Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Auto zelf rijden

  14-7-2006 8:30:05
Hey,

gisteren zijn we bij Dockx gaan kijken voor een auto...

Michael wil heel graag voor die ene dag eens met een Audi A6 rijden en dus zouden we die gaan huren. Aangezien ons avondfeest in Sint-Niklaas is en we in Gent wonen, zouden we de auto voor twee dagen huren. Maar ik ben achterover gevallen van de borg die je daarvoor moet betalen.

Voor een auto die in huurprijs € 300 kost voor twee dagen moet je € 2000 borg betalen! Stel je voor dat onze gasten iets grappig willen uithalen met de auto, dan zijn we die borg dus wel kwijt! Bovendien kunnen ze ons niet garanderen welke kleur auto we gaan krijgen en of hij proper gaat zijn....

Heeft iemand een alternatief?

Groetjes,
Lieve

Lieve
1-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 384


Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik14-7-2006 11:58:34

Ni te doen he !!??

Ik ben ook eens benieuwd naar de antwoorden,want wij zijn ook nog koortsachtig op zoek... :-)



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik14-7-2006 12:28:11

Hey,

ondertussen heb ik naar een Audi-garage in de buurt gebeld en die kunnen ons helpen. De waarborg is een stuk minder en het is zeker het nieuwe model... Morgen gaan we er eens langs, dus hopelijk is mijn probleem dan opgelost.

Maar andere ideetjes zijn zeker nog welkom!

Groetjes,
Lieve



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik14-7-2006 12:36:19

tsja .. je moest eens weten hoe veel mensen slordig omspringen met huurauto's ... het is toch die van hen niet dus moeten ze er niet naar kijken.

en de kans dat er een ongeluk gebeurd is vrij groot .. dus die mensen moeten hun wel indekken.

Als je een borg van 200 euro zou geven dan zijn er veel mensen die er niet om geven... 't is toch hun auto neit ..

2000 euro daarentegen... daar wil ne mens toch al eens voorzichtig voor zijn..

Mieke
13/05/06



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik14-7-2006 13:46:25

Lieve,

Mag ik vragen naar welke garage je hebt gebeld?
En jullie zijn daar geen klant, en toch was dat ok?
En heb je gezegd dat het voor een huwelijk was?

Goh, ben echt benieuwd nu!!
Stuur je een antwoordje?

groetjes
Katrien



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik14-7-2006 14:28:36

Hey Katrien,

morgen gaan we langs, ik stuur zeker een verslagje!

Groetjes,
Lieve



Miet
26-5-2007
 Meld misbruik14-7-2006 18:00:00

Ja lap, en wij overwogen ook om voor Dockx te kiezen...

Maar een garage? Gaat dat dan zomaar? Hmmm... moeten we dan ook wel proberen...




15-9-2007
 Meld misbruik15-7-2006 22:39:17

Misschien ken je iemand die een audi A 6 heeft en die wil uitlenen.

Ik heb van onze ceremniemeester gehoord dat eigenlijk een garage geen auto's mag uitlenen (en zeker niet tegen betaling) omdat een gewone garage geen licentie heeft om met een suite auto te rijden, is vergelijkbaar met "zwartwerk"

Alvast veel succes met de zoektocht



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-7-2006 7:46:23

Hey,

wij hebben onze auto dus gevonden... Zaterdag zijn we gaan kijken naar de Audi garage, gewoon om de hoek. Die verhuren ons het nieuwe model Audi A6 -weliswaar zonder chauffeur, dus die licentie is niet nodig - en zo is ons probleem dus opgelost.

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Lieve



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik17-7-2006 13:08:51

Lieve, mag ik zo indiscreet zijn om te vragen wat je hiervoor moet neertellen?
Ik heb in het weekend een aantal mailtjes naar garages rondgestuurd, hopelijk staan er straks reacties in mijn mailbox!

groetjes
Katrien



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-7-2006 8:06:13

Hey Katrien,

ja hoor, dat mag je gerust vragen...

Wij betalen € 160 voor twee dagen incl 400 km, € 500 borg en indien we hem perte total rijden, is er een vrijstellen van € 1.500 op de verzekering.

Ter vergelijking: bij Dockx moesten we € 300 (incl 400 km, exl BTW) betalen, met een borg/vrijstelling van € 2.000.

Ik denk dus dat we een goede zaak gedaan hebben. Bovendien is de auto zeker netjes en in een stemmige kleur (zwart of zilvergrijs), en ZEKER het nieuwe model.

Groetjes,
Lieve



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik18-7-2006 12:57:13

Klinkt idd niet slecht, Lieve! En dat voor 2 dagen. Normaal heb je voor die prijs een auto voor 1 dag!

Ik hoop vandaag antwoord te krijgen, en anders kijk ik nog wat verder.
Misschien ga ik eens zoeken naar clubs, en daar eens rondvraag doen.

Maar allez, jullie zijn gerust!
Hm, zal wel knap zijn...

groetjes
Katrien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...