Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Videograaf

  13-11-2011 11:20:56
Hallo,
Zelf ben ik aan het overwegen om een videograaf te zoeken om onze dag vast te leggen.
Mijn toekomstig ventje ziet dit echter niet zitten en "gaat zich hierdoor de ganse dag niet op zijn gemak voelen".
Wie van jullie heeft een videograaf geboekt? Ervaringen? Enig idee hoeveel budget we hiervoor moeten voorzien?
Ik zou mijn vriend graag overtuigen want het lijkt me toch wel een leuk aandenken!
Liefs,
Eef

Eef
22-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1699


Eline
7-7-2012
 Meld misbruik13-11-2011 11:52:47

Wij doen dit niet, dit is zeer duur. Ik weet niet meer precies hoe duur, maar ik weet van veel mensen dat ze erg schrikken als ze de prijzen hiervan horen en het toch maar niet doen. Niet moeilijk: monteren is superveel werk, dus je betaalt echt wel voor heel veel uren (véél meer dan enkel het filmen zelf).

Wij overwegen wel iemand uit de vriendenkring die goed overweg kan met camera's te vragen de ceremonie zelf te filmen. Misschien is dat ook iets voor jullie? Dan hoeft je vriend zich niet 'de ganse dag' ongemakkelijk te voelen, want ben het wel met hem eens dat als dit iets heeft dat hij niet graag heeft, je dit niet moet opdringen.



Pascal

 Meld misbruik13-11-2011 12:55:01

Dag Eef,

Het budget dat je dient te voorzien hangt af van een aantal factoren : wil je de ganse dag laten filmen of slechts een deel ervan, wil je een doorsnee videoreportage die door een hobbyist in elkaar is gezet of een film die je hele leven bijblijft, enzovoort.

Ik spreek een klein beetje tegen mijn eigen winkel, maar het is mijn ervaring dat je als koppel best samen die keuze maakt. Als één van jullie hier geen zin in heeft, doe je het mijns inziens beter niet.
Wat niet belet dat je uiteraard mag proberen om jouw echtgenoot-in-spé te overtuigen !

Misschien kan dit filmpje je daarbij helpen ;-) :
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=369654&su...



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik13-11-2011 13:05:00

ik hoop dat jullie toch een videograaf kunnen nemen! http://www.jdes.be/ is zeer schappelijk van prijs en zeer goed van kwaliteit!!! ik was er zo tevreden van!
Mijn schoonzus had ook iemand van de familie die goed met een camera overweg kon en ook wel wat de aparatuur had, maar toch...
als je het verschil ziet! Ik vind de film zoveel waard. Achteraf gezien kan ik me niet inbeelden dat ik effectief overwoog om er geen te nemen!
mijn filmpje kan je misschien overhalen: http://vimeo.com/28355538
wij kregen een trailer (http://vimeo.com/27829171 ) een samenvatting en een film van ongeveer een uur. Hij was heel de dag aanwezig met 2 personen.
én je kan zelf je pakket samenstellen zodat het in zijn totaal niet té duur wordt :)

veel succes!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik13-11-2011 18:41:10

Heyhey,

Wij doen het ook niet :-).

We vinden het ook te duur (kost ongeveer evenveel als een fotograaf dus tussen 1000 eur en 2000 eur) en we zouden ons ook niet op ons gemak voelen :-). Bovendien zien wij onszelf echt niet graag op video en dus zal de video achteraf toch maar heel weinig bekeken worden. Wij gaven dus liever wat meer geld uit aan een fotograaf en een luxe album omdat wij daar volgens ons veel meer gaan aan hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk :-).

Groetjes!

Evelien



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik13-11-2011 18:48:26

ah amai dat is idd duur! Mijn videograaf was tussen 500 en 900 afhankelijk van wat je wou :s



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik13-11-2011 20:03:23

Hey,
Wij hebben Jdes geboekt voor onze trouw... Dezelfde dus als Sarah.
Hij is zeer goed van prijs en de voorbeelden die we gezien hebben zijn echt wel de moeite. Wij dachten het eerst ook aan iemand vd familie te vragen,maar we zouden er achteraf toch spijt van hebben.
Als je twijfelt,laat dan eens iemand langskomen,of ga zelf bij een videograaf langs en vraag voorbeelden en uitleg en dan kan je nog zien wat je doet.

Groetjes



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik13-11-2011 20:46:54

Wij hebben gekozen voor een video en fotograaf!!

Ja ik zal soms ook eens denken 'jongens bol het af ge loopt in mijn baan ;-)...'
maar achteraf heb je zo veel mooie beelden!!
Ik kijk er toch sterk naar uit en kan nu al niet wachten om de beelden te zien.

Jullie moeten je er natuurlijk alletwee goed bij voelen.
Dus goed praten, en naar elkaars pro's en contra's luisteren.

Succes



tanja
30-6-2012
 Meld misbruik13-11-2011 22:36:57

Ik heb bij tv gewerkt dus geen problemen met camera's in de buurt. Kunnen gewoon ex-collega's vragen. Niets vreemd aan. Maar mijn vriend ziet het ook niet zitten. Ik weet nog niet of ik hem probeer te overhalen. Ik ken de goeie cameramannen en monteurs in Vlaanderen. Maar die vragen ook iets meer natuurlijk. Maar ik ben van het idee: we doen het goed of niet.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik14-11-2011 1:52:49

Ik heb mijn eigen fotoreportage nog nooit uit de kast gehaald, dat ligt daar...we kijken uitsluitend naar de video.
grtz www.discovideo.be



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik14-11-2011 18:38:22

Ik heb eigenlijk totaal geen last gehad van de videograven... (ik lieg, toen ik tijdens het omkleden met mijn lingerie in mijn jurk stapte waren er wel rode wangetjes)...
maar heel de dag is het vrij gemakkelijk om die te "vergeten". Er gebeurt al zoveel die dag!



Karen
16-6-2012
 Meld misbruik14-11-2011 20:16:27

Dag Eef,

Wij hebben Pascal Garnier ( heeft hier een reactie gepost) gereserveerd voor onze trouwdag. Wij zijn tot nu toe heel tevreden van de kennismaking en verloop van contact. Kijk eens op www.huwelijksvideos.be
Wij hebben wel geen kost voor fotograaf aangezien een goede vriend fotograaf is.
Je moet op vimeo eens wedding videos ingeven en je krijgt massa's voorbeeldjes.
Succes met jullie beslissing. Wij zijn er alvast voor gewonnen!



Jamie
12-5-2012
 Meld misbruik14-11-2011 20:24:10

Hoi!
Ik zou ook supergraag een videograaf inhuren maar mijn vriend is er echt niet voor te vinden. Hij vindt dat een fotograaf al veel geld kost en om dan nog eens een videograaf te betalen vindt hij er echt over.
Ik zou er natuurlijk wel graag 1 bij hebben want ik denk dat ik veel meer naar een video zal kijken dan naar mn fotoalbum. We hebben jammergenoeg ook niemand in de familie die goed met cameras overweg kan dusja.
Iemand goeie argumenten om mn hubbie te overtuigen?




Eef
22-6-2012
 Meld misbruik15-11-2011 6:20:04

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik heb hem nu enkele video's laten zien (o.a. die van jou Sarah !) en hij vindt ze eigenlijk toch ook wel mooi :-)
Hij zei zelfs "waarschijnlijk kijk ik dan meer naar die dvd dan naar het foto-album", dus ik denk dat hij wel overtuigd is.
Jamie, misschien kan je je vriend ook een paar voorbeelden laten zien? Er zijn er heeeel veel te vinden op internet, en ook op deze site! Succes ;-)



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik16-11-2011 8:08:15

Hallo,

Wij hebben onze dag ook laten filmen. Mijn toen toekomstige wou dit eerst ook niet (te duur, ...). Maar ik ben eigenlijk blijven zeggen dat ik dit toch wel wou, en zeker voor de openingsdans... Uiteindelijk hebben we toch geboekt (750 euro) en nu zegt ook hij dat hij echt tevreden is dat we het toch gedaan hebben.

En geloof mij, na 5 minuutjes zie je de camera niet meer. Je bent zo bezig met jouw dag en het hele gebeuren dat de cameraman (en fotograaf) het minste van jouw zorgen is....

Groetjes
Annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info