Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje burgerlijk huwelijk

  29-6-2006 20:48:05
Hoi,

Misschien een domme vraag maar worden eerst de ringen omgedaan en daarna het trouwboekje getekend of juist andersom?

groetjes Kelly

Kelly
25-8-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1024


Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik29-6-2006 22:50:37

Hey

Ik denk dat het andersom is, maar ben niet zeker.

Groetjes

Vicky
09.09.06



els

 Meld misbruik30-6-2006 8:44:27

Bij burgerlijk huwelijk worden geen ringen omgedaan. Is alleen in de kerk.

Groetjes,

Els



Katleen
21-7-2006
 Meld misbruik30-6-2006 9:10:28

Hey Kelly,

Ik werk zelf op het gemeentehuis op de dienst Burgerzaken en doe dus zelf ook af en toe een huwelijk op de gemeente :-)

Bij ons wordt eerst de wet voorgelezen en het jawoord gevraagd, dan de huwelijksakte voorgelezen en ondertekend (door getuigen, het bruidspaar en de burgemeester) en vervolgens alle stukken uit het aangiftedossier geparafeerd.

Als het koppel ringen uitwisselt op het gemeentehuis (wat er van af hangt, want als je ook voor de kerk trouwt wissel je die normaal gezien in de kerk)gebeurt dit helemaal op het einde. Bij ons moet je dit melden bij de ondertrouw, zodat wij weten dat we hier rekening moeten mee houden.

Als je persoonlijke elementen wil inbrengen, kan je dat ook best op voorhand even bespreken, dan weet je meteen wat er al dan niet mogelijk is.

Het huwelijksboekje zelf wordt enkel door de burgemeester ondertekend en overhandigd.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk, zoniet laat je het maar weten :-)

Veel succes nog met de voorbereidingen!

Katleen
21-07-2006 ... nog 21 dagen!!!

Na de ondert



Kelly
25-8-2006
 Meld misbruik30-6-2006 9:55:11

Katleen, hartelijk bedankt voor je uitleg. Wij trouwen nl enkel voor de wet en ik wilde er toch wat speciaals van maken. IK heb dan naar het gemeentehuis een mailtje gestuurd of ik wat persoonlijke muziek mocht binnenbrengen. Dit was allemaal geen probleem. En achteraf krijgen we van de gemeentje allemaal een glaasje champagne op kosten van het gemeentehuis. Mooi cadeau zou ik zeggen.
Ondertussen heb ik al een intredelied gevonden maar ben nu nog op zoek naar een gepast liedje tijdens het tekenen.
Ze zijn op de hoogte dat de ringen daar zullen worden omgedaan.

(Het tekenenen hoeveel tijd neemt dat ongeveer in beslag? Dan kan ik rekening houden met de duur van het liedje)
(Intredelied duurt 3:30 min en mijn eerste keuze voor het liedje tijdens het tekenen duurt 5:46min)

Kelly



Katleen
21-7-2006
 Meld misbruik1-7-2006 10:56:35

Hey Kelly,

Ik heb eigenlijk nog nooit echt op de tijd gelet tijdens het tekenen, maar ik heb vandaag om 11.30u toevallig nog een huwelijk... Dus ik zal proberen eens te kijken hoelang het koppel en de getuigen er over doen, dan heb je een idee hé.

Deze namiddag heb ik wel mijn vrijgezellen, dus ik vrees dat mijn antwoord wel voor morgen zal zijn :-), maar ik laat zeker nog iets weten.

Groetjes,
Katleen
21-07-2006



Kelly
25-8-2006
 Meld misbruik3-7-2006 11:00:34

Thx

Groetjes Kelly



Katleen
21-7-2006
 Meld misbruik3-7-2006 11:42:22

Hey Kelly,

Zoals beloofd heb ik er zaterdag eens op gelet hé. Ik weet natuurlijk niet het in jou gemeente exact zal verlopen, maar bij ons duurt dat ondertekenen (door getuigen, het koppel en de burgemeester) alles bij elkaar amper 3 min. Een liedje van bijna 6 min is dan misschien wat lang. Maar zoals ik zei, misschien doen ze bij jullie wel nog andere dingen en worden misschien op dat zelfde ogenblik de ringen gewisseld ofzo... Vraag het misschien voor de zekerheid toch ook even op het gemeentehuis :-)

Groetjes,
Katleen
nog 18 dagen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...