Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Reistips gezocht & ervaringen met Arke.nl

  8-12-2011 22:57:29
Wij zijn ondertussen al getrouwd maar 'k weet dat hier heel wat aanstaande bruidjes bezig zijn met honeymoons en zo dus misschien hebben jullie wel tips voor onze volgende reis ;)

We zouden graag rond april/mei/juni nog 1 "duurdere" reis maken, misschien wel de laatste voor er een kindje komt ;)
We hebben nu al paspoorten door onze honeymoon naar Mexico dus het is het moment om nog eens zo'n verdere bestemming te doen.

Ons budget is max. 3500 à 3900 EUR, voorkeur voor zo'n 12-tal dagen en een absolute droom-omgeving.
We zijn allebei hard aan het werken tegenwoordig en het zou toch vooral een relax vakantie worden (hier en daar misschien een uitstapje of snorkelen).

Eén van onze mogelijke bestemmingen voor honeymoon was Aruba/Curaçao (wat het dus niet geworden is) en dit blijft ook nu een optie .. Dus wie daar goede hotels weet, let me know!

Ook ervaringen met Arke.nl zijn welkom!

Kim
21-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1733


Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-12-2011 23:42:18

Wij zijn naar de VS gevlogen met Arkefly en ik ben er toch niet zo positief over. Eerst en vooral stopt dat vliegtuig voor die route eerst in Orlando en dan in Miami. Dat is altijd zo, maar dat werd bij het boeken niet verteld. De vlucht werd verkocht onder het mom "rechtstreekse vlucht"

Verder...en met het risico te lopen racistisch te klinken of zo, zitten er heel veel Nederlanders op die vluchten en die zijn doorgaans wel een beetje luider dan Belgen. Misschien hebben wij gewoon pech gehad maar wij hadden echt afschuwelijk drukke/luide medepassagiers, niet echt fijn op zo'n lange vlucht.



Niki
30-6-2012
 Meld misbruik9-12-2011 9:35:19

Wij hebben bij Arke in NL geboekt, we gaan in september 2012 voor 12 dagen naar Aruba & Curacao en zijn ongeveer € 3690 "kwijt" aan deze reis.
Hotel op Aruba hebben we gekozen voor Divi All Inclusive op Druif Beach, Curacao is Breezes All Inn hotel. Zien er beiden mooie hotels uit met een goede ligging!

Deze hotels hebben ze ons bij Arke dan ook aangeraden. Bij Breezes is het wel aan te raden om een kamer te nemen met zicht op zee (anders kijk je blijkbaar uit op een tuin die niét zo speciaal is) We hebben nu reeds een kleine voorschot moeten betalen van €500 en de rest ongeveer een maand voor vertrek.

Je kan ook vragen of ze een lijst willen afdrukken met dingen die je daar kan doen mét de plaatselijke "vertegenwoordiger" van Arke. Hou er wel rekening mee dat het 10 uur vliegen is. Wij vertrekken om 12u15 en je moet er 3 uur van tevoren zijn. Aangezien we niemand willen lastigvallen om ons "eventjes" naar ginder te voeren hebben we gekozen om met de trein naar daar te gaan. Probleempje; de treinen rijden niet zo vroeg en gelijk da die op tijd komen, gaan we toch een nachtje eerder naar A'dam om zo gezellie 's morgens nog daar te ontbijten en ons rustig naar de luchthaven kunnen verplaatsen.

Van de bediening in het reisbureau kan ik dus echtwel zeggen dat het TOP is! Wij zijn in Terneuzen gaan boeken, bij Marina.

Veel succes met zoeken, kiezen en boeken!
Groetjes Niki



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-12-2011 11:26:38

ik heb zelf geen ervaring met arke.nl maar ik zou verwachten dat het vergelijkbaar is met jetair in Belgie maar dan voor de Nederlanders( zelfde groep).

Ik snap perfect de opmerking van Lauren hierboven, lange vluchten wil je liefst zoveel mogelijk rust en ook vermoed ik dat ze met charters vliegen, dus weinig beenruimte.Maar je betaalt waarschijnlijk wel navenant.



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik9-12-2011 11:54:26

Aruba en Curacao zijn echte topbestemmingen! Ik ben hier zelf vorig jaar geweest voor het werk en heb heel wat hotels bezocht. In België kan je best offertes opvragen bij to Travelworld (prijzen zijn ook al uit denk ik). Echte tophotels zijn Hyatt Regency & hotel Avila in Curacaco en hotel Bucuti in Aruba. Een combinatie van beide eilanden is ook hele leuk. In NL worden deze bestemmingen meer verkocht dus dit kan zeker een prijsverschil opleveren. Hou er wel rekening mee dat de NL'ers MEI-vakantie hebben (eerste twee weken mei) dus ik zou proberen deze twee weken te vermijden (vanwege de drukte én de prijs...).

Alst voornamelijk een zon/zee/strand vakantie is, zou ik zeker ook eens horen bij MauritiusTravel.nl. Daar kan je echt voor een 'prikje' (vergeleken bij de BE-markt) naar superbestemmingen (Mauritius, Malediven, Seychellen, ...).

Succes met jullie beslissing!

Groetjes, Feike X



martine
8-9-2012
 Meld misbruik12-12-2011 20:12:29

Hoi Kim,

Wij gaan ieder jaar met Arke naar het caribisch gebied en ik ben altijd tevreden geweest. Het is relatief goedkoop en de service is prima. Je hebt inderdaad wel vrijwel altijd of op de heenweg een tussenlanding of op de terugweg, maar daarom is het denk ik ook wat minder duur (als je online boekt kun je meteen zien of je een tussenlanding hebt, en meestal kun je gewoon blijven zitten en stappen er wat mensen bij in het vliegtuig en wordt er getankt). Beenruimte is sowieso op de lange vluchten ruimer en het eten en drinken aan boord is oke (je weet wel, zo'n plakkerige magnetron-pasta). De vluchten met KLM hebben ons niet veel meer gebracht behalve een paar honderd euro duurder). Aruba en curacao zijn relatief duur, wat ook erg aan te raden is zijn de dominicaan (occidental grand punta cana), Jamaica (riu ocho rios) en Mexico, Yucatan. Persoonlijk vond ik de Dominicaan tot nu toe het leukst, terwijl dat van alle reizen de goedkoopste was (1100 pp voor 13 dagen, was in december). Pas wel op voor het regen en orkaanseizoen wat daar in mei begint, het kan er flink tekeer gaan dan!
En over luidruchtige Nederlanders, tja... je kunt het altijd treffen maar ik wordt na een slaappilletje en een paar oordoppen altijd na een uurtje of 8 wakker en dan zijn we er bijna ;-) Mocht je kiezen voor de dominicaanse, punta cana, ga dan zeker de caribische eilandentour maken met de Belgische/ Dominicaanse Wimpy (wimpypuntacana.com), fantastische boottrip met snorkelen en een BBQ op een bountyeiland!
Succes met het maken van jullie keuze!

Groetjes, Martine (een niet-zo-luidruchtige Nederlander ;-) )


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...