Nu Online
Momenteel zijn er 63 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Helemaal niet happy!!

  16-10-2011 23:01:00
Hoi allemaal

even mijn hartje luchten...

In mei spraken we af met mijn schoonzus om haa dochtertje van 3,5jaar niet mee te brengen naar onze trouw.
Dit gezien er geen andere kindjes zijn en het een hele lange dag zal worden.
De suite wordt reeds tegen 9u30 verwacht. Om 10u10 hebben we onze trouw op het stadhuis en daarna is het wachten tot 's avonds voor de alternatieve ceremonie en het avondfeest.
De suite mag dan in ons apparetement gezellig kletsen bij taart en koffie enzo...
(een kleine 20 man in een klein appartement de hele namiddag dus)

Aangezien mijn toekomstige en ik het dus niet zagen zitten hier een hele dag en avond een kind te moeten bezighouden (alleen spelen is iets wat ze niet gewend is, ze vraagt echt heel de tijd aandacht), hadden we dus gevraagd opvang voor haar te zoeken.

Nu heel toevallig kom ik dit weekend te weten dat ze toch dat kind zullen meebrengen...
Ik heb dus niets voorzien voor haar, geen plekje aan tafel, geen stoel, niets....

De reden dat ze dat kindje meebrengen... Heel simpel ze mag enkel bij haar opa, al de rest kan niet, geen babysit, niet bij een klasgenootje logeren... want dat willen ze niet en ja de opa das wel de vader van mijn toekomstige dus die is ook op het feest.

We zijn nu bang dat 'opa' heel de dag en avond zijn kleindochter zal mogen animeren en dus zelf niet veel zal hebben aan het feest. En we zijn ook bang dat ze helemaal niet braaf en stil de ceremonie zal volgen en mijn schoonzus kennende gaat die niet het initiatief nemen om even met de kleine naar buiten te gaan...

Stress stress stress dus...

Ik heb al maar wat speelgoedjes en een kleurboekje gekocht, want de laatste keer dat ze eens op bezoek kwamen en ik gevraagd had toch wat speelgoed mee te nemen hadden ze niets mee... ze hadden aan hun dochtertje gevraagd wat ze mee wou nemen en die had gezegd 'niks' dus hadden ze niks mee?....

Zucht... ik kan nu toch niet aan mijn schoonzus zeggen "nee we hadden afgesproken dat ze niet meekwam dus zoek maar een oplossing"...

Sorry voor mijn gezaag, maar ben echt niet happy!

Celesta
22-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1698


Eline
7-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 8:36:31

Da's wel echt niet leuk.... Misschien kun je aan je schoonzus vragen een babysit in te huren die die dag meegaat? Zodat ze er wel een oogje op kan houden, maar dat die zich bezig houdt met het kind wat te vermaken en eventueel tijdens de ceremonie een rondje te wandelen. Ik weet niet hoever je over budget zit, maar je kan eventueel voorstellen de kosten te delen (eigenlijk had ze dat zelf moeten oplossen, maar kom), om de kans iets groter te maken dat ze hiermee akkoord gaat...



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 8:40:56

He bruidje in spé, ik begrijp je wel - misschien is het een troost dat als ik soms met iets zit en er hard over pieker, het meestal beter meevalt dan gevreesd, en misschien zal dat in jouw geval ook allemaal nog best meevallen. Nog een troost: op mijn huwelijk zijn er een héleboel kleine kindjes aanwezig (van baby's tot 6 jaar), dus dan is de kans ook klein dat iedereen echt stil zal zijn in de mis, aan tafel, .... maar bij familie durfde ik dat niet weigeren. Gewoon proberen genieten van jouw dagje en het "lastige" proberen negeren, dat ga ik ook proberen doen

Liefs, Veroke.



Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik17-10-2011 8:43:44

Ai nee, das helemaal niet leuk. En dan moet je het nog 'toevallig' te weten komen een week voor the big day???
Het is natuurlijk delicaat om te zeggen dat ze het kindje niet kan meebrengen, maar was het dan uiteindelijk zo niet afgesproken??
Komen haar ouders ook naar het feest? Anders kan dat misschien een oplossing zijn, dat ze naar daar gaat? Een paar dagen vooraf kun je toch onmogelijk nog vanalles wijzigen denk ik dan... En als er een babysit meegaat dan moet je in de zaal ook weer vanalles regelen, niet? Als dat nog mag op zo'n korte termijn!



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik17-10-2011 8:53:11

Hey,


mijn schoonzus had een nichtje en die haar vriendje bij om de hele dag de kindjes in de gaten te houden en te 'animeren' ook om 's avonds al vroeger mee naar hotel te gaan zodat ze konden slapen (op die manier waren de kindjes wel op de receptie, maar niet op het avondfeest). Was een heel goede oplossing want zo hebben mijn broer en schoonzus van de hele dag kunnen genieten zonder zich zorgen te hoeven maken over hun kindjes. 



Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik17-10-2011 9:14:02

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt en de mensen toch gezegd van hun kinderen graag na de receptie naar huis te brengen zoals afgesproken. Ik zie die kinderen heel graag, maar een trouwfeest is geen plek voor een kind en kan volgens mij ook niet zo lang opblijven. Ik zou dus vriendelijk, maar kordaat zeggen dat er niets voorzien is voor het kindje en dat ze dus best ofwel een babysit neemt, ofwel een babysit meebrengt zodat die de kinderen kan entertainen?



Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik17-10-2011 9:58:54

Celesta,
Bij ons is juist hetzelfde gebeurt vorige week! Wij hebben ook van het begin gezegd"geen kinderen"! Nu begon de schoonzus bij het geven van de uitnodigingen al te zeggen alléz,de oudste breng ik wel mee want die is toch al 10j. Uiteindelijk toegegeven,en donderdag belt ze om te zeggen dat ze voor de jongste geen opvang heeft (5j). (is geen rustig kindje) Wij hebben resoluut NEEN gezegd,tafelindeling is doorgegeven aan de zaal en als we hem toelaten moeten we de andere kinderen van zus en schoonzus ook laten komen. Het is misschien hard maar soms moet je op je strepen staan en zeker als je weet (zoals bij ons) dat het een stoorzender kan zijn op JULLIE feest. Nu heeft ze laten weten dat hij er heel de dag niet zal bij zijn en na school met een vriendje meegaat. Wij hebben ook als commentaar gekregen "maar jullie kinderen zijn er toch ook bij",ja,maar die zijn wel ten eerste de bruidskindjes en ten tweede zijn ze rustig en als ze moe zijn leggen ze zich neer zonder eerst een scene te maken!
Komaan hé zeg,hoelang weten ze al niet dat je gaat trouwen en een week ervoor valt hunne frank dat ze geen opvang hebben! Ik zou m'n been stijf houden hoor!



marinka
7-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 10:16:36

bij ons is er ook meteen gezegd geen kinderen, we willen dat iedereen kan genieten van ons feest en met kindjes erbij zijn er altijd die zich daarmee moeten bezig houden en meestal laten ze die "taak" rustig over aan een ander. zoals in jou geval zal dus de opa mogen opdraaien voor het babysitten.ik zou dus ook wel echt eens praten met haar hoor, zij geneert zich niet om de plannen te draaien dus waarom zou jij je moeten generen. ik zou het haar gewoon zeggen zoals je het hier zegt,het is niet eerlijk tegenover jullie, de opa en de andere mensen die wel hun kinderen thuis laten!

veel succes



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik17-10-2011 15:04:11

Hier ook hetzelfde, wij hebben ook direct duidelijk gemaakt dat we geen kindjes op ons trouwfeest willen. Wij hebben er zelf nog geen en vonden ons feest nu ook geen plaats voor kleine kindjes. Er zijn altijd mensen die het toch proberen maar ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Dit was de deal en ik vind dat je elk recht hebt om jouw wensen duidelijk te maken. 'Tis echt not done om op deze manier tegen jullie afspraak in te gaan.

Het is en blijft een moeilijke en delicatie kwestie maar per slot van rekening hield zij geen seconde rekening met jullie gevoelens hierover, dus waarom zou jij je nu in 10 bochten moeten wringen met kleurboeken en speelgoedjes terwijl je eigenlijk met allemaal andere zaken moet bezig zijn.

Veel moed!




daisy
8-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:30:10

Hoi Celesta,

Ik ben zelf mama en kan dus wel begrijpen dan het voor sommige mama's niet makkelijk is om je kindje ergens achter te laten waar je je niet goed bij voelt...
De opa zal wss de hele dag het kleinkind moeten(?) animeren maar de mama heeft een gerust gevoel, in tegenstelling tot je kindje ergens brengen waar je je niet goed bij voelt en dat zal je die dag dan ook aan haar merken

Natuurlijk is het wel zo dat het jou grote dag is he!
Dus zal jij moeten beslissen wat voor U het belangrijkste is, de opa die het kindje animeert (en dit toch graag zal doen) of de schoonzus vragen, uit respect voor u je vraag na te komen.

Ik ben zelf bezig mijn trouw te plannen en zou dit zeker ook niet leuk vinden!! Maar als mama kan ik ook de andere kant verstaan... hoewel mijn kindje nog maar 13 maanden oud is en dus wel minder zelfstandig...





Peter
14-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 6:57:01

Wij willen ook geen kinderen op onze huwelijksdag, een neefje en nichtje zijn er bij de ceremonie maar niet meer bij het avondfeest (zijn de bruidskinderen). Wij redeneren net als jullie. Ik zou proberen duidelijk te maken dat dit niet de afspraak was, en vooral je gevoel verwoorden. Misschien ook eens bespreken met je toekomstige want die zal zijn zus wel kennen.
Voor kinderopvang is er volgens mij trouwens altijd een oplossing, ik heb het gevoel dat dit een geval is van niet willen zoeken naar een oplossing in plaats van niet kunnen.
succes en laat maar weten wat uiteindelijk de oplossing is.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...