Terug naar overzicht
Stap gewoon een froenten-en fruitwinkel binnen, zij kunnen je daar meteen op antwoorden en ze ook bestellen tegen dat je ze nodig hebt.Maar... volgens mij heb je die in aug/sept. ik kreeg nl in september van een vriendin 3 potjes kweeperengelei
volgens mijn bronnen zijn ze goed rijp vanaf september tot januari. Zal ook wel van het seizoen afhangen.
Hallo, Ik zou misschien eens op de markt vragen.... Je kan deze volgens mij ook bestellen. Die marktkramers komen meestal van de veiling en dan kunnen ze je de peertjes perfect meebrengen...GroetjesAnnelies
He, ik persoonlijk vind het wel een rare keuze, maar ja als je a.s dat wilt geven zou ik ook eens binnen gaan waar ze die verkopen..Groetjes
@frida: we gaan ook andere smaakjes voorzien voor de mensen zodat ze een keuze hebben. maar op zich is kweepeer echt geen vreemde keuze, veel mensen lusten het en er zit op zich wel een soort oude traditie achter. (achteraf gevonden) blijkbaar zou in griekenland dit symbool staan voor geluk en liefde en zou een bruid dit aanbieden aan haar echtgenoot als geschenk. Ik vond dat wel mooi, gaan we ook op de tafel zetten.
Mijn schoonma maakt kweeperen confituur, maar ik denk niet dat het nu den tijd is hoor. Er is daar wel ongelooflijk veel werk aan. Je moet dat zeven in katoenen doeken heb ik al gezien. Wel superlekker en schijnt ook heel gezond te zijn.
Mijn papa doet de markt met groenten en fruit.Wij hadden kweeperen in het aanbod van augustus tot oktober.Dus zeker op de markt te vinden.Groetjes,Sonja
Hoi Sara, superidee van je! Zeker met die griekse bijbetekenis geeft dat wel wat extra :-) Naar wat ik weet loopt het seizoen van okt tem januari en kan je ze veel en vers in een lokale Turkse winkel kopen of navragen bij de plaatselijke fruitboer? Veel succes en vooral met het maken ervan ;-)