Nu Online
Momenteel zijn er 254 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pff wss geen echte huwelijksreis na de trouw :-(

3-11-2011 20:25:59
Hallo bruidjes

PFF wou dit toch eventjes kwijt.

We wouden heel erg graag naar mexico gaan, maar dan moeten we de reis nu gaan boeken en de paspoorten nu gaan aanvragen. Het probleem is....
Mijn verloofde is al een tijd bezig met zijn achternaam te veranderen naar zijn achternaam van bij zijn geboorte(heeft nu achternaam van stiefvader) heel verhaal,maar doet er niet toe....

mja we moeten dus paspoort en reis boeken met huidige naam, normaal heeft hij dan tege dat we op reis gaan zijn nieuwe naam, maar dan klopt het helemaal niet meer en zou hij niet op vliegtuig mogen en ook niet worden toegelaten in mexico..., we kunne wel zo papierke aanvrage voor dat hij toen zo heette en nu zo heet. Maar daar gaan ze wss heel moeilijk over doen en jah wille zeker niet dat er moeilijkheden zijn op een huwelijksreis toch niet. Mijn broer reist veel naar buitenland ver weg en die heeft mij ook al gewaarschuwt :-s leuk.....

We wouden echt graag een reis maken die we niet direct nog eens zoude doen,speciaal.

Wat we wel kunnen .... is naar mijn schoonouders hun huis gaan in kroatië( land van verloofde afkomst) supermooi daar,daar niet van. Maar daar gaan we al elk jaar naartoe, en willen iets anders... en naar mexico gaan dan achteraf als alles in orde is! We dahcten ook ergens op vakantie te gaan in europa ofzo en derna na mexico,maja da kost ook veel geld en trouwen is al duur :-) dus ja......
een bruidje dat een beetje teleurgesteld is... wou dit gewoon even kwijt. Mijn broer zei wel och wnr gij trouwt is het superwarm(te) en heeel erg vochtig dan in mexico. toch iets positiefs :-p want ik krijg van zo een weer friezelharen

Jessica
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1484

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik3-11-2011 21:10:11

oooh rottige situatie, maar kan je niet gewoon wat later gaan? Wij gaan helemaal niet vlak achter ons huwelijk op vakantie. Een paar daagjes een b&b doen om te genieten en dan nadien wanneer mijn verloofde vakantie heeft ( opgelegde vakantie tijden) gaan wij op vakantie naar onze droombestemming.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-11-2011 21:14:07

Jessica, ik geef Sara gelijk. Ofwel ga je iets later op reis ofwel zijn de zaken tegen dan al in orde en boek je een last-minute naar Mexico. Een paspoort heb je op 2 weken tijd.
Kop op meid!

petra

Meld misbruik3-11-2011 21:35:39

Er zijn in Europa heus nog veel mooie plekje die goed met de auto bereikbaar zijn en waar je zo geen risico loopt: Italie ( Toscanië en umbrië), Spanje ( bijv. Valencia, Barcelona), Portugal,... Keuze te over voor een romantische huwelijksreis.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik3-11-2011 22:03:01

Jessica, kan je ook niet gewoon wat later op vakantie gaan? Wij zijn vlak na onze trouw in mei een weekje naar Turkije geweest (gewoon zon, nagenieten) en we zijn nu net terug van onze "echte huwelijksreis" naar Mexico. Vanaf november is trouwens ideaal om naar Mexico te gaan ;) En als je binnen de 6 maanden gaat krijg je nog alle voordelen van honeymooners.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik4-11-2011 7:56:43

Hallo,

Ik zou het persoonlijk ook niet riskeren om nu een reis te boeken. Ik zou het volgende doen: vanaf de dag dat zijn naam in orde is de passen aanvragen (desnoods met spoed, is wel iets duurder...). En ik zou gewoon dan kijken voor een reis. Er zijn genoeg last minutes, ook naar Mexico. Hou het een beetje in het oog, dat je weet wat je (ongeveer) wil en zogauw het papierwerk in orde is... gewoon boeken.

Vooral het hoofdje niet laten hangen! Het zal wel lukken

Groetjes
Annelies

Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik4-11-2011 8:14:24

Ik zou toch eens met het reisbureu gaan praten. Het grootste probleem lijken mij de tickets, die staan op naam en kan je nu best al bestellen (tenzij je voor een last minute gaat). Een paspoort mag toch het probleem niet zijn, het duurt slechts 2 weken eer je dat krijgt en met een spoedaanvraag heb je het op 3 dagen (aanvraagdag inbegrepen).
Begrijp dus niet zo goed waarom dat je dat nu al zou gaan aanvragen.

An
25-5-2012
 Meld misbruik4-11-2011 9:30:49

Misschien kan je naar de Dominicaanse? Daar heb je zo'n reispas niet voor nodig?
Succes!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik4-11-2011 12:42:03

Hey,
Je hoeft niet direct na je trouw op vakantie te vertrekken. Wij zijn na onze trouw een weekendje naar de Ardennen geweest om er toch even tussenuit te zijn (kan je dan wel gebruiken) en wij zijn een maand later pas op echt honeymoon vertrokken.
Groetjes

Jessica
5-5-2012
 Meld misbruik5-11-2011 17:38:23

hey dank jullie wel voor jullie reacties. Ze hebben mij gezegd dat je maanden op voorhand zo een paspoort moet aanvragen, nu ga ik zeker nog es verder informeren!!! merciekes. We wouden echt graag eens buiten europa gaan :-) en hebben al een hotel op het oog waar wilde dieren gewoon bij het hotel komen enz, we willen graag een unieke ervaring. Zoniet jah dan boeken we idd later, en gaan we nog es naar kroatië :-):-) is ook prachtig.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums