Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech papa van de bruid

  2-10-2011 20:30:15
Hey iedereen,

Met nog minder dan een week te gaan, staat er nog één groot punt op onze to do-list: speeches. Mijn toekomstige zal de gasten verwelkomen met een korte speech. En dan zal waarschijnlijk mijn papa ook iets zeggen. En daar wringt het schoentje: het is de allereerste keer in zijn leven dat hij speecht en weet dus niet goed waar beginnen... Ik heb al gezocht naar voorbeeldjes op internet maar dat is eerlijk gezegd moeilijker dan gedacht. Kan iemand van jullie me helpen? Heel erg bedankt
Groetjes
Anne

Anne
8-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1270


Eline
7-7-2012
 Meld misbruik3-10-2011 11:43:18

Wil hij het zelf graag doen? Iemand zoiets tegen zijn zin uit verplichting laten doen, is niet zo'n goed idee. Jij kunt dat ook moeilijk voor hem schrijven, het idee achter zo'n speech is juist dat je iets persoonlijks uitdrukt. Als dat niet zo is, dan kun je het maar beter achterwege laten.

Als hij het ziet zitten: laat hem nadenken over wat deze dag voor hem betekent, wat hij voelt nu zijn dochter gaat trouwen. Vanuit dat gevoel kom je al een heel eind.

Begin met een leuke anekdote, een grappig verhaaltje over toen je klein was, maar niet iets heel genants. Daarna mag het iets serieuzer: wat wenst hij jullie samen toe? Dat hoeft echt niet lang te duren, één of twee minuten is al voldoende, zeker voor een beginner. Komt hij toch op dreef: vijf minuten is echt wel het maximum. Zeg hem dat hij niet hoeft proberen heel origineel te zijn, als het maar iets is dat hij meent.



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik3-10-2011 12:59:10

mijn papa heeft niet gespeechet omdat hij dat niet zo fijn vindt om voor zoveel mensen te praten.

Maar ik vind dat als je papa het wél wil doen dat eline haar uitgangspunt goed zit : laat je papa dit lezen en dan zal hij wel inspiratie vinden.
mijn man heeft in zijn eigen speech mijn vader betrokken, dan ging dat bvb over dat hij mijn vader zo'n toffe vindt maar dat dat misschien is omdat ze elkaar amper verstaan (west vlaanderen versus antwerpen). zo zag iedereen ook wie de vader van de bruid was maar voor de rest moest papa niet zelf praten.
een kleine tip : hou het kort. ik zie zo vaak vaders met ellenlange brieven komen en na 2 min verslapt de aandacht van de zaal...



Leentje

 Meld misbruik5-10-2011 12:41:37

Ik kan jullie niet helpen met de inhoud, maar wil jullie graag één ding meegeven... Lees aub de speech na, of laat 'm nalezen door broer of zus of mama.

Recent op een huwelijk waar ik was is de speech van papa ongelooflijk in de mist gelopen (inhoudsgewijs), waardoor de bruid is beginnen wenen. Niet van geluk, maar van woede en verdriet... Je kan je inbeelden dat dit de sfeer niet bevordert ..

Gewoon een klein tipje :-)

Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...