Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

betaalbaar feest

  19-9-2011 15:01:08
hallo, wij willen een betaalbaar trouwfeest houden, maar weten eigenlijk niet goed wat we zouden kunnen doen om het betaalbaar te houden. Zijn er suggesties? Een fritkot langs laten komen zien we niet echt zitten, dit vinden we net niet speciaal genoeg dus als jullie andere alternatieven weten... al vast bedankt!

sandy
9-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1882


marinka
7-7-2012
 Meld misbruik19-9-2011 15:20:52

hhmm deze is moeilijk , in de zomer kan je makkelijk een bbq houden of een koud buffet maar in de winter lijkt dit minder evident.
mss toch iets met een buffet , warme beenhesp , of varken aant spit. is heel erg moeilijk te bedenken voor iemand anders.
veel succes



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik19-9-2011 15:27:16

In principe hangt het allemaal af van wat jullie het belangrijkste vinden aan het feest. Jullie zouden bv. kunnen kiezen om enkel met dichte familie en vrienden te dineren. Dan kun je de rest van de gasten een uitgebreid dessertenbuffet aanbieden en een midnight snack... Dit brengt de kosten ook serieus omlaag!

groetjes



Esther
3-9-2011
 Meld misbruik19-9-2011 15:27:41

Hoi Sandy

Wij wilden ook een betaalbaar avondfeest doen en een fritkot was ook niks voor ons. Daarom hebben wij uiteindelijk een drinkfeest met hapjes gedaan.
In de feestzaal die wij huurden mochten we ook de keuken gebruiken en dus heeft een vriendin van ons er sandwiches gesmeerd, ze heeft ook wat warme hapjes gebakken (bitterballen, kaasbolletjes, mini-loempia's, ...) Als middernachtsnack had ze frietjes gebakken en geserveerd in een tipzakje. En we hebben echt keileuke reacties gekregen op dit alles! Niemand die honger of dorst leed en voor ons bleef het betaalbaar! O ja, we hebben ook wel een bruidstaart laten maken bij de bakker (ook hierover kregen we niets dan lof)

Groetjes,
Esther



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik19-9-2011 15:30:20

Hey Sandy,

het hangt er een beetje van af wat voor jullie betaalbaar is, en wat jullie verwachten van jullie feest. Wij hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om een bijzonder dansfeest te hebben op een mooie locatie (Godshuis), maar dan zonder eten. Op die manier besparen wij wel, maar relatief gezien is het in feite wel duur voor een "gewoon" dansfeest.

Staar je zeker ook niet blind op het eten en de zaal als grootste kostenpost. Bij ons is dit minder dan de helft, de andere helft wordt ingenomen door DJ, fotograaf, trouwringen, mijn jurk, mijn verloofde zijn kostuum,...

Groetjes,
Hanne



Sara
6-10-2012
 Meld misbruik19-9-2011 15:31:57

misschien iets als raclette, dat is wel heel sfeervol

of een kippekraam( beetje vergelijkbaar met frituur wel :-()



Eline
23-6-2012
 Meld misbruik19-9-2011 15:39:19

Wij wilden ook een betaalbaar feest en hebben het volgende gekozen. Eten 's avonds doen we alleen met broers, zussen, ouders, grootouders, tantes en nonkel. Dat is zo'n 42personen in totaal. Nadien komen er nog een 90-tal personen bij en die eten mee van het dessertenbuffet en er worden later nog sandwichkes en fritjes voorzien door de zaal. Voor ons de ideale formule en vooral betaalbaar.



Anne
7-7-2012
 Meld misbruik19-9-2011 16:26:32

Wij geven een bbq en dit drukt de kosten ook wel hoor. ze hebben altijd speciale formules waardoor je voor weinig geld een grote variatie en keuze krijgt. + hierdoor is iedereen vrij om te kiezen wat ze eten. + het buffet kan blijven staan
Onze vrienden kennende zal een nachtelijke snack heeel welkom zijn :D




sandy
9-5-2015
 Meld misbruik19-9-2011 19:26:54

Hallo,

allemaal heel erg bedankt voor de reacties!! super fijn!
om bij de eerste reacties te beginnen. ik heb als datum wel 1-1-2012 opgegeven, maar dit is helemaal niet het geval, want onze datum ligt alles behalve vast :) maar het zou mss wel snel kunnen gaan en dus in de winter zijn.

een dansfeest is niet echt ''geschikt'' voor ons, want mijn vriend houd helemaal niet van dansen dus dat kan ik hem niet aandoen, mss dat we wel een dj laten komen om 's avonds wat te dansen, maar geen hele dag :) ik bedoel dus dat het niet enkel mag draaien om een ''fuif''

Wij zijn ook van plan om enkel familie uit te nodigen, dit zullen al 86 personen zijn, dus een hele hoop :)

We hadden zelf ook al aan bbq gedacht, maar weten niet of dit goed haalbaar is in de winter.

tis een moeilijke keuze :) , maar in ieder geval allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!! ze zullen zeker van pas komen



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-9-2011 19:55:40

Hey Sandy,

Wij geven frietjes met stoofvlees, onze traiteur zal dit opdienen. Iedereen laten aanschuiven aan een frietkot vonden we maar niks...dus toch verse frietjes en stoofvlees, maar opgediend + dessertenbuffet.
Voor de frietjes staan er op de receptietafels nog chips, nootjes, olijfjes, groentjes met dipsausjes...komt ook via onze traiteur, maar kan je ook makkelijk zelf doen.

Veel succes nog met voorbereiden!

groetjes



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik20-9-2011 9:08:46

Hey Sandy,
Sommige zalen bieden een "winterbbq" aan. Dit heb ik bijvoorbeeld bij "de watermeulen" (in Kruibeke) gezien. Ik weet niet of dat in je buurt is, maar dan heb je een idee. Het is net als een "gewone" bbq, maar dan met warme groentjes. Je kan al die gegevens op hun site vinden. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus ik heb geen ervaring met feesten daar, maar we hebben er al wel enkele keren eten gehaald voor kerst (traiteurs-afdeling) en dat was altijd super lekker.
't Is bij ons zeker een kanshebber voor ons avondfeest (+ ceremonie, want je kan daar ook een extra zaaltje huren).

Katrien



sandy
9-5-2015
 Meld misbruik20-9-2011 11:25:15

hallo,

kruibeke in niet echt in de buurt, maar nu kan ik wel eens uikijken naar het zelfde idee hier in mijn buurt. lijkt me wel leuk..
Als ik het zo hoor aan de reacties lijkt het dat veel mensen tegenwoordig een betaalbaarfeest willen. zo een menu van vroeger bestaat precies niet veel meer. (kost ook stukken van mensen vind ik)



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik20-9-2011 19:12:49

Hallo,
Wij kiezen ook voor een "betaalbaar feest".
Eten (diner met de dichte familie (ouders, zussen, tantes, nonkels en getuigen), 30 personen en daarna aansluitend dessertenbuffet voor iedereen (+100 personen)



Sarah
24-9-2011
 Meld misbruik21-9-2011 10:49:56

Hey hey,

Wij hadden ook gekozen voor een betaalbaar feest maar als ik alles optel zit ik toch al aan een behoorlijk bedrag. Nu ja, je trouwt ook maar één keer natuurlijk Wij hebben gekozen om gewoon na het gemeentehuis te lunchen met familie en vrienden (zo'n 30 man) en daarna gaat iedereen naar huis terwijl wij foto's enzo gaan laten nemen. Een bewuste pauze zeg maar omdat het zowieso een lange dag is hé. Om 19u komen we aan in de zaal en om 20u komen de gasten aan. We hebben geen diner georganiseerd omdat we s'middags al met de familie hebben gegeten en s'avonds is het eigenlijk gewoon een dansfeest met een uitgebreid hapjespakket en de bruidstaart. Ik ben er zeker van dat de gasten voldoende eten en drinken zullen hebben en meer moest dat niet zijn voor ons. Maar zoals ik al zei, als je alles optelt zit je al aan een behoorlijk bedrag voor hapjes en drankjes voor 85 man+ de taart+ de lunch+ de zaal+ personeel+ kledij, .... maar daar staat tegenover dat je maar één keer trouwt en dat je er best van kan genieten


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...