Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe kies je je bruidskindjes

23-9-2011 7:56:11
zoals hierboven al gezegd, hoe kiezen julie jullie bruidskindjes?

Wij waren oorspronkelijk van plan om 2 kindjes te nemen langs mijn kans van de familie en 2 kindjes langs mijn verloofdes kant.

Nu op het laatste familiefeest zijn mijn twijfels erg toegenomen bij 2 kindjes. Het jongetje is SUPER verlegen, durft niets en hangt altijd aan de mama. Zo erg zelfs dat hij toen er wat veel volk was de mama bijna in de raam had geduwd door elke keer maar verder achteruit te kruipen van de schrik. ZIjn zusje, kindje 2 is iets beter maar toch echt wel heel verlegen en een mama's kindje. Nu vraag ik mij af of die wel geschikt zouden zijn als bruidskindjes, ze zijn op dit moment 2 en 4 dus misschien veranderd dat nog?

ik wou graag super veel bruidskindjes maar nu twijfel ik super hard. Ik heb het gelukkig nog niet aan mensen gevraagd.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 812

Dirk
7-7-2012
 Meld misbruik23-9-2011 8:24:21

Ik merk dat je pas over een jaar trouwt, daartegen kan er nog veel veranderen, hé.
Volgens mij is het alleszins belangrijk dat de verschillende kindjes elkaar op voorhand al kennen, dat al samen gespeeld hebben. Als ze niet vreemd zijn aan jullie en de andere bruidskindjes zal dat wel geen probleem worden.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik23-9-2011 8:30:55

Hey Sara,

de persoon die je hierover het best kan raad geven, is eigenlijk de mama van die twee kindjes. Mijn neefje (zoontje van mijn verloofde z'n zus) is ook heel verlegen, en mijn schoonzus zou er nooit mee instemmen dat die vooraan in de kerk loopt, omdat ze gewoon al weet dat dat kind zich niet op z'n gemak zal voelen.
Het kan wel helpen als het broer en zus is, dan zijn ze samen. Als je ervoor zorgt dat jullie nu af en toe die kindjes zien en ermee spelen, kan dat echt verschil maken. Als ze dan ook nog eens de andere 2 kindjes goed leren kennen, dan kan dat wel lukken hoor.

Groetjes,
Hanne

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik23-9-2011 9:08:00

heylah ik zou me er nog niet teveel zorgen over maken hoor... kindjes veranderen héél erg op een jaar tijd. Wij hebben ervoor gekozen om ons dochtertje (NATUURLIJK!!!) en mijn metekindje(dochtertje van mijn zus) te nemen als bruidskindjes ze zijn tegen dan 3.5 en 4.5... bij mijn nichtje hoef ik me niet teveel zorgen te maken want t'is een super sociaal kind! Maar ons dochtertje is meer een verlegen typeke...maar ben er zeker van dat als we ze nu al wat beginnen klaar te stomen voor de grote dag dat het dan héél goed gaat meevallen! Ze weet nu al dat mama een prinsessenkleedje krijgt en dat zij zelf ook zo eentje krijgt, MET een kroontje zo ben ik haar stilletjes aan aan het voorbereiden voor die dag...
Ik heb daarbij ook nog eens 4 grote bruidsmeiden en daar zit mijn zus en schoonzus ook bij dus ben er zeker van dat zij ook wel een oogje in het zeil gaan houden en de kindjes wat gaan begeleiden...dus ik zou als ik u was, gewoon afwachten en ondertussen de kindjes eens laten kennismaken. Neem ze eens allemaal mee naar een speeltuin ofzo. Doe dat tegen het einde een paar keer zodat ze elkaar echt leren kennen. Denk dat dat meer als voldoende is
succes xXx

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik23-9-2011 12:43:39

Hey,

wij hadden 3 bruidskindjes, 2 van mijn broer en eentje waar mijn man peter van is. Gezien ze toen 2,5 (2 kindjes) en 5 waren, heb ik mijn schoonzus (de mama van 2 van de 3 kindjes) met hen naar voren laten gaan in de kerk. Anders zou het toch veel te overweldigend geweest zijn voor die kindjes. Je moet je inbeelden, een hele kerk staat naar hen te staren hé. Want zelf het 3de kindje (die dan wel niet het zoontje is van de mama die meewandelde) begon keihard te huilen vlak voordat hij de kerk binnen moest omdat hij zag dat zijn papa en mama al binnen gingen en hij buiten moest wachten. Last minute heeft hij dus niet de kerk mee binnen gelopen. 

Je zal op het moment zelf ook even moeten kijken hoe goed de kindjes zich voelen en dan beslissen welke rol je ze geeft. Dat heeft bij ons de ceremoniemeester ook in goede banen begeleid. Hij zag dat mijn neefje van 5 superflink was en heeft hem de kaars laten brengen, de centjes laten rondhalen in de kerk, de trouwringen gebracht. Dat hadden we op voorhand niet kunne denken dat hij dat zou kunnen doen (is nogal snel afgeleid). 

Dus ja, dag zelf ook even kijken of ze in een goede bui zijn :-). 

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik23-9-2011 13:34:00

Wij hadden er 5 :-) eentje van 4 jaar, 2 van 3 jaar en 2 van 1 jaar. Ik had me op voorhand veel zorgen gemaakt of het ging lukken voor de fotos en de intrede en zo, maar alles heeft zichzelf uitgewezen eigenlijk. De week ervoor we naar de zoo geweest zodat ze ons en elkaar leerden kennen en dat was een supertip! Het hielp enorm veel de dag zelf! Voor de fotos hadden wij enkel onze broers mee om een oogje in het zeil te helpen houden (onze reportage zelf was de week nadien). In de kerk hadden onze broers elk een van de kleinsten vast (hun nichtje telkens), de 3 oudsten hebben flink voor mij gestapt. Het ging allemaal vanzelf! Wat ook goed was, was dat we de kindjes in de kerk vooraan op een plaid gezet hebben waar we speelgoed voorzien hadden. Zo zijn ze een uur superstil geweest :-) Kortom, vraag het aan de ouders en heb er voor de rest geen stress voor. De dag zelf moet je enkel genieten en je nergens zorgen in maken :-)

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik23-9-2011 15:42:50

Wij gaan onze 2 dochters nemen (tegen dan 2 en 3) en de kindjes van mijn zus (tegen dan 8 en 4)

Onze oudste dochter is ook vrij verlegen en toch wel een papa's kindje (jaja papa's en hun dochters ) Dit jaar was zij één van de bruidskindjes van mijn schoonbroer/schoonzus.
Ik had ook vertelt dat ze het van mij mochten doen (beide kindjes zijn meegegaan in de suite) maar dat ik niet zeker was of de oudste dit wel zou willen.

Op de dag zelf was het dus héél spannend maar wonder boven wonder ging dit héél goed! Ik had haar wel al vertelt dat tante zoals een prinses ging zijn en dat zij samen met zusje mocht meegaan,...

Wij waren natuurlijk superfier dat ze het zo goed deden.

Ik zou het dus toch vragen, als jullie echt bruidskindjes willen! en zorgen dat jullie de kindjes regelmatig zien, fijne dingen mee doen en vragen aan mama of ze wilt vertellen over die dag!

Ik wens je veel succes met je beslissing

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-9-2011 16:37:42

Hoi,

Ik heb een klein bruidsmeisje, dochtertje van de beste vriend van mijn verloofde die dan 4,5 jaar zal zijn en een groot bruidsmeisje, mijn nichtje (waar ik tante van ben) die dan 24 zal zijn.

Veel succes er mee! Misschien moet je idd de mama van de kindjes een bevragen...zij kan de 2 verlegen kindjes misschien 'voorbereiden' op je grote dag!

groetjes

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik23-9-2011 18:43:53

Wij hadden 2 bruidskindjes, het petekindje van mijn man (8 jaar) en mijn metekindje (2 jaar) en dat ging echt super! Ook al kenden de kindjes elkaar niet, toch ging de 2-jarige maar wat graag mee aan de hand van de 8-jarige en mama en papa waren onmiddellijk vergeten :) Dus 'k denk dat het belangrijkste is dat't klikt tussen de kindjes, dat maakt heel veel (on)mogelijk!

Michaela
22-6-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:40:05

Je moet erme rekening houden dat kinderen niet vorspelbar zijn. Als een kind heel slecht geslapen heeft of mischien iets op de daag is mis gelopen dan kan het all mis gaan. Volwassenen gaan dan zegen: "OK het is een bruiloft, ik ga mijn gevoelen vor mij houden (doen zelfs niet alle volwassenen)! Maar een kindje dat nog geen 6 jaar is doet dat niet. Ook kan jij een kind moelijk vorbereiden op en heele kerk vol vremde mensen. Het is tus niet vorspelbar. Maar als jij vertrouwen in die ouders heeft dan zal ik ze gewoon vragen maar ook akzepteren dat het mischien op de daag niet lukkt. Maar ook, speziell als jij 4 kinderen hebt dan is de kans toch groot dat jij tenminste twee hebt die echt mewerken. Tus zal ik mijn niet stressen. Het is wel belangrijk de kinderen ook zelf te laten beslissen op de dag. So iets mag niet geforceerd zijn.
Anders denk ik ook dat het goed is de kinderen maar ens te ontmoeten en met hun te spelen.
(sorry voor het slechte nederlands, ik praat het nog niet zo lang :) )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...