TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lauren
15-9-2012
|
1-12-2011 9:47:53
Hier is het vooral schipperen tussen de schoonmama en mezelf. Zo moet er bijvoorbeeld een extra receptie komen voor haar collega's, mensen die ik nog nooit gezien heb, en gaat ze niet akkoord met mijn keuze voor het vervoer van de suite et cetera. Maar ja, ze dragen wel enorm veel bij dus ik probeer hun wensen ook tot op zekere hoogte in acht te nemen. Het zijn lieve mensen en het zijn tenslotte je schoonouders he. Gewoon voet bij stuk houden voor de dingen die je echt belangrijk vindt en elders wat water bij de wijn doen.
|
|
tima
8-9-2012
|
1-12-2011 9:48:30
nog eens goed uitleggen vrees ik en als ge voor een autootje spaart kun je dat miss in een grappig zinnetjesev zelfs met illustratietje van een klein getekend autootje op de uitnodingskaart zetten kdenk bij oudere mensen het gemakkelijker geld geven is als ze weten dat het wel degelijk voor een doel is en niet zomaar voor de dagelijkse was en plas wordt gebruikt
|
|
Sofie
|
1-12-2011 10:22:39
Er is ook altijd wel een verschil tussen wat de (schoon)ouders denken te weten en wat er uiteindelijk van komt. De soep wordt nooit zo heet gegeten ... etc.
Laat anders je vriend bemiddelen met zijn ouders? Dat je het heel erg op prijs stelt dat ze willen helpen, maar dat je dit toch graag zelf doet? Of misschien staat je schoonvader wat meer open voor jullie gedacht erover?
|
|
Sandra
7-9-2012
|
1-12-2011 10:57:36
Amai, als ik dit allemaal lees ben ik blij dat wij alles zelf betalen...enkel mijn jurk en een deel van het kostuum van mijn verloofde worden betaald. En bij ons proberen ze dan nog overal 'hun haak tussen te slagen' zoals wij zeggen :-). Heb ook al moeten toegeven op gastenlijst...maar hou men been stijf nu!! :-) Schoonfamilie blijft dan toch gevoelig liggen...en heb het gevoel dat mijn ouders hun wat wegcijferen en altijd mensen van hun deel van de lijst willen schrappen om het budget wat in te perken...en bij de schoonfamilie ist precies andersom!
Budget en schoonfamilie...het is altijd wat schipperen :-)! Schoonouders dan ook nog eens gescheiden...niet gemakkelijk!!
groetjes
|
|
Sofie
|
1-12-2011 11:08:04
Bof, bij ons valt dat eigenlijk nog wel mee. Wij hebben wel duidelijk de boodschap gegeven dat hun geld welkom was, maar dat het niet echt noodzakelijk was en we toch zelf wilden beslissen wat of hoe. Beide ouderparen leggen bij, maar weten van elkaar niet hoe veel en ze worden wat op een afstand gehouden. We hebben wel begrip voor het feit dat er mensen zijn die zij erbij willen en daar geven we - in de mate dat we zelf al dan niet een band hebben met die mensen - wat in toe. De receptie is hier een goeie gelegenheid om dat soort mensen te "evacueren".
Bij de schoonouders weet ik wel niet echt hoe dat nog gaat evolueren, mijn schoonzus zal de uitnodigingen maken, mijn schoonmoeder wil voor de bedankjes zorgen (hoewel ik dat normaal gezien niet zou willen geven, is vaak maar niks, maar als zij dat per sé wil doen houd ik haar niet tegen). We zullen zien hoe het vordert. Bij mijn ouders had mijn mama in't begin nogal veel commentaar en heb ik mijn vader schaamteloos ge(mis)bruikt om haar een beetje op haar plaats te zetten. En dat heeft gelukkig gewerkt.
Wij mogen ons dus (een aantal kleinere frustratietjes daar gelaten) heel gelukkig prijzen denk ik... Veel moed aan zij waar het wat minder lukt!!!
|
|
inge
15-9-2012
|
1-12-2011 12:05:14
Amai amai, ik ben een geluksvogel. Onze ouders betalen elk de helft van het avondfeest, de rest betalen wij, zoals kledij, vervoer, fotograaf,... . Ik vraag wel raad en hun idee, maar wij doen volledig onze zin, geen enkele van beiden die zich er mee moeien. Ik schrik dat dit wel gebeurt en besef dat ik change heb met mijn schoonouders en ouders. Ik zou zeggen doe allemaal jullie zin, op een diplomatische manier kan je veel naar je hand zetten. groetjes
|
|
mieke
7-7-2012
|
1-12-2011 12:32:33
Join the club Shibby:-) Met mijn schoonmoeder niks van problemen, die trekt zich van niks aan maar mijn moeder daarentegen:-) pfffff..... Ik heb al ook al toegevingen moeten doen hoor, maar heb het gevoel dat ik af en toe dat eens moet doen omdat zij ook een deel van het huwelijk betaald... Zij wil bijvoorbeeld niet dat we op dezelfde dag voor de wet én voor de kerk trouwen. Dat is veel te lastig zegt ze.... Het liefst van al wil ze dat we niet voor de kerk trouwen. Dus ik denk dat ik een korte ceremonie zal doen om haar toch een klein beetje tevreden te stellen. en zo kan ik nog een paar dingen opsommen hoor. Probeer toch steeds uit te leggen dat jij het zo wilt omdat het jou dag is. veel succes en sterkte enne..... je bent zeker niet alleen die in zo'n situaties zit 
|
|
ilse
7-8-2010
|
1-12-2011 12:36:12
Hey, Wij hebben gelukkig amper inmenging gehad van onze ouders. We betaalden wel zo goed als alles zelf maar soit... Wat een huwelijkslijst betreft, ik denk dat dit echt nog héél zelden gedaan wordt en als je alles al hebt qua huisraad vind ik het écht niet nuttig. Been stijf houden en niet toegeven op dit vlak. Gewoon een envelopje of een leuk rijmpje op de uitnodiging en dat komt wel goed. 't Is niet omdat je schoonouders zeggen dat ze het niks vinden en jullie geen geld van die kant van de famillie gaan krijgen dat dit ook zo is hoor (ik vermoed dat ze overdrijven om hun zin te krijgen). Bij ons zaten alle generaties tussen de genodigden en niemand maakte er een probleem van. Tegenwoordig geven de meeste mensen trouwens sowieso geld hoor. groeten, ilse
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
1-12-2011 12:55:46
Wij vroegen ook geld en hebben er een tekstje bijgezet dat we op huwelijksreis vertrokken en dat bloemen dus geen goed idee zijn (kan me de juiste zin niet onmiddellijk herinneren). En.... het is gelukt, slecht 1 boeketje en 1 bloemstuk.
|
|
Evelien
1-9-2012
|
1-12-2011 13:13:42
Ik ken het gevoel! ;-)
Hier sponseren de ouders ook het grootste gedeelte van de trouw maar hebben ze zeer uiteenlopende meningen en zijn mijn schoonouders 10 jaar ouder dan mijn ouders dus is er ook een generatiekloof. Bovendien zijn mijn ouders dan ook nog eens gescheiden, wat ook voor moeilijkheden en dicussies zorgt.... Ik snap je dus maar al te goed! :-) Het is zelfs al zo erg geweest dat ik al een paar keer gezegd heb dat ze niets meer moeten betalen en we het zelf wel zullen doen, al moeten we er een persoonlijke lening voor aangaan! Frustraties alom dus ;-).
Wat de huwelijkslijst betreft: ik zou ook echt het been stijfhouden hoor. Dit wordt absoluut niet meer gedaan en je hebt er heel weinig aan.... Ik denk dat er vandaag de dag veel zaken zijn die je beter kan gebruiken dan een porseleinen service, zilver bestek en kristallen glazen :-s. Denk dat weinig jonge koppels dit nog in huis hebben ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Melissa
11-8-2012
|
5-12-2011 12:48:33
Nog nooit zo blij geweest dat wij alles zélf betalen....  Bij ons geen bemoeinissen..discussie's...enz... Ik heb zo al stress genoeg dus laat die (schoon)moeders er maar buiten! 
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|