Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

10/9/11 : wat een feest !

  27-9-2011 23:35:19
Hallo Bruiden,
ondertussen al 17 dagen getrouwd volgens de teller, de tijd vliegt gewoon !!
Omdat ik altijd graag de verslagjes las en foto's bekeek kon ik niet achterblijven, dus here we go.
10 september 2011 : het was stralend mooi weer !
Omdat we Kasteel den Brant de hele dag gehuurd hadden begonnen we de dag met een ontbijtje met ons 2, heel leuk eigenlijk om nog zo'n momentje van (relatieve) rust ertussen te steken op dé dag.
Ontbijtje, kapper, make up en rond 11hr ben ik in mijn bruidsjurk en knalrode lakschoentjes gestapt en tegen 11h20 met mama en mijn metekindje (bruidsmeisje) naar beneden gegaan. Dan naar stadhuis (we waren trouwkoppel nr 15...) en dan hadden we een lunch met ooms en tantes, heel gezellig omdat we nu tenminste tijd hadden om met hen te praten en dat zou 's avonds niet het geval geweest zijn.

Om 18hr begin de avondreceptie, de dresscode was feestelijk met een tikkeltje glamour en het was heerlijk om alle vrienden die we voor ‘s avonds gevraagd hadden helemaal opgetut te zien aankomen en super dat we onze receptie ook nu weer op het terras konden houden : precies zoals we het oorspronkelijk droomden toen we de zaal vastlegden.

Rond 19h30 was de laatste gast aangekomen en lieten we iedereen aan tafel roepen waarna wij als laatste binnekwamen, onder luid applaus van onze gasten.

De sfeer in de zaal zat meteen goed, alleen in de zaal van de familie was dat iets minder : bleek dat de tafelindeling gemist was, ttz de ene kant van de lange tafel zat goed maar de andere kant hadden ze de volgorde omgedraaid waardoor de 2 kindjes ver vaneen zaten, mijn schoonmoeder 1 zoon bij zich had en 1 zoon helemaal aan de andere kant van de tafel ipv aan haar overkant. Slechts 2 neven langs moeders kant aanwezig en ook hier allebei aan een complete verschillende kant van de tafel.Niets meer aan te doen want iedereen zat al neer maar achteraf gehoord dat het bij 1 iemand voor heel wat wrevel gezorgd had en ook mijn schoonzus zat er met een lang gezicht bij (maar dat is bij haar vaker wel dan niet het geval dus tja).

Mijn man heeft dan een korte verwelkomingsspeech gegeven met een portie humor erin en ipv na de speech neer te zitten ging hij plots naar de andere kant van de zaal waar een stoel en een micro klaarstonden en o my god wat was hij nu van plan ??

Hij begon daar een àndere speech : dat hij wist dat ik ‘somewhere over the rainbow’ zo’n mooi nummer vind en hij daarom stiekem zang-en ukelele-les gaan volgen was zodat hij voor mij dat nummer live zou kunnen brengen op onze trouw.

NIEMAND wist ervan, echt niémand, hij had weken geoefend en het voor werkelijk iédereen verzwegen.

Ik stond daar met mijn mond open : mijn man die een ongelooflijk lage hese stem heeft en die zou gaan zingen ? Mijn man die in zijn leven nog nooit een instrument vastgenomen had en hij zou nu ukelele spelen ? Voor meer dan 100 man ineens ?

Bleek hij de laatste weken telkens die vroege meetings die hij zogezegd had verzonnen te hebben om les te gaan volgen, en vaak zat hij ‘s avonds als ik laat thuis kwam een paar uur op de parking iets verderop in zijn auto te oefenen. Niet normaal toch ??

De hele zaal wist niet wat er gebeurde, het was PRACHTIG, werkelijk PRACHTIG ook al was het technisch voor verbetering vatbaar ;o)

Na het eten zijn we vrij snel aan het dansen gegaan, openingsdans was ‘heavy cross’ van The Gossip, wat iedereen een onverwachte keuze vond maar er wel voor zorgde dat de sfeer er meteen inzat en daar dan The Black Eyed Pies achteraan gegooid waarbij we direct een hoop volk op de vloer kregen en voilà, het feest was vertrokken.

Onze DJ was zo super de super : die man heeft ons feest dus werkelijk gemààkt, iedereen kwam constant zeggen hoe goed ze de muziek vonden.

Omdat het zo warm was stonden de deuren naar het balkon open en hebben we de opblaasbare chesterfields die we gehuurd hadden naar daar laten slepen wat voor een lounge sfeer zorgde buiten.

Het was àf, echt àf.

Vooraf dachten we dat we tegen 3hr zeker in ons bed zouden zitten maar om 3hr stond de dansvloer nog verrassend vol en pas tegen 4hr zijn de meesten beginnen doorgaan (we hebben het over allemaal 40 plussers en veel 50 plussers. Dat had ik echt niet verwacht).

Rond 4hr hebben we het feest laten stilleggen maar 5 “die hards” van onze vriendenkring kregen we niet buiten : we hadden ons gerief al van boven gehaald, de spullen die we mee moesten nemen klaargezet, de gehuurde spullen bijeen gezet etc en die bléven maar op de dansvloer staan en de dj (die een vriend is van 1 van die koppels) deed lustig mee.

Uiteindelijk hebben we dan rond 5hr 1 van de memorabelste momenten van de avond meegemaakt : ik had Les Lacs du Conemara verboden aan de DJ (hij zou het sowieso niet gedraaid hebben want niet zijn genre) en toen we buiten op de trappen van het kasteel stonden, onze auto reeds voor de deur en ons gerief reeds ingeladen besloot de dj dat nummer toch te draaien. Waarna hij zelf een tafellaken nam en mee begon te zwaaien en iedereen met iéts zwaaide van sjaals over servetten naar tafellakens.

1 iemand heeft het gefilmd en het is hilarisch, we liggen telkens dubbel als we ernaar kijken.

Ik denk dat dit échte vriendschap is : je beste vrienden die –bloednuchter- uit de bol gaan als kleine kinderen om 5hr ‘s morgens.

De DJ heeft dan de kabels echt losgekoppeld en toen heeft mijn getuige haar iphone op de grond gelegd en hebben ze nog zitten dansen op de trappen van het kasteel - dat ondertussen reeds afgesloten was en alle lichten uit.

Wij zijn dan tegen 5h15 vertrokken, de die hards zijn in hun glamouroutfit naar een café in a’pen getrokken…

Het was een zàlige trouw, ik had er vooraf schrik voor omdat ik ooit maar 1 echt plezante trouw heb meegemaakt maar ons feest kon daar absoluut aan tippen.

Iédereen kwam zeggen hoe leuk ze het vonden, een vrouw die enkele weken voor ons trouwde zei dat ze ons feest veel leuker vond dan het hare en nadien hebben we massa’s bedankberichtjes gekregen voor de leuke avond.

Bruidjes, het is een cliché waarmee iedereen afsluit maar het is waar : GENIET van elke seconde want de dag vliégt werkelijk voorbij !!!

ik heb een kleine selectie foto's op facebook gezet, de meest persoonlijke momenten heb ik er niet ingestoken (stadhuis, verwelkoming suite etc) omdat ik die niet zomaar publiek wil gooien.

Hopelijk werkt de link...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015032244945...


Brenda
10-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2285


Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik28-9-2011 0:04:50

(dat niet zomaar publiek wil gooien bedoel ik de facebook "vrienden" mee)



marinka
7-7-2012
 Meld misbruik28-9-2011 6:11:54

he tof, heb ik geena lisa bij jullie foto's zien staan!
jullie straalden, ben blij dat je een verslagje kwam uitbrengen want je verschijnde toch vaak de afgelopen maanden en heb veel dingen van je gevolgd.
super dat je zo'n geslaagd feest had! en jah die schoonzussen he.... er zijn altijd kleine foutjes mogelijk, toch schitterend dat jullie er iets moois van hebben gemaakt. en wat lief van je man dat hij zoiets heeft gedaan zeg! echt knap.van harte gefeliciteerd hoor!



Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 6:59:23

Ik kreeg tranen in mijn ogen...super dat het zo goed was!

klein vraagje, wie was jullie DJ? wij zijn aan onze zoektocht begonnen en vind het bijzonder moeilijk.

groetjes
sas



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik28-9-2011 8:08:19

Hey Brenda,

bij jouw verslagje kreeg ik kippevel, kriebels in de buik, tranen in mijn ogen.. in één woord: WAAUW! Ik ben zo blij voor jullie dat jullie zo'n fantastisch feest hebben gehad! Ik krijg er ook wel een beetje zenuwen van, want deze zaterdag is het voor ons ook zover... Geniet van het nagenieten! :o)

Lieve groetjes,
Hanne



Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 8:28:14

Hey Brenda,

SUPER-verslagje en ook SUPER-mooie en leuke foto's! Jullie straalden, en dat is wat het moet zijn op zo'n dag!

Heb je toevallig een foto van je bruidsboeket? 't was echt een pareltje!

Knuffel en geniet van het getrouwde leventje!
Melissa



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik28-9-2011 8:42:34

Hoi Brenda,

Ooh...wat een lief, mooi, ontroerend verslagje...
Echt super wat uw ventje voor u heeft gedaan! :-)
Eén van mijn beste vriendinnen haar toen nog 'verloofde' heeft zo de nacht voor de trouw nog leren swingen (bougie) met zijn schoonmama...ze zijn tot veel in staat met een trouw in het verschiet :-)!! En mijn kapster heeft in haar trouwmis ook geheel onverwacht gezongen voor haar ventje :-) schattig!!

En seg...die rode lakschoentjes!! Ik vind ze stoer en gedurfd!! Echt geweldig!!

Super foto's! Geniet nog na van jullie mooiste dag en ik wens jullie veel geluk in het leven!

groetjes



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik28-9-2011 9:22:27

Waw Brenda, super! Bij je verslagje alleen al kreeg ik hier een smile van hier tot bij jou!! Ook jullie foto's zijn super. Aan alles merk je dat jullie de dingen perfect en héél persoonlijk hadden voorbereid :-). En wat het ukelele-verhaal van je man betreft: prachtig! Het zijn toch wel leuke details ook als je achteraf al zijn trucs te horen krijgt hoe hij het geregeld kreeg...

Nog eens een dikke proficiat en geniet nog heel hard verder!

Lieve groetjes x



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik28-9-2011 9:58:43

Hey Brenda,

Alvast een hele dikke proficiat voor jullie allebei!!!
Ik kreeg echt kippevel van je verslagje zeg! Wat een super verrassing van je ventje
Je foto's zijn ook echt waauw. Je zag er echt stralend uit en je zag de pretlichtjes in jullie oogjes!!!

Ik wens jullie nog een leuke honeymoon toe en een fantastische toekomst samen!!!

veel groetjes,

Mieke x



frida
6-2-2010
 Meld misbruik28-9-2011 10:39:03

mooie foto's jullie straalde!!!!!



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik28-9-2011 10:49:44

wauw heel mooi. proficiat



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik28-9-2011 11:57:10

hey,

Echt super !!!!

waaw wat leuk om zulke mooie dingen te lezen!

Veel groetjes Ellen



Effie
28-4-2012
 Meld misbruik28-9-2011 13:00:28

Hoi!

Idd echt een leuk verslagje, het zag er een superdag uit :-)
En de rode lakschoentjes waren meer als geslaagd, hoor! Echt top, jullie zagen er enorm happy uit!

Als je wil mag je gerust even de naam van je DJ delen, want wij vinden dat zo belangrijk en hebben tot nu toe nog niemand gevonden!

Groetjes en nog es proficiat!
Effie



renske
12-8-2011
 Meld misbruik28-9-2011 14:41:31

zeer mooi foto's jullie straalde ;-)
leuke verrassing van je ventje super!

geniet ervan

groetjes renske x



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik28-9-2011 19:45:29

Hey Brenda,
ik was super curieus naar je verslagje! Ben echt content voor je dat de dag super was! Geniet er nog van .
Je jurk met het juweeltje van Elke is een TOPPER. Ge ziet he , less is more

NB je echtgenoot zijn kostuum is zeer mooi; hij straalt ook op de foto's.
Groetjes,
Sarah




Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik28-9-2011 21:03:59

bedankt dames !!! We hebben 1200 foto's in totaal, dus we genieten hier nog heel hard na ! En telkens we de spot voor Dior zien met Charlize & Marilyn Monroe denken we aan onze trouw, dat was onze openingsdans.
@ hanne : heel veel plezier gewenst ik zou de dag zo opnieuw willen doen !!!! En je gaat geluk hebben met het weer !
@ sarah : jajaja, nog eens bedankt nog voor de Elke tip, ik was er zeer blij mee. Fantastisch lieve dame overigens.
Ik heb net nog een fotootje op facebook erbij gezet van de rugzijde van mijn jurk, de blinkende knopen maakten het simpele van de voorkant mooi elegant. Ik had zo'n spijt dat ik de jurk uit moest doen...
Werner zijn kostuum : café costume he, zoals jouw aanstaande als ik me niet vergis ;o)
@ saskia & effie : de dj was iemand die bij Livenation werkt en die we via gemeenschappelijke vrienden hebben kunnen vastleggen voor onze trouw.
Hij draait super maar hij draait wel zijn muziek, dus je kan 'm niet zomaar een lijst geven. Wij hadden 'm gehoord op een verj fuif en wisten : die willen we.
Maar hij draait zelden trouwfeesten dus ik weet niet zeker of je 'm ook kan boeken. ik stuur jullie via private message zijn naam.



Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 21:08:49

Ik vind je knalrode schoenen echt geweldig!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info