Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje van een (bijna) perfecte dag :-)

  12-10-2011 15:19:45
Hallo allemaal

Jammer genoeg is onze grote dag al voorbij. We zijn niet op huwelijksreis geweest (kindjes nog te klein om achter te laten en zeker om mee te nemen), dus het was meteen terug met beide voeten op de grond. Een beetje jammer wel, ik ben precies een beetje in een zwart gat gevallen. 't Zal goed zijn als onze foto's af zij, zodat ik me daar wat aan kan optrekken. Ik ben precies al zoveel vergeten...

Hier een verslagje:
24 september was een stralende dag, geen wolkje aan de lucht en vooral een lekker aangenaam temperatuurtje!

Ik sliep samen met mijn getuige bij mijn papa. Om half zeven opgestaa en gedouchet, gauw wat gegeten en een jogging aangetrokken. Om 7u was mijn vriendin Greetje er om mij te schminken, perfect op tijd! Om kwart voor acht kwam de kapper aan en die kon 5 minuten later beginnen, want mijn make-up was op tijd klaar en zag er perfect uit! De kapper had veel werk, dus ze had haar zoon (ook kapper) meegenomen. Met twee zijn ze volle bak erin gevlogen om mijn haar op tijd af te krijgen. Toen mijn getuige geschminkt was, ging één van de twee kappers haar haar opsteken en we waren tegelijk klaar, om 5 voor 9.

Om 9u zou mijn man aankomen, dus snel naar boven om me aan te kleden. 10 minuten later belde hij dat ze onderweg waren, maar dat de bus ergens niet door kon. Grr, eerste vertraging van de dag! Maar nog geen zeuwen, dan kon ik nog rustig mijn juwelen en schoenen aandoen. Ondertussen kwamen al onze andere suite- en daggasten toe. Om 5 voor half 10 werd ik toch wel zenuwachtig. De bus was er bijna, maar geraakte niet achteruit de straat in (doodlopende kronkelstraat, dus moest achteruit erin om er nadien gemakkelijk uit te kunnen). Buren werden opgetrommeld om hun auto's te verzetten, enz. Om 5 over half tien was de bus er en werd er aangebeld.

Ik had er altijd al van gedroomd om sierlijk de trap af te komen, dus mijn man belde aan, mijn papa deed open en toen hij binnen stond, kwam ik naar beneden. Zo'n mooi, emotioneel moment! Daar had ik echt naar uit gekeken. Zo gelukkig en knap dat hij daar stond, met een perfect bruidsboeket. Het kon niet beter zijn!

Eigenlijk was het de bedoeling om rustig met alle gasten te "aperitieven", maar doordat de bus zo laat was, moesten we al snel weer vertrekken. Rap een glaasje achterover voor de zenuwen en wat fotootjes aan de voordeur en weg waren we.

Onze bus was een Londense dubbeldekker met open dak. Zo leuk! Iedereen kijkt je na en je kan hen toezwaaien zoals de paus of de koningin. Aan het gemeentehuis echter weer problemen, de bus geraakte het plein niet op. We wilden uitstappen, maar de ceremoniemeester wilde per se dat we voor de deur werden afgezet. Dus weer 10 minuten verloren door het gemanoeuvreer van de bus. Gelukkig waren we het tweede en laatste koppel dat die dag trouwde, dus ons laatkomen zorgde niet voor het oponthoud van anderen.

Iedereen zegt altijd dat het huwelijk in het gemeentehuis niet veel voorstelt, maar ik heb er toch enorm van genoten. Het is veel intiemer dan de kerk omdat je met minder mensen bent en je moet er zelf ook niks doen, dus hoeft nergens zenuwachtig voor te zijn. De schepen was ook een supervriendelijke man die veel (leuke) grapjes maakte. Na de plechtigheden nog wat foto's op de trap van het gemeentehuis en dan vetrokken we naar Park Spoor Noord in Antwerpen om te picknicken met onze suite.

Ondertussen was onze planning al helemaal uitgelopen. De bus volgde een andere route dan diegene die we hadden uitgestippeld en deed er door wegenwerken en een drukke winkelstraat dus 15 minuten langer over dan gepland. (Moet wel even zeggen dat de chauffeur moest invallen voor een zieke chauffeur en dus slechts een snelle briefing gekregen had 's morgens). Aangekomen op de picknicklocatie kwamen we tot de vaststelling dat de bakker onze gevulde broden niet geleverd had. Ook mochten we niet aan de tafels gaan zitten, omdat we eigen eten en drinken bijhadden, hoewel we dat op voorhand gaan vragen waren en het toen geen probleem was. Soit, niet bij de pakken blijven zitten. Bakker gebeld, die is direct vertrokken met de broden. Terwijl hadden we wat tijd om foto's te nemen met de suite en familie. Nadien zijn we dan maar ergens anders gaan zitten om te eten, maar dat was bijlange zo gezellig niet natuurlijk.

Door het gedoe met de vergeten broden en de vertraging van de bus hadden we jammer genoeg veel minder tijd voor de foto's die we voorzien hadden. De picknick was bedoeld om een rustige middag te hebben, samen met onze familie, en om leuke foto's te kunnen nemen, maar voor de helft van de foto's die we hadden gewild was geen tijd meer.

Uiteindelijk 10 minuten vroeger dan gepland ook weer vertrokken omdat de bus er blijkbaar toch veel langer over deed dan we gerekend hadden. Stipt om half 2 kwamen we aan bij de kerk, maar ook daar weer geraakte de bus niet waar ze moest zijn. Toen ze er eindelijk was en we alle spullen hadden overgeladen in onze eigen wagens, konden we beginnen de suite op te stellen.

Daar is de ceremoniemeester een beetje de mist in gegaan. Ik denk dat hij zo zenuwachtig was omdat alles uitliep dat hij snel snel iedereen naar binnen wou sturen. We hadden op voorhand afgesproken in welke volgorde we zouden binnengaan, maar hij stuurde eerst mijn man met zijn moeder en wou toen mijn bruidskindjes naar binnen laten gaan, terwijl de suite nog buiten stond. Toen ben ik uit de bus gesprongen en heb het zelf even geregeld. Ook de rest van de mis liep een beetje in het honderd omdat de ceremoniemeester er niet helemaal met z'n gedachten bij was. Hij was meer bezig om de bruidskinderen stil te houden (hoewel we 2 vrienden hadden meegenomen die op de kinderen pasten en die hun werk prefect deden) dan met het verloop van de mis. Hij liet ons niet rechtstaan wanneer dat blijkbaar moest, is vergeten met de offerschaal langs te gaan, enz. Bij het buiten komen na de viering had hij ook aan iedereen gevraagd om plaats te maken voor ons en afstand te nemen. Dat vond ik allesbehalve leuk want nu kwamen we buiten en er stond niemand naast de uitgang om ons te verwelkomen of om met bellen te blazen of confetti te gooien. Het was heel onwennig om iedereen zo veraf te zien staan. Ik had me dat moment van buitenkomen, en eigenlijk heel de mis, helemaal anders voorgesteld. Dat had het mooiste moment van de dag moeten worden, maar door de flaters van de ceremoniemeester is het helemaal anders uitgedraaid.

Maar ok, ook dat waren we weer rap vergeten. Iedereen kreeg een glaasje champagne/fruitsap, de kindjes brachten hun bloemetjes en het zonnetje was ook van de partij! Een dik halfuurtje later ging iedereen stilletjes aan door en gingen wij even langs het kerkhof om een bloemstukje op mijn mama haar graf te leggen (zij is 2 maanden voor onze trouwdag gestorven, dat maakte de hele dag extra emotioneel, maar dat stuk laat ik bewust uit het verslag omdat het te moeilijk is erover te schrijven...). Daarna gingen was het tijd voor de fotoshoot! Eindelijk even met ons tweetjes alleen (en de fotografen). Dat was een zalig moment.

Na de fotoshoot gingen we naar de feestzaal waar we nog een klein uurtje tijd hadden om even op de gastenkamer wat te rusten en ons te verfrissen. Om kwart voor 7 begon het volk toe te komen en vanaf dan was het puur genieten! Klein zenuwachtig momentje was het halfuur tussen hoofdgerecht en dessert dat de elektriciteit uitviel en telkens weer bleef uitvallen. Even dachte we dat ons dansfeest in het water zou vallen, geen openingsdans, iedereen om 1u naar huis, maar het was allesbehalve waar. Ze kregen de elektriciteit weer aan de praat! Een superavond Het diner was lekker, het dansfeest super! Een geweldige afsluiter van een prachtige dag. Toen we om vier uur besloten om er een einde aan te breien was er nog 70 man aanwezig. Jammer dat we die allemaal naar huis moesten sturen, maar we zijn geëindigd in schoonheid en iedereen heeft super genoten. Het was goed geweest!

Echt jammer dat het al voorbij is. Het was een super dag. Lijkt misschien niet zo als je het verslag leest met al die tegenslagen, maar op de dag zelf kon ons dat weinig schelen. We hadden elkaar en onze vrienden en familie, dat was alles wat telde. De rest namen we er gewoon bij. Pas later toen we erover begonnen na te denken en erover gepraat hadden, viel het op dat we eigenlijk best wat tegenslagen gehad hebben die dag. Gelukkig hebben die de pret niet bederfd, voor ons was de dag 100% geslaagd! Eén groot gemis was er wel: mijn mama heeft het allemaal moeten missen (en wij haar), maar op haar manier was ze er toch bij; we zijn er zeker van dat zij voor dat prachtige weer gezorgd heeft.

(Wauw, als ik dit nalees, toch een heel lang bericht. Sorry daarvoor, maar eens ik begin te vertellen ben ik niet te stoppen! )

Katleen
24-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2343


Orily
7-5-2011
 Meld misbruik12-10-2011 15:34:29

Prachtig verslagje! Je mama zal super trots en fier naar je gekeken hebben van hierboven.

Groetjes



Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 15:39:54

Ondanks de kleine 'foutjes' hebben jullie toch genoten van een heel leuke dag! En dat is uiteindelijk het belangrijkste..
Proficiat en hopelijk krijgen jullie snel de foto's!

groetjes,
Sofie



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-10-2011 15:58:23

Hoi Katleen,

Ik ben alvast benieuwd naar je foto's!
Wel beetje pech hier en daar, maar uiteindelijk is alles toch goedgekomen é!
De planning loopt bij velen een beetje in de soep...en we willen het allemaal ook zo perfect é :-). Ben er zeker van dat je straalde!! (en je mama die straalde heel de tijd zeker mee!!)

Groetjes!!!



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik12-10-2011 16:17:39

Hey Katleen!

Allereerst een dikke proficiat! Mooi verslag! Jammer van die schoonheidsfoutjes, maar zoals je zegt, die dag zelf zijn die echt bijkomstig hé! Onze dag was een weekje later en ik liet toen ook alles gewoon zijn gang gaan... niets op die dag kan dat fantastische gevoel doen verdwijnen! Ik geloof ook dat jouw mama zeker en vast gezorgd heeft voor dat stralende weer! Wij hadden op 1 oktober ook prachtig weer en ik ben er zeker van dat dit de bijdrage was van mijn (overleden) mama aan onze speciale dag!

Veel geluk samen!
Groetjes
Caro



Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 17:31:02

Hallo Katleen,

Ik droom al helemaal weg bij het lezen van je verslag! Jammer van de ceremoniemeester, maar zoals je zelf zegt ben je die kleine foutjes waarschijnlijk snel vergeten op de grote dag. Nu nog even geduld voor de foto's, daarna kan je weer elk moment herbeleven!





Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik13-10-2011 9:33:17

Hoi Katleen,


ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Mijn papa was ook een paar maanden voor onze trouw gestorven. Het is een groot gemis hé. 
Bij ons viel de planning al meteen 's ochtends helemaal in duigen doordat de mama's niet tijdig klaar waren. En ja, als er 's ochtends een dominosteentje in je planning omver valt, vallen ze allemaal om :-). En daardoor hebben wij ook veel minder tijd in foto's kunnen steken. Och ja. Hoe je het ook draait of keert, het was een fantastische dag. En het is idd pas achteraf dat je denkt, hmm dat of dat had misschien toch beter kunnen lopen :-). 
Bij ons heeft de pastoor mijn man zelf drie keer met een andere naam aangesproken in de mis! Ik kan je zeggen, toen was ik blij dat we geen cameraman hadden :-)).

Geniet van je wittebroodsweken, ook al zijn die dan hier in België!



Tine
8-10-2011
 Meld misbruik13-10-2011 11:58:39

Hoi Katleen,

Wij gaan ook niet echt op huwelijksreis. Wegens geen verlof meer hebben.
Wat we wel doen is een weekendje weggaan naar de Ardennen om er toch eens van tussen uit te zijn. Maar meer dan dit doen we ook niet.
Wij hadden het probleem dat we tijd teveel hadden zo hadden we beslist om voor onze viering foto's te trekken en als die klaar waren gingen we nog foto's met de suite trekken. Tegen 13u00 waren alle foto's getrokken en we moesten maar om 14u in de kerk zijn dus dat was eventjes een momentje dat we volledig konden relaxen alleen had dit bij mij het omgekeerde effect en werd ik gewoon als maar zenuwachtiger met alle gevolgen van dien. Vergat de pastoor dan ook niet dat er tussen 2 stukken een liedje voorzien was. Hij ging gewoon door met de tekst. We hadden live muziek dus ja ze hebben het liedje wel nog gezongen maar dan een beetje later tijdens de viering.

Geniet nog van je Wittebroodsweken.



Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik14-10-2011 11:42:34

Hey Katleen,

Wat een verslag(JE) zeg! Gelukkig dat je de foto's nog niet hebt, en je al een heel deel vergeten bent of we kregen nog een uitgebreider verslagje . Nee, serieus, ik heb er heel erg van genoten. Het is altijd leuk om verslagjes te lezen, en ook vaak leerzaam.
Ben heel blij dat je je hoofd niet hebt laten hangen door de klungelige ceremoniemeester en de miserie met de bus. Ik denk dat ik zou gek geworden zijn.
Ik hoop dat ook ik de aanwezigheid van mijn mama zal voelen, eigenlijk weten we dat wel zeker dat ze erbij zal zijn, maar dat zijn zo van die momenten waar je dat extra nodig hebt hé. Begrijp je volkomen.
Blij vooral nagenieten en ik wens jullie een prachtig huwelijksleven toe.

Groetjes,

PS : laat de foto's maar volgen - ben benieuwd.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info