Nu Online
Momenteel zijn er 41 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonouders en schoonzus

  3-11-2011 15:55:33
Over exact 7 dagen trouwen we, ik heb sinds januari dit jaar op mijn tong gebeten, maar nu moet het er toch eens uit...

De reactie bij mijn ouders op onze verloving was een warm enthousiasme. Knuffels, tranen, ... een extra fles champagne. Ze waren echt tevreden. Bij mijn schoonouders ging het er een stuk koeler aan toe. Er kon zelfs geen proficiat vanaf. Maar goed, het is een ander type mensen en dat moet ik maar aanvaarden.

Tijdens het voorbije jaar zijn er heel wat familiegelegenheden geweest met de schoonfamilie, ongeveer 1 etentje of bbq per maand die telkens van 's middags tot 's avonds duurt. Tijdens die gelegenheden wordt er met geen woord over de trouw gerept. Wel liggen de tekeningen van schoonzus haar bouwplannen minstens 1 uur op tafel om alles tot in detail telkens opnieuw te overlopen. Ondertussen weet ik alles van soorten dakpannen, warmtepompen, zonneboilers en andere bouwdingen.

Als mijn verloofde en ik alleen zijn met schoonzus en haar vriend, zal ik altijd vragen hoe het staat met de plannen, de vergunningen, enz. Zelf heeft ze de voorbije 11 maand nog nooit gevraagd hoe het met de trouw is. In maart kondigt ze doodleuk aan dat ze ook verloofd is ... maar dat de trouw maar voor in 2013 is. Sommige vrienden van mijn verloofde die zij ook kent, kregen niet eens de kans om ons te feliciteren, omdat zij onmiddellijk binnekwam "ik ben verloofd".

Vorige dinsdag was het weer een familiemiddag met de schoonfamilie. We zijn er gebleven van 12u tot 18u30. Alle details van de bouw zijn weer overlopen, en het heeft tot 18u00 geduurd vooraleer één van hen vroeg hoe het nu zat met de trouw (die binnen een week plaatsvindt!). En het eerste was natuurlijk schoonzusje die haar kleedje moest tonen aan iedereen. Vijf minuten later vraagt ze domweg: "Wat eten we eigenlijk volgende week?" Terwijl ze goed genoeg weet dat we eind januari al de proeverij hebben gehad. Twee weken geleden hadden we make-up proef bij mijn ouders thuis (door mijn nicht), en er kon niet eens een goeieavond af tegen mijn ouders.

Ik kan mij niet inbeelden dat ik zo onverschillig ben als mijn broer ooit trouwt. Het is niet dat ik er constant wil over praten, maar af en toe eens vragen naar de voorbereiding is toch geen hoge eis?

En dan te bedenken dat de schoonouders kwaad waren op mijn verloofde omdat hij zijn allerbeste vriend (sinds zijn 7de) als getuige heeft gevraagd, en niet zijn zus...

Ik ben er niet alleen kwaad over, maar eigenlijk ook heel erg gekwetst. Ik snap echt niet wat wij zo verkeerd doen, opdat ze zich zo tegen ons opstelt.






Marie

Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1757


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik3-11-2011 16:17:36

Beste Marie, tijdens je levensloop, een reis van A naar B (de locatie die jij gekozen hebt), kom je veel verschillende en vervelende obstakels tegen. Nu kun je je onderweg daar serieus aan ergeren, maar je kunt die obstakels ook min of meer links laten liggen, een omweggetje maken....je eigen reis daadkrachtig verder zetten.
Dus laat die "obstakels" voor wat ze zijn, trap niet telkens in de verraderlijke vallen die ze voor je spannen.
Goeie reis!

grtz www.discovideo.be



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik3-11-2011 17:13:37

Hey,

Schoonzussen....... Het is inderdaad helemaal niet leuk!!!

Geniet alsnog van jullie huwelijk volgende week en zorg er zeker voor dat je niet naast haar hoeft te zitten aan tafel!

Moet helemaal niet leuk zijn. Alvast de moed erin houden en laten lopen met het haar van buiten (zoals ze bij ons zeggen).

Veel groetjes

Ellen



Els
10-9-2011
 Meld misbruik3-11-2011 17:43:02

Al een geluk heeft hij niet zijn zus genomen als getuige, stel je voor :) dat had het erger gemaakt.
Probeer haar gewoon te negeren... (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
& laat het zeker je trouwdag niet bederven! Geniet ervan volgende week!
Wij op het forum wensen jou alleszins WEL het beste toe!



An
18-5-2012
 Meld misbruik3-11-2011 17:53:08

Hey Marie

Dat moet inderdaad niet leuk zijn. Er zijn altijd wel mensen die minder met je inzitten en zuchten/minder geïnteresseerd zijn. Trek het je vooral niet te hard aan en wees blij dat ze geen te grote rol (zoals getuige) heeft. Trek je op aan alle andere mensen die lachen en blij zijn voor jullie. Wij wensen jullie alvast een schitterende dag toe!

Groetjes



rafa
6-5-2011
 Meld misbruik3-11-2011 18:19:10

idd probeer van je dagje heel hard te genieten en schenk geen aandacht aan haar..
ook als je trouw achter de rug is, zal ze elke gelegenheid gebruiken om over haar trouw te beginnen die wel nog ver weg is, maar toen, als ik u zo hoor vertellen is u schoonzus iemand die telkens alle aandacht eist,
awel, gewoon hetzelfde doen zoals zij doet, nooit vragen hoe ver ze staan, geen intereesse tonen, en gewoon de dag zelf meelopen en savonds u voeten onder tafel schuiven, dan zal ze wel voelen hoe het voelt dat het iemand niet interesseert, waarschijnlijk gaat zij er telkens zelf over beginnen, maar niet op ingaan,
kzou het toch eens proberen , al is het maar tot zij voelt heo het voelt...

geniet van je dagje alvast



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik3-11-2011 19:34:53

Hoi!
Het is echt een voze situatie maar naar wat ik lees uit je verhaal zal die niet gauw veranderen. Probeer er idd gewoon een gedacht van te maken dat ze zo is en zo zal blijven doen. Jij hebt haar goedkeuring niet nodig om jouw trouw zo fantastisch mogelijk te maken en te beleven.
Negeren en de betere persoon proberen te zijn.
Niet makkelijk, dat weet ik. Maar ook ik heb zo'n persoon in mn leven en je kan niet anders dan dat aan de kant schuiven anders word je helemaal dolletjes van zo'n gedrag!

veel sterkte!



benita
8-9-2012
 Meld misbruik3-11-2011 20:11:18

hey Marie!

de mensen zeggen al vlug "trek het je niet aan" maar das inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan é.
maar het is een dag voor jou en je geliefde, en er zullen veel meer aanwezigen zijn die het echt menen dat ze super blij zijn met jullie trouw, dus trek je daar aan op!
laat z'n mensen links liggen en geniet van JULLIE DAG!!
veel succes en een zalige trouwdag toegewenst!!!!
grtjes Benita.



Niki
30-6-2012
 Meld misbruik3-11-2011 20:14:26

Misschien doet ze zo omdat ze net jaloers is dat zij de getuige niet is?

Achja, niet aantrekken! Het is jullie dag en dat zal sowieso duidelijk zijn! In elke familie is er wel iémand die "dom" moet doen, jammer genoeg kan je daar weinig aan doen.

Ik zou ook gewoon niets aan haar vragen ivm haar voorbereidingen voor hun huwelijk, laat ze maar eens voelen hoe het voor jou is/was.

Veel plezier alvast volgende week hoor!

Groetjes Niki



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik4-11-2011 10:25:09

Oei,
ik denk dat mijn schoonzussen mij (en mijn aanstaande) ook aan de schandpaal mogen nagelen als ik jouw verhaal lees. We hebben namelijk ook quasi nooit geïnformeerd naar hun voorbereidingen voor hun huwelijk. Aan de eerste heb ik een keer gevraagd wat ze ging dragen en dat was geheim en verder heb ik niets meer gevraagd. Bij de tweede heb ik zelfs niet naar de kleding geïnformeerd, enkel gevraagd welke stijl wij moesten dragen. Als ze er zelf over begonnen, was ik natuurlijk wel geïnteresseerd, maar zelf ben ik er dus nooit over begonnen. En dat was zeker niet uit slechte bedoelingen of egoïsme. Ik heb er gewoon nooit bij stilgestaan hoeveel voorbereiding een huwelijk vraagt.

Zij vragen nu eigenlijk ook niet echt hoe het staat met de 'voorbereidingen', alleen toen ik mijn jurk ben gaan kiezen en ik hen diezelfde avond zag op een trouwfeest, vroegen ze wel of ik gekozen had. En eigenlijk verwacht ik dat ook totaal niet. Eerlijk gezegd, buiten de jurk vind ik ook helemaal niets interessants aan die voorbereidingen, zeker niet voor anderen, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Misschien relativeer ik het allemaal veel meer omdat ik ouder ben, maar voor mij is dat dus "maar" een feest. Een groot feest en nogal duur ook, maar toch, "gewoon" een feest.

We hebben zelfs helemaal geen champagne bovengehaald toen we ons huwelijk aan de familie aangekondigd hebben. Nu niet en ook negen jaar geleden niet, toen we ons eigenlijk verloofd hebben (huwelijk is toen uitgesteld omdat we er niet uitgeraakten qua feest en dan op lange baan geschoven). Die champagne was er wel toen we vertelden dat er een kleinkind zou komen :-)

En ja, onze bouw is ook heel intensief opgevolgd door de familie. Daar werd elk feestje en bijeenkomst over gesproken, met plannen en foto's en alles erop en eraan. Ik vond persoonlijk het bouwproces enorm intens, dat heeft een enorme impact op je leven, daar sta je mee op en ga je mee slapen. Dat kost stukken van mensen en dat moet goed gaan, uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je daar gaat wonen, liefst toch wel gedurende ettelijke jaren. Zowel qua budget als qua 'duur' is een bouw veel groter dan een huwelijksfeest, dus hebben wij daar veel meer tijd en aandacht aan gegeven en onze familie ook.

Ik wil zeker geen afbreuk doen aan je verhaal en frustratie! Ik wilde gewoon even relativeren dat je schoonzus het misschien helemaal niet slecht bedoelt. En als ze het wel slecht bedoelt, kan je er beter geen energie aan verspillen. Spaar die voor leuke dingen.
En dan zorg je ervoor dat jij zwanger bent als zij haar huwelijk voorbereidt. Gegarandeerd dat alle aandacht dan naar jou gaat ;-)

Geniet van je grote dag
-x-



Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik4-11-2011 10:54:06

Oh wat jammer dat jullie niet veel steun krijgt van je schoonfamilie...
Ik ken hen natuurlijk niet persoonlijk maar vind het eigenlijk wel schandalig dat ze totaal geen interesse tonen en dat tot één week voor de trouw!! :-(
Zou het mss gewoon jaloezie zijn?

Gelukkig heb jij wel een lieve familie die jou en je toekomstige steunt, probeer vooral daar aan te denken!!!!
Ik wens jullie volgende week alleszins de mooiste trouwdag ooit toe en geniet maar samen met elkaar!!!! Geef je schoonfamilie zeker niet de kans om jullie dag te verpesten he! XXXX



Marie

 Meld misbruik5-11-2011 7:47:51

Hallo allemaal

Bedankt voor de berichtjes, ook jij Gitte. Ik probeer mezelf er inderdaad van te overtuigen dat ze het niet bewust doet, wat de onderliggende reden ook mag zijn.

We zullen zien hoe het gaat vrijdag. Mijn ouders zijn alvast niet van plan om op die dag op haar verhalen in te gaan. Voor één keertje mag het om ons draaien, daarna back to reality :)



crazy
14-7-2012
 Meld misbruik5-11-2011 12:34:59

hoi hoi,

bij ons is het hetzelfde... er lijkt een heuse babyboom door beide families te razen en das het enige wat momenteel telt. Over ons huwelijk is er ook nauwelijks gesproken als we met de families samenzijn en als er al eens iets over gaat dan is het nog over wat we moeten doen om het hen comfortabel te maken op die dag. in het begin had ik daar serieus moeite mee en dacht ik soms van zouden we wel trouwen. Gelukkig hebben we vele vrienden die ons wel steunen in de voorbereiding naar het huwelijk toe daar krik ik me aan op...

Bij ons in de familie is het ook de traditie om broer of zus te kiezen als getuige, dit heb ik dan ook maar gedaan vorige week met de hoop op dat de band terug wat beter zal worden, hopelijk krijg ik hier vroeg of laat geen spijt van...

groetjes



Ann
9-6-2012
 Meld misbruik5-11-2011 18:49:43

Heb ook zo'n schoonzus. Alles moet rond haar draaien.
De dag nadat ik bevallen was van onze tweede zoon kwam ze doodleuk mijn kamer binnen met de mededeling: ik ben zwanger en ik ben er zeker van dat het een meisje gaat worden. (ze had toen ook al 2 zonen). Ik wist niet waar ik het had. Bleek achteraf dat ze gewoon overtijd was.
Toen onze jongste zoon 2 jr was, kochten wij bouwgrond. Tja, toen moest zij ook iets doen, dus kochten ze een nieuwe auto! (tja, alsof je dat kan vergelijken, maar volgens mijn schoonbroer kocht de ene grond en de andere kocht een nieuwe auto) Op het eerste familiefeestje vroeg niemand naar onze plannen, maar werd er heel de tijd gepalaverd over hoeveel opties er op de auto zat en wij werden straal genegeerd. (was trouwens "maar" een peugeot 307.
Na anderhalf jaar konden we met ons huis beginnen, mijn schoonvader ging komen helpen, toen vond mijn schoonzus het niet beter dan het gewoon af te bollen bij haar man zodat mijn schoonvader meer voor de 2 zonen moest zorgen dan dat hij bij ons kon komen helpen. En zo gaat het dus altijd.
Nu met mijn trouw heb ik zelf bewust niet te veel tegen haar gezegd, ze polste laatst wanneer ik voor mijn trouwkleed ging zien, maar heb er niet op gereageerd. (met wat komt ze dan mss af)
en toen wij het nieuws bij mijn schoonvader meldden, zei hij: zou je niet wat minder mensen uitnodigen? Dat gaat zo veel kosten. (terwijl wij het zelf betalen)
In alle geval heb ik wel een geweldige familie. 1 zus en 3 broers (en ook nog ouders (wel gescheiden) die zo trots als een pauw zijn), en alhoewel het pas volgend jaar is, hebben ze al vergaderd over onze vrijgezellenavond en trouw. Ik kan tegen hen alles vertellen, dus ik hoop dat hij ook zo'n eigen familie hebt.
Mijn vriend staat ook op dezelfde lijn wat zijn zus betreft, dat is ook belangrijk.



Marie

 Meld misbruik1-12-2011 12:51:20

Hallo iedereen,

Nogmaals bedankt voor de reacties. Het is bemoedigend om te horen dat ik niet de enige ben.

Onze grote dag zit er ondertussen bijna drie weken op. Ik ben heel blij dat ik ervan heb kunnen genieten. Zoals aangeraden hier heb ik me van mijn schoonmoeder en schoonzus niet te veel aangetrokken. En me vooral gefocust op mijn familie en vrienden die dolenthousiast waren voor ons.

Mijn schoonzus heeft die dag niets tegen mij gezegd. Niet toen we aankwamen, niet toen er 's middags lunch was met de gezinnen, niet op het avondfeest... O jawel, 's middags vroeg ze of ik niet wou vragen aan onze fotograaf om zwart-wit foto's te maken van het gebouw (oude fabriek), omdat dat wel nog mooi zou zijn in hun gang (van dat huis waar ze nog moeten aan beginnen). Ik heb er wijselijk niet op gereageerd.

@Crazy: ik hoop dat het inderdaad een positief effect heeft op de relatie tussen jou en je broer. En indien niet, vergeet niet dat het jouw dag is. Dus je hebt het recht om van mening te veranderen.
@Ann: inderdaad, ik ben gelukkig gezegend met een familie uit de duizend.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik1-12-2011 14:06:51

OMG! Dat mens is dus inderdaad van slechte wil Iemand die trouwt niet eens feliciteren...

Gelukkig heb je je er niks van aangetrokken en genoten van je dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...