Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Etsy? USA

  25-11-2011 7:42:04
Hallo

ik had een vraagje omtrent Etsy.com, ik heb nu enkele accessoires gevonden via Etsy.com.
Ik heb de persoon gecontacteerd: zij woont in USA, maar levert ook aan Belgie.

Nu weet ik dat uit vorige onderwerpen hier op de forum gesproken werd over douanekosten. Kan iemand me precies zeggen hoeveel dat dat juis zou zijn en hoe dat dan in zijn werk gaat? Want ik ga ervan uit dat die douanekosten niet de transportkosten zijn, maar een extra kost, neen?

Het leuke is dat je dan alles dezelfde stijl hebt: ringdoosje, enveloppendoos, tafelnummering,... Noem maar op! ;-)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

tiziana
18-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1678


sarah
17-12-2011
 Meld misbruik25-11-2011 8:29:42

Ik kan er niet een lijn van maken jammer genoeg
- ik heb schoenen via shoes of prey gedaan is via DHL gegaan - 15€ douane
-uitnodigingen via etsy uit canada - 10 €
-ringschaaltje via etsy - 0 €
-trainer met MRs op via etsy - 0€

Mijn algemene indruk is als het nog een redelijk gewoon postpakketje is dat je niets moet betalen. Als de omvang wat groter is dan heb je douane kosten.
Je pakketje komt aan in de luchthaven wordt automatisch gededouaneerd.
Koerierdienst of post brengen het pakketje aan je huis en je moet dan de kosten betalen... of je krijgt je pakketje niet.
Maar idd is nog totaal iets anders als transportkosten.

Groetjes,
Sarah



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik25-11-2011 8:40:43

pakketjes krijgen uit de states is deels gebaseerd op geluk en deels gebaseerd op hoe je het opstuurt.
Als je met grote maatschappijen als DHL, UPS,... pkcketjes laat komen heb je 99% kans dat je douane kosten moet betalen

als het via de gewone post gedaan wordt dan heb je veel minder kans dat het eruit gepikt wordt voor inspectie.

Algemeen is aangenomen dat voor pakketjes je BTW moet rekenen en dan nog douanekosten zelf. Ik dacht dat onder de 150 euro de douanekosten niet worden gerekend.

meer info zie: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

het is dus een kwestie van geluk hebben



tiziana
18-5-2012
 Meld misbruik25-11-2011 9:48:16

Hallo Sarah, zijn al jouw pakketjes "heelhuids" aangekomen?
Sara, bedankt voor de informatie. Toch verkies ik voor UPS of DHL dan de gewone post, omdat ik denk dat dit de levering wat meer garandeert dan met de gewone post, niet?



Jessy
16-6-2012
 Meld misbruik25-11-2011 9:49:23

Soms helpt het ook als je het als cadeau laat opsturen. Hebben wij al meerdere keren gedaan met dingen die we gekocht hebben via internet van verkopers in Amerika.
Maar ook hier moet je merendeels geluk mee hebben.
Wij betalen voor een Baseball bat bv gewoonlijk 15 à 20 € douanekosten en voor een grotere doos met 3 paar schoenen en paar t-shirts of iets derg., een 50€ gewoonlijk. Verschilt altijd natuurlijk he, maar dan heb je een gedacht van de prijzen ongeveer.

grtz



Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik25-11-2011 13:16:35

Ik heb mijn haarkam via Etsy besteld. Ik moest 15 euro transportkosten betalen, maar geen douane kosten. Mijn bestelling zat gewoon in onze brievenbus (dikke enveloppe, kam in perfecte staat). In totaal heb ik iets van een 82 euro betaald dacht ik (kam + transport)

Groetjes
Lotte



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik25-11-2011 18:37:55

Al mijn pakketjes zijn heelhuids toegekomen, dus daar moet je echt geen schrik voor hebben
Mijn ringschaaltje is zelfs porcelein dus echt wel breekbaar en is zonder brokken vanuit de USA bij ons geraakt.

Groetjes
Sarah



Karen
16-6-2012
 Meld misbruik25-11-2011 18:56:11

Dag Tiziana,

De proefpakketjes van onze uitnodigingen en dergelijke zijn allemaal binnen de 10 dagen aangekomen met UPS. Tot nu toe geen douanekosten moeten betalen, maar dit waren uiteraard kleine pakketjes
groetjes,
Karen



tiziana
18-5-2012
 Meld misbruik27-11-2011 8:57:11

Hello Dames,

bedankt voor jullie antwoorden.
Ik denk dat ik het toch ga bestellen.
Moet ik douanekosten betalen, tja dan ist zo maar... Ik wil die spulletjes toch echt graag hebben

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...