Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma Zuid-Afrika

9-12-2011 16:59:35
Heyhey,

Vorige week hebben we onze offerte ontvangen voor onze huwelijksreis naar Zuid-Afrika... Alles was super,maar één ding houdt ons misschien een beetje tegen. We hadden er niet over nagedacht dat malariapillen en zwangerschap niet samen gaan en aangezien we na onze trouw toch aan kindes willen beginnen,twijfelen we een beetje omdat ze zeggen dat het lang kan duren eer je zwanger geraakt door de malariapillen. Iemand ervaring ?

Nu hebben ze ons een malariavrije reis voorgesteld,maar deze lijkt mij minder leuk.

Wat zouden jullie kiezen ?
Optie 1: Kruger park-Hazyview-Swaziland-Mozambique
of
Optie 2: Addo National Park-de wijnroute-de tuinroute en kaapstad (malariavrij)

Ik wil vooral veel beesten zien...

Groetjes
Anneken

Ann
21-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 797

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik9-12-2011 17:45:38

Dag Ann,

Ik woon intussen al meer dan zes jaar in Afrika, en heb echt nog nooit gehoord dat het door malariapillen langer kan durne om zwanger te worden, dat klopt echt niet, volgens mij, en zeker niet van enkele pillen gedurende enkele weken! Bovendien kan je eventueel het risico nemen geen pillen te nemen, en je gewoon goed beschermen tegen de muggen, en geregeld een tonic drinken (bevat kinine, wat het product is dat beschermt tegen malaria).

Wat de voorstellen betreft, ook het tweede is heel mooi, vind ik, al kan ik niets zeggen over Addo, dat heb ik zelf nog niet gedaan. Nu, als je echt veel dieren wil zien in een prachtige natuur, zou ik persoonlijk niet voor Zuid-Afrika kiezen, maar eerder voor Tanzania, daar heb ik de mooiste safari's van mijn leven gedaan, en ik hoor van andere reizigers toch vaak dezelfde mening.
Veel succes met het kiezen!

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik9-12-2011 20:03:25

Hoi Ann,

Mijn ventje & ik wouden ook dolgraag op huwelijksreis naar Zuid-Afrika gaan maar we gaan het niet doen omdat we ten eerste een paar maanden moeten wachten alvorens we kunnen vertrekken (in juni is het daar winter en kan wel écht koud zijn en we zouden dan voor december geopteerd hebben maar da's 6 maand later) maar belangrijker nog is onze kinderwens. We willen net als jullie onmiddellijk aan kindjes beginnen na de trouw en kunnen echt niet zo lang meer wachten.

Mijn collega is ook naar Zuid-Afrika geweest en de gynaecoloog raadde haar toch aan om bij thuiskomst minstens nog een paar maanden te wachten alvorens aan kindjes te beginnen zodat de anti-malariapillen helemaal uit je lichaam zijn. Zij heeft dat niet helemaal opgevolgd en werd een paar weken na terugkomst zwanger en is haar kindje verloren op 15 weken. Ik weet totaal niet of het iets mee te maken had met de pillen maar haar verdriet heeft op mij zo'n grote indruk gemaakt dat ik het risico niet zou willen lopen om daar zwanger en onbeschermd naartoe te gaan of het advies van de gynaecoloog niet op te volgen.

Ik zou voor de malariavrije optie kiezen als ik jullie was ofwel jullie kinderwens eventjes uitstellen (als jullie dat kunnen).

Veel succes bij de keuze!

Liefs,

Nathalie

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik10-12-2011 9:27:52

Hey,
Bedankt voor jullie uitleg...

Kristien: Ik wou ook heel graag Tanzania of Kenia doen,maar dat lag buiten het budget,vandaar dat we Zuid-Afrika zouden doen.
Beschermen tegen de muggen is volgens mij niet zo simpel,heb geen zin om alle dagen met lange mouwen rond te lopen. Een mug prikt sneller dan je denkt hé,of ben ik mis ?

Nathalie: Wij gaan ook pas eind september vertrekken,door nog een ander huwelijk in de familie en dan zijn we natuurlijk al oktober tegen dat we terug komen... Maar als ze zeggen 2 maand wachten tot de pillen uit je lichaam zijn,dat is nog te doen,maar liefst geen half jaar.

Ik denk dat ik ook maar eens naar de gynecoloog ga bellen,want ik heb hier nu 2 verschillende reacties gekregen en ben er nog niet aan uit.

Groetjes

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik10-12-2011 11:20:51

Hallo An!
Dit klopt niet volledig...
Wij gaan zelf een combinatiereis maken met Kenia en Mauritius, waarvan we slechts 5d in Kenia blijven. We zijn zopas naar het Tropisch Instituut in Antwerpen geweest waar we onze inspuitingen al hebben laten zettten. Ook wij zouden graag volgend jaar (en snel na ons huwelijk) aan kindjes beginnen en ik heb het dan ook aan de dokter gevraagd.
Zij raadde ons Malerone-pilletjes aan : deze pak je 1d voor aankomst in het 'malaria'-gebied en tot 7d na terugkeer. Ze raadde aan om te wachten tot de volgende maandstonden alvorens aan kids te beginnen. Dit zou volgens haar echt geen probleem mogen geven, zolang je maar stopt met de pil als je nog bezig bent met Malarone.
Toevallig moest ik 2w geleden op controle bij de gynaecoloog en toen heb ik nog een tweede mening gevraagd. Ook hij bevestigde dat het geen probleem mag vormen aangezien Malarone lichte pilletjes zijn (andere merken moet je soms tot 6w na retour blijven innemen...). Wij gaan natuurlijk slechts 5d en geen 2 weken, geen idee of dit ermee te maken heeft... Wij kijken ook enorm uit naar kindjes maar voor ons maakt 1 (of desnoods 2 maanden) niet uit op een heel leven. Dan kiezen we nu toch voor onze droomreis!! Succes met je beslissing! X

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik10-12-2011 11:21:34

Ik bedoel dus : zolang je maar NIET stopt met de pil als je Malarone nog inslikt. :-)

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik10-12-2011 11:39:05

Dag dames,

ik wou ook net vermelden dat met Malarone er geen probleem zou mogen zijn. Lariam is een goedkopere pil maar heeft veeeeeeel meer bijwerkingen!

Ik heb zelf ooit 3 maanden in Zuid-Afrika gezeten en daar is het vooral de natuur die heerst!
Deze zomer zijn wij op huwelijksreis naar Kenia gegaan en daar is het nog "Afrikaanser" vind ik, moeilijk om de landen te vergelijken! Snap wel niet goed dat Zuid-Afrika goedkoper zou zijn dan Kenia want mijn ervaring is toch wel anders....

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik12-12-2011 11:07:43

Hallo dames,
Ik kan alleen maar adviseren; maak die reis nu! Eens er kindjes zijn kan je het voor 20 jaar of langer vergeten...
Enkele maanden langer wachten met een kindje mag toch geen reden zijn om een droomreis niet te maken, wel?
Geniet van deze mooie periode. De rest volgt automatisch.
Groetjes,
Ingrid

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik13-12-2011 19:09:56

Heyhey,
Ik heb naar het tropisch instituut gebeld en die vertelde me dus ook dat met Malerone je het minst lang moet wachten.
3 weken na de laatste dag van iname,dus een kleine maand na thuiskomst en dit geeft voor ons geen probleem dus we gaan onze reis naar Zuid-Afrika boeken wss...

Bedankt voor alle reacties

Groetjes
Anneken

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik14-12-2011 12:15:07

Ah super Ann!! Geniet er maar van!! Ben zeker dat je dat zal doen want het is een pracht land en een super bevolking!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik14-12-2011 15:08:25

Oh super!! Ik ben heel blij voor jullie!! Wordt vast een prachtige reis!!
Een zekere dokter Kristina heeft ons geholpen met onze inentingen en zij vertelde dat we niet moesten wachten bij thuiskomst. Mss omdat we maar 12d pilletjes moeten innemen? Enfin, mss toch maar even wachten... :-) XXXX

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...