Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget trouw niet onoverkomelijk

  18-7-2006 7:23:12
Hey,

voor de mensen die omver vallen van de prijzen: wij zijn getrouwd voor een 4300 euro, daarin zitten de receptie (met een 9-tal hapjes, waar we niets anders dan lof over hebben gehad, receptie voor 100 man trouwens), dan een avondfeest met drie gangen voor 60 man, en daar kwam dan nog eens een 24 man bij voor het dessert. Ook de dj, drank, wijn, bloemen in de kerk zaten erbij inbegrepen. Wat zat daar niet in: de kerk (200 euro), onze ringen en onze kleren,fotograaf maar daar ga je zover in als je zelf wil. Voor onze huwelijksreis hebben we nog eens een 2500 betaald. Dus al bij al voor 2 weken plezier (met onze grote dag inbegrepen) hebben wij niet veel betaald en wij zien elkaar daarom niets minder!!... en het was zeker GOED GENOEG... Was ik effe blij de dag erna als je beseft dat het echt maar één dag duurt, en toen we na de huwelijksreis terugkwamen en die facturen zagen, konden we alleen maar een zucht van verluchting slaken!! Ook na je trouw wil je nog verder leven!! (waarmee ik niemand wil aanvallen die er veel meer geld aan wil uitgeven! ieder bepaalt het voor zich, 'k wil alleen maar zeggen: het kan ook voor minder, en dat hoeft niet slechter te zijn!!)

groetjes,
Els

Els
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1020


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik18-7-2006 8:53:30

Hey

Dat is zeker waar. Alhoewel je als bruid, zeker int begin een aantal dromen moet doorprikken als je ziet heoveel geld dit dan kost. In alles kan je zo ver gaan als je wil. Ik heb bijna een kleed van 3000 euro gekocht, maar uiteindelijk toch eentje van 'maar' 1065 euro. Die 'maar' is natuurlijk ook heel relatief, want het is toch enorm veel geld voor een kleed dat je 1 dag aandoet. Maar het hoort er allemaal bij hé.

Ik vind wel dat je je huwelijk op veel manieren speciaal kan maken, zonder dat het extra geld kost. Je kan originele muziek uitkiezen, leuke bedankingen, teksten, tafelbenamingen,... Al die dingen kosten geen extra geld maar zijn wel heel leuk omdat het origineel is.

Groetjes

Vicky
09.09.06



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik18-7-2006 10:23:31

Amai,
Voor receptie (125 man) en avondfeest (75 man) gewoon eten en drank zitten wij al aan € 7500. (zijnde: Hapjes, champagne, drank aantafel en op feest, drie gangen + ijstaart + kaasplank nadien.)
Da's eigenlijk de grootste hap uit het budget. En wij hebben geen keichique feestzaal gekozen, gewoon een degelijk en lekker restaurant. Dat moeten bij Els wel heel goeie prijzen geweest zijn voor de maaltijd denk ik dan...

Aan mijn jurk heb ik wel veel geld gegeven. Om de simpele reden dat ik een jurk wou waar ik me echt super in voelde en me voor eens niet bewust moet zijn van de stukjes waar ik minder tevreden over ben aan mezelf. En oké, 't is maar voor één dag maar ik heb er ook helemaal alleen voor gewerkt voor die centen en vond het eigenlijk zeker de moeite waard. Iedereen kiest dit uiteindelijk voor zichzelf en een ander zijn keuzes moet men respecteren vind ik.

Weet je, een mens trouwt maar één keer en mag zich wel eens laten gaan. Oké, wij sparen ook graag om aan een huisje en kindje te denken. Maar wij wouden van onze trouw een groot feest maken waar iedereen goed kan eten, drinken en plezier maken met elkaar. We hebben enkel uitgenodigd wie ons na aan het hart ligt.
Alles opsparen en nooit eens zot doen ligt al niet in onze aard (toch niet in de mijne ;-)) m



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik18-7-2006 10:25:01

(slotje)
maar uiteindelijk moet je ook eens zot kunnen doen want je weet nooit wat morgen brengt...

Groetjes en geniet van jullie trouw en huwelijk... hoeveel het ook allemaal gekost heeft



Tina

 Meld misbruik18-7-2006 11:01:50

het hangt er steeds vanaf hoeveel volk je vraagt. Wij hadden 156 man en dan zit je snel aan een hogere prijs maar hadden we het allemaal zelf moeten betalen dan had het voor 50 pers geweest denk ik want de nonkels en tantes van de 7e knopschat zou ik niet vragen maar ja de ouders hé ...
Nu is alles betaald en ik lig er niemer van wakker. Tis veel geld maar voor een prachtige ervaring hé !!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-7-2006 12:21:50

Hey,

ik denk dat ik een relatief 'goedkoop' huwelijksfeest ga hebben (max 10.000 euro, all in behalve huwelijksreis), maar toch moest ik effe slikken toen ik de totaalsom zag.

Het is inderdaad de moeite waard, maar ik mag er niet te zeer aan denken dat het toch maar één dag is hoor. En dat kleed... tja, als je je hart verliest aan een kleedje, zoals bij mij, dat drie keer zo duur is als je budget, dan moet je echt wel op je tanden bijten om het niet te doen. Mij is het dus niet gelukt.

We willen binnenkort een huisje kopen en met dit feest zal het heel wat minder luxe zijn, maar we hebben nog gans ons leven samen om zuinig te zijn...

Groetjes,
Lieve



els

 Meld misbruik18-7-2006 14:30:43

Bij ons gaat de prijs omhoog door het grote aantal gasten (250 avondfeest (waarvan 150 tantes, nonkles en neven) en ongeveer evenveel op de receptie).

Groetjes,

Els
290706



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik18-7-2006 15:24:32

Hey,

Veel hangt inderdaad af van het aantal genodigden, de zaal enz.
De prijzen variëren enorm. Zo hebben we bijvoorbeeld een fotograaf gevonden voor 300e en één voor 2000e en dat is zo bij alles.
Uiteindelijk maak je het zo duur of goedkoop als je zelf wil.

Groetjes, Sissi



sabrina
22-6-2007
 Meld misbruik19-7-2006 8:39:50

hallo , wij gaan proberen onze trouw zo goedkoop mogelijk te houden omdat wij reeds 10 jaar samen zijn en al 2 kleine kindjes lopen hebben . Proberen zeg ik wel want als ik de prijzen hoor weet ik waarom we al die tijd al hebben gewacht .
Maar het moest er toch is van komen en nu geven wij een feest voor de naaste familie en beste vrienden en dan nog enkele collega's . Nu komen we zo rond de 75 genodigden wat ook al een aardige som maakt ....
Wij moeten het allemaal zelf betalen en dan is de keuze snel gemaakt hoeveel je besteed aan je huwelijk . Al moet ik zeggen dat je uiteindelijk toch meer uitgeeft dan eerst verwacht .

Bruidjes alvast proficiat en hopelijk krijgen jullie ook zo'n 10 mooie jaren(en meer natuurlijk) dan dat ik reeds gekregen heb .

sabrina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...