Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw op 2 data: vraagje ivm ringen en genodigden burgerlijke trouw

  16-10-2011 18:26:55
Hey!!

Wij trouwen voor de wet op 16 maart 2012.
Het kerkelijk huwelijk en feest is op 8 september 2012. (ik wou 16 maart en mijn vriend 8 september...)

1) Nu vraag ik me af welke datum we in onze trouwringen zouden laten zetten, en wanneer we ze zouden geven. op 16 maart zijn we 4 jaar samen, dus vind ik symbolisch super. Maar het zou ook tof zijn als we ze op 8 september officieel kunnen overhandigen en laten 'inzegenen' in de kerk.
We gaan dinsdag naar fede di oro in izegem wohoooo!

2) Ook weten we niet zo goed wie we moeten vragen op onze burgerlijke trouw. Mijn broer en mijn vriend zijn broer zijn de getuigen voor de wet, ook onze ouders zouden we erbij willen. Maar wat met onze andere broers? (ik heb 4 broers en mijn vriend 3 broers, er zijn geen zussen maar wel 2 vriendinnen). We kunnen trouwen tot 16 uur, dus moesten we gaan eten, zitten we ook met zo'n gat ertussen. PFFF
Eigenlijk wil ik gewoon mijn handtekening zetten en op weekend vertrekken ofzo maarja, mijn ma belde gisteren al welke kledij ze moest aandoen voor de wet :S

Groetjes, Maayke

Maayke
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1330


Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik16-10-2011 18:36:22

Hey Maayke,

Wij trouwen ook op 2 verschillende data. 2 april en 2 juni. Wij geven de ringen pas op 2 juni omdat die dag voor ons dè dag is en het meest zal betekenen. Daar is niet echt een regel voor. De datum die gegraveerd zal zijn is ook 2 juni hoewel we dan al 2 maande getrouwd zijn.
Kies de datum uit die jou het beste uitkomt en het nauwst aan jullie hart ligt.
Wij trouwen om 11u voor de gemeente, nadien komen we gewoon thuis en zullen we wat hapjes en een drankje geven. Enkel ouders-broers-zussen en kinderen. Maar dat maakt ook al zo'n 23 man, als ze allemaal komen. Ruim voldoende wat mij betreft. We gaan ze uitnodigen, komen ze niet, even goeie vrienden. Voor ons is 2 juni de dag waarop iedereen er moet zijn.
Bespreek het vooral onder jullie tweetjes, maak van die dag wat jullie willen maar breng je mama tijdig op de hoogte - voor ze zware kosten zou doen voor een chique outfit ;-).
Succes



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik16-10-2011 19:44:11

Hey,

Zelf zou ik ook de kerkelijke datum laten graveren...
Maar wettelijk gezien, zal je voor de gemeente binnen 50 jaar een gouden jubileum vieren op de dag van jullie burgerlijk huwelijk.....

Maar mms kan je ze er beiden laten inzetten....

Daarna koffie(of campagne) en taart samen eten, thuis.... kan je ook vrienden trakteren op bruidstaart... en samen klinken en daarna vertrekken op weekend. Alé is maar een idee hé (moet niet percé een duur diné te zijn hoor)

Veel groetjes Ellen Hermans




Laura
11-7-2009
 Meld misbruik16-10-2011 19:47:34

Wij hebben de ringen laten graveren met de datum van de kerkelijke trouw, betekende meer voor ons.

Wij zijn voor de wet een week vroeger getrouwd om 15u30. Dan zijn we in een klein parkje in de buurt eerst iets gaan drinken. We hadden ook een fotografe die dan vele familiefoto's heeft getrokken en nog eens een aparte fotoreportage aan een kasteel. Het waren heel spontane foto's (spontaner dan die van de week erna). Tegen dat we terug waren van de aparte reportage konden we vertrekken naar het restaurant.
Op die dag waren onze zussen met partner, onze bruidsmeisjes, ouders en grootouders uitgenodigd. Waar ik eerst tegen was (2 dagen trouwen) is uiteindelijk superleuk geworden!

Groetjes,
Laura



Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik16-10-2011 21:31:20

Heylah ook wij trouwen op 2 verschillende datums 20 april 2012 voor de wet en op 2 juni 2012 voor de kerk. Wij gaan de datum van ons kerkelijk huwelijk in de ringen laten graveren want vinden dat net iets belangrijker.
En wat betreft de dag van het wettelijk huwelijk, wij kunnen ook tot 16h trouwen, dat wil zeggen dat het laatst beschikbare uur 15.30h was en hebben dat dan ook genomen.
Hebben onze fotograaf ook al laten weten dat hij die dag ook wat foto's mag komen maken, dus dan proberen we daar ook wat tijd in de steken zodat we dan rustig naar het restaurant kunnen vertrekken voor een aperitiefje. En tegen een fatsoenlijk uur kunnen we dan ook beginnen te eten hé. Op ons gastenlijstje staan de ouders, de zussen+partner en kindjes, de grootouders (in ons geval enkel langs mijn verloofde zijn kant want mijn grootouders komen in juni pas af voor het kerkelijk huwelijk=>wonen in Italië) en dan de 4 getuigen +partners. Dus in totaal zijn wij dan met 18+3kindjes. Nu zijn we wel nog op zoek naar een geschikt restaurant.... maar dat zal tegen dan wel lukken Veel succes met de voorbereidingen hé!!!



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik17-10-2011 8:56:47

Hey,


wij zijn op 7 mei voor de wet getrouwd en op 4 juni voor de kerk. Wij hebben de ringen uitgewisseld bij de kerk en ook die datum staat in de ringen. Mijn man echter beschouwd 7 mei als onze trouwdatum terwijl ik 4 juni beschouw als de grote dag :-)). Dat dilemma had ik op voorhand niet zien aankomen hoor ;-). Maar dat komt omdat onze trouw voor de wet ook echt een fantastische dag was met enkel ons gezin. Je beleeft het allemaal wat intenser omdat er minder druk op staat hé. Maar als het er op aankomt hebben wij gewoon 2 trouwdagen, en die zullen allebei goed gevierd worden in de toekomst!



Karen
24-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 16:11:51

Hey,

Wij zijn ook op 2 dagen getrouwd, de wettelijke een week voor de kerkelijke. In onze ringen staat de datum van de kerkelijke trouw, omdat dit voor ons het grote, 'echte' feest was. Voor de wettelijke trouw waren enkel ouders, broers/zussen en getuigen uitgenodigd. Een gezellig klein groepje. We zijn om 15u30 getrouwd en hadden 's avonds nog een etentje gepland voor heel de groep. In de tussentijd zijn we naar het huis van mijn ouders gegaan voor champagne en hapjes (niets speciaals, gewoon uit de oven). Uiteindelijk is het echt een intieme, mooie dag geworden!



Leentje
18-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:04:41

Hela ;-)

Ook wij trouwen op 2 verschillende data... Wij gaan de datum van het kerkelijk huwelijk in onze ringen laten zetten.
Op de burgerlijke trouw zal vooral de dichte familie en vrienden aanwezig zijn. Wij trouwen om 16u, en komen daarna naar ons huis voor een hapje en een drankje.



Maayke
8-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 19:28:01

Amai, toch veel mensen trouwen ook op 2 data...
Bedankt voor de ideetjes

Misschien kunnen we trouwen om 11u, dan iets kleins eten met ouders en getuigen en dan op weekend vertrekken




Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 23:04:27

Oef, toch nog mensen die op 2 datas trouwen... ik voelde me al de enige.

Ik zou ook voor de data van het kerkelijk huwelijk gaan (niet christelijke viering in ons geval). En voor de wet trouwen we om 11u en dan 's middags gaan eten met ouders, broers en zussen en getuigen



Tine
8-10-2011
 Meld misbruik18-10-2011 10:34:50

Wij zijn ook getrouwd op 2 dagen. Wij zijn de vrijdag voor de wet getrouwd en de zaterdag voor de kerk in onze trouwringen hebben we de datum van de kerk gezet dat was voor ons de belangrijkste dag. Ook al is het zoals sommigen al hebben aangehaald is de wettelijke trouw de officiële datum. Maar ja je kiest welke dag je erin zet
Nog veel succes met de voorbereidingen



Chana
21-8-2012
 Meld misbruik30-4-2012 23:27:52

Vraagje, hoe hebben jullie je uitnodigingen opgesteld als je trouwt op 2 data's zit hier helemaal mee vast!



Maayke
8-9-2012
 Meld misbruik1-5-2012 17:43:38

Hey

Ondertussen zijn we getrouwd voor de wet, maar daar hebben we geen uitnodigingen voor gemaakt omdat dit enkel voor ouders en broers was...

Voor de uitnodigingen voor in september heb ik een eindje geleden een leuk tekstje gevonden, iets in de zin van... 'officieel zijn we al getrouwd, nu is het tijd voor een feestje'.
Als ik op onze uitnodiging 'wij trouwen!' zou zetten, lijkt me dat een beetje raar aangezien we al getrouwd zijn.

groetjes, Maayke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...