommige mensen niet naast elkaar zetten omdat ik weet dat die helemaal niet overeen komen en als het dan per ongeluk wel zo is dan zouden ze zich misschien niet echt kunnen amuseren. Twijfelen jullie omdat het een lastige klus is of omdat die kaartjes weer een extra kost zijn? Anders heb ik ergens op een website eens gezien dat er gewoon vlindertjes uit gekleurd papier geknipt werden, daar naam opgeschreven en dit tussen de uiteinden van een vork. Dit kost echt niet veel en als je dit doet in een kleur die bij jullie thema past dan is dit nog leuk meegenomen ook...



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-12-2011 17:46:26

hey,

wij gaan het ook om de zelfde reden als shibby naamkaartjes voorzien.

Groetjes Ellen



Elien
21-4-2012
 Meld misbruik11-12-2011 18:13:22

Hey!

Wij doen dit wel, vooral omdat er een aantal mensen zijn die zelf maar weinig mensen kennen en ik die dan ook het liefst naast iemand zie die ze wel kennen.
Wij hebben een kleurenthema en elke tafel heeft een andere kleur. Wij maken de naamkaartjes zelf in de kleur van de tafel.
Groetjes Elien



sofie
24-3-2012
 Meld misbruik11-12-2011 18:32:52

wij doen dit niet, we vinden dit een overbodig werkje.
Op vorige trouws zagen we dat aan sommige tafels de dames samen zaten aan de ene helft en de heren aan de andere kant, soms zaten ze liever gewoon per koppel.
de keuze is aan hen hoe ze willen zitten.




Eva
23-3-2012
 Meld misbruik11-12-2011 20:08:47

Wij werken ook met naamkaartjes. Denk dat sommige van onze gasten anders nogal ongemakkelijk rond zouden dwalen op zoek naar een zitplaats :D Hier was de tafelschikking op tien minuten gedaan ;D



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik11-12-2011 21:00:41

Wij waren het eerst wel van plan, maar hebben het uiteindelijk niet gedaan, omdat degene van de zaal zei dat het genoeg is om een tafel aan te duiden. De meeste mensen kiezen liever zelf naast wie ze gaan zitten.
Soms blijven inderdaad de koppels bij elkaar, soms juist de vrouwen en de mannen.



Kim
22-6-2012
 Meld misbruik11-12-2011 21:33:36

Bedankt voor de reacties
Denk toch te werken met naamkaartjes om alles vlotter te doen verlopen en om idd genante situaties te vermijden...



tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-12-2011 23:33:33

tja ik denk dat eenmaal de mensen weten welke tafel ze hebben , alles wel vlot verloopt . En dat mensen die niet overeen komen anders naast elkaar zitten ? uh ik zou ze dan ook niet de zelfste tafel aanduiden + het is de nature van het beestje om bij je kennis te zitten en niet een vreemde . Wij doen het niet . Ik zie het eigenlijk een beetje omgekeerd vrees ik het gevoel dat je dan iem verplicht om bij iem te zitten waar ze op dat moment misschien geen zin in hebben . Maar zoals gezegd elk moet dien waar zij zich het beste bij voelen grtjes



Kim
22-6-2012
 Meld misbruik12-12-2011 9:04:06

@ Tima: ja das idd de reden waarom wij nog twijfelen, als alles te geforceerd is, is het ook niet meer leuk.. nog even tijd om erover na te denken!
Groetjes



Laura
30-6-2012
 Meld misbruik12-12-2011 10:23:06

Wij gaan ook voor naamkaartjes. Ik denk niet dat onze gasten dit zien als een vereplichting en dat ze dan geen zin meer hebben. En meestal ken je de gasten goed genoeg om te weten langs wie ze willen gaan zitten. Ik denk ook dat op het einde ze anders niet meer echt weten waar ze moeten gaan zitten. Bij mijn vriendin waren het ook naamkaartjes, is heel vlot verlopen. Het is idd wel wat meer werk voor jezelf. Maar uiteindelijk ligt beslissing bij jezelf en ken jij je gasten het beste om te oordelen of naamkaartjes aangeraden zijn of niet. Groetjes en succes verder!



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik12-12-2011 10:25:46

Hoi Kim,

Wij hebben er ook over nagedacht en hoewel het extra werk is, denk ik dat het toch makkelijker verloopt. Ik doe liever nu voordien nog wat extra werk, maar dan kan ik op dat vlak ook de dag zelf gerust zijn dat alles is zoals wij het hebben voorzien ;-)

Veel succes!



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik12-12-2011 11:25:42

Wij doen geen naamkaartjes en de reden is dat ik er zelf een hekel aan heb op feesten. Ik kies echt liever zelf waar aan tafel ik plaats neem. Ik heb er geen probleem mee dat het bruidspaar uitkiest wie samen aan een tafel zit (dat is inderdaad nodig om het vlot te laten verlopen), maar aan tafel zelf is een beetje vrijheid wel leuk.
Normaalgezien zet je toch geen mensen samen aan tafel die niet met elkaar kunnen opschieten, dus zie ik geen probleem als er geen vaste plaats toegewezen is. Tenzij je echt héél grote tafels hebt, maar meestal zijn dat toch een tiental personen per tafel?

Ik moet zeggen dat ik nog nooit meegemaakt heb dat het niet vlot verloopt omdat er geen naamkaartjes liggen en ik heb toch al best veel trouwfeesten achter de rug ;-)



Hannelore
21-4-2012
 Meld misbruik12-12-2011 13:33:21

Wij hebben houten hartjes gekocht die we dan in een kleur gaan schilderen en daar de naam op van die gast. We geven de mensen zelf een plaats en laten niet kiezen wie naast wie zit. Gewoonweg omdat ik zelf weet wie met wie problemen heeft of wie beter Frans praat en dan zo ook kan praten met de vriendin van een vriend die Waalse is. Op de tafels plaatsen we ons feestregelment telkens ook in dezelfde kleur en we denken van aan de mensen een kleine plattegrondje te geven met daarop de gekleurde tafel of mss laten we de zaal gewoon de mensen afroepen en het kleur van de tafel.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik28-12-2011 18:13:48

Wij hadden wel een opdeling gemaakt van wie aan welke tafel zat, maar per tafel mochten de mensen dan zelf kiezen naast wie ze wouden zitten. Sommigen gingen klassiek man-vrouw zitten, bij andere tafels verzamelden de vrouwen en mannen zich, maar zo kon iedereen doen wat hij/zij wou.

Waar we wel naamkaartjes hadden, was aan de eretafel. Daar wouden we namelijk graag onze getuigen naast ons en om dat zo vlot mogelijk te kunnen doen (én zelf te kunnen kiezen waar we zouden zitten, vermits je als koppel als laatste aan tafel komt), hebben we daar wel naamkaartjes voorzien.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info