Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste berichtje

  5-7-2006 12:14:10
Dag iedereen,

Ik volg hier al enkele weken het forum en het wordt tijd om ook eens van me te laten horen!
Wij hebben vorige week beslist om te trouwen op 16 mei 2007. Dat is een woensdag, maar wel vlak voor het verlengde OLH-weekend. 't Is dus eigenlijk een beetje hetzelfde als trouwen op vrijdag. Ik ben wel benieuwd of er nog mensen zijn die deze dag hebben uitgekozen.
We hopen dat we niet te veel moeite zullen hebben met het vinden van een fotograaf, DJ, enz. net omdat we op zo'n 'ongewone' dag trouwen. Dat zal de komende maanden wellicht duidelijk worden...

groetjes, Valerie

ps: groetjes aan collega Maaike die volgend jaar ook trouwt en dit berichtje zeker zal lezen!

Valerie
16-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 937


Karen
22-12-2006
 Meld misbruik5-7-2006 12:42:56

Hallo,

Eerst en vooral welkom ;-)

Wij trouwen ook op een vrijdag (22.12.2006) en dat levert echt geen problemen hoor, dat is zelf eenvoudiger, de meeste mensen kunnen dan en die zien dat als een extra inkomst.
Want normaal verdienen ze op zo een dag niet zoveel ;-) dat is dus mooi meegenomen voor deze mensen!

Veel succes nog!

Groetjes,
Karen
22.12.2006



Sofie
14-8-2006
 Meld misbruik5-7-2006 12:43:41

Hallo Valerie,

Wij trouwen ook op een ietwat ongewone dag: een maandag. Maar wij ons is het maandag 14/8, dus voor 15/8. Wij kunnen dus elk jaar goed vieren, want de volgende dag moeten we toch niet gaan werken ;-)
Het is niet zo moeilijk om fotograaf en zaal enzo te vinden hoor. Wij hebben er alleszins geen enkel probleem bij gehad. Behalve voor een kapper dan, omdat de meeste kappers op maandag gesloten zijn. Maar uiteindelijk heb ik er toch een gevonden.

Voila, veel plezier met de organisatie!

gr,
Sofie
14.08.06



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik5-7-2006 17:06:26

Dag Valerie,

Inderdaad, ik heb je berichtje gelezen. Zodra ik je naam zag opduiken, wist ik dat het van jou moest komen.
Welkom in de club van toekomstige bruidjes! En zeggen dat je zelfs nog 3 maanden eerder trouwt dan ik...
Hopelijk laat je de misviering wel in de namiddag doorgaan? Anders zal je daar veel collega's moeten missen, want ik vrees dat ze ons niet collectief zullen laten gaan.
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder een voordeel dan een nadeel zal zijn dat jullie op zo'n "ongewone" dag trouwen. Fotografen, dj's, ... zijn dan nog gemakkelijker vrij. En iedereen heeft toch vrijaf de volgende dag, aangezien het een wettelijke feestdag is.
Veel plezier nog met de voorbereidingen!

Maaike
18/08/07



Valerie
16-5-2007
 Meld misbruik5-7-2006 17:54:38

Dag Maaike!

Zowel onze burgerlijke als onze kerkelijke trouw zullen inderdaad in de namiddag doorgaan, zodat iedereen die dat wil er kan bij zijn, zowel collega's als - wie weet - leerlingen. De precieze planning moeten we nog bedenken, maar daar hebben we nog wel even tijd voor.
Weten jullie al of je in de voor- of de namiddag gaat trouwen? Voor jullie zal het natuurlijk niet zo'n probleem zijn, zo midden in de vakantie! (En rond 18 augustus was ik jarenlang altijd op kamp; ALTIJD mooi weer gehad! Hopelijk ook volgend jaar hé!)

groetjes,
Valerie



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik5-7-2006 19:34:23

Hallo Valerie,

Ik vermoed dat er wel leerlingen zullen zijn die graag eens komen kijken, vooral die van je eigen klas, en vermoedelijk ook wel anderen. Zeker omdat het midden in het schooljaar valt.

Zoals je wel al weet, trouwen wij op een andere dag voor de wet: de "magische" combinatie 20 07 2007. We hadden nog liever 07 07 07 gehad, maar aangezien we in Aalter enkel op een vrijdagnamiddag kunnen trouwen...
Ons kerkelijk huwelijk gaat in elk geval door in de namiddag, vermoedelijk om 14u, maar dat ligt nog niet definitief vast. Toen we bij de pastoor geweest waren, hadden we eigenlijk nog niet echt nagedacht over het uur. Ik flapte er dan maar 14u uit, en dat heeft hij in potlood genoteerd. Hij zou ons opbellen als er nog trouwers voor die namiddag opdaagden, zodat we dan toch de kans zouden krijgen om als eersten definitief ons uur vast te te leggen. Maar ik vermoed dat het wel 14u zal blijven.

We hopen inderdaad ook op goed weer, maar in België ben je dat nooit zeker natuurlijk. Normaal is augustus wel beter dan juli, vandaar onze keuze, maar dit jaar is juli in elk geval al heel goed begonnen... En vorig jaar zijn wij op 20 augustus naar een trouw geweest van vrienden, en toen heeft het zo hard geregend in die streek dat de wateroverlast als natuurramp erkend is. Het was bijzonder lastig om in de feestzaal te geraken, want de helft van de wegen stond blank. Zelfs de trouwers zijn na hun fotosessie bijna niet meer op de receptie geraakt! Maar goed, ik veronderstel dat je trouwdag sowieso een stralende dag wordt, ongeacht het weer.

Oh ja, nog een vraagje: gebruik jij in de vakanties geregeld je molenlandadres, of meer een ander adres? Dan kunnen we ook via mail nog wat nieuwtjes en zo uitwisselen. Van mij mag je kiezen: ofwel mijn molenlandadres, ofwel maaike_lozie@yahoo.com.

Groetjes,
Maaike



Elke
29-6-2007
 Meld misbruik7-7-2006 14:04:55

hallo,

wij trouwen op 29/06/2007, ook een vrijdag. Heb een tweetal maanden geleden contact opgenomen met de deken. Het was zijn secretaresse, die heeft onze namen, datum en uur genoteerd. We gingen een uitnodiging krijgen zei ze maar hebben sindsdien nog niets gehoord. Maar me hier wel zorgen over.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...