Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbereidingen liggen echt stil + ergernis

18-9-2011 11:08:20
Hallo allemaal,
Met nog 313 dagen op de teller draai ik nu echt wel met m'n vingers wat het huwelijk betreft...
Ik heb een eerste ontwerp van het misboekje, de teksten zijn gekozen.
Ik heb mijn bruidssuiker gemaakt en alles wat ik nodig heb ervoor gekocht.
Het enige waar ik moeite blijf in hebben is onze gastenlijst.
Die wordt steeds groter en groter. En mijn vriend met zijn grote familie, ik krijg het er wat van.
Ik heb keuzes gemaakt in zowel vrienden als familie en kom aan 60 genodigden 'voor mij'.
Mijn vriend daarentegen wil geen keuzes maken, bij hen is het zo 'Nodig iedereen of niemand uit', dus zitten we doodleuk aan 120 personen voor hem alleen al.
Een totaal van 170 en daar zitten dan nog geen enkele collega's van mij in!!
Ik breek me het hoofd hier enorm hard over en weet niet meer goed wat gedaan!
Ik dacht eraan om een groot deel pas vanaf het dessert te laten komen.
Maar die mensen wonen op 90 km van de feestzaal en dan denk ik : Is het niet onbeleefd de mensen zo ver te laten komen om dan enkel dessert mee te eten?
Wat denken jullie hierover? Hoe lossen jullie zo'n probleem op?
Groeten, Tiffanie!

tiffanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 966

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik18-9-2011 11:49:09

Das inderdaad wel heel veel volk he bruidje, ik zou de "intiemste" mensen voor de hele menu vragen en de "verdere vrienden" voor dessertbuffet/dans. Tis dan niet zo dat ze helemaal niets hebben gegeten he, en als er dan mensen zouden afbellen, dan is je lijstje ietske korter

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik18-9-2011 12:07:06

Niets van aantrekken, mensen reden bij ons soms meer dan 100km voor het dessert en dansfeest en ze waren er allemaal! Groetjes

kim
25-8-2012
 Meld misbruik18-9-2011 12:45:06

Hoi

Ik herken je probleem Tiffanie,
Wij zitten na het maken van keuzes en het afwegen wie wel wie niet, nog steeds met een gastenlijst van 200 personen voor het avondfeest!

Breek er ook nog steeds mijn hoofd over....

Groetjes en succes!

jurgen
12-5-2012
 Meld misbruik18-9-2011 13:29:53

wij hebben wel een grens getrokken. tot aan de neven en nichten voor de familie en de beste vrienden voor het feest.
kennissen, collega's en de overige familie voor een grote receptie voor het feest.
wij hebben geen extra volk bij het dessert genomen, omdat we al op een paar trouws gezien hebben dat je nog aan de hoofdmaaltijd bezig bent, als de eerste genodigden voor de late shift al beginnen binnenkomen. en als koppel is het dan nogal onbeleefd, hen te laten wachten.

maar ja ieder heeft andere meningen en ook qua budget moet je kijken
wij hebben een receptie van +- 125man en daarna een feest voor +- 90man.
je kan ook wel tellen dat ongeveer 10% van de genodigden niet zullen aanwezig zijn dat spaart ook wat stoelen en centjes.

groetjes en succes

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik18-9-2011 14:23:17

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ben blij te merken dat ik niet als enige het hoofd hierover breek...

Ja, dessert is mss niet ideaal wat timing betreft dan, klopt Jurgen.
Maar ik heb ze dan liever erbij voor de rest van de avond dan ervoor.
Dit is natuurlijk persoonlijk, en idd minder praktisch.
Groetjes

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik18-9-2011 18:13:48

Je moet gewoon goede afspraken maken met je zaal wat dat betreft. Als die mensen al een hapje en een glaasje krijgen, is het geen ramp hen een kwartiertje te laten wachten!

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik18-9-2011 22:01:00

Ik zou mij de afstand nu ook ni aantrekken ...

Jou planning was ook mijn eerste idee. Uiteindelijk heb ik een grens gemaakt en zijn we gestopt op 85 personen die van begin tot einde mee feesten.

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik18-9-2011 22:16:13

De afstand zou ik mij ook niet aantrekken hoor. Je kan nooit voor iedereen even goed doen.
Maar 170 mensen vind zou voor mij al redelijk veel zijn. Wij hadden op het diner alleen familie (65 mensen) en voor dessert en dansfeest kwamen daar de vrienden bij (34 mensen) Toen al die mensen er waren was het voor ons meer dan druk genoeg. Maar da's natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze
Wij hebben enkel mensen gevraagd op het feest die we er ook echt graag bij wouden. Voor collega's, buren, kennissen, ... hebben we een receptie gehouden.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik19-9-2011 10:17:19

Ik ken het probleem - de ideale gastenlijst van mijn vriend is ook veel langer dan die van mij.

Wij houden eerst een receptie met ongeveer 200 mensen. Daarna blijven er 60 - 100 mensen voor het eten en feest, is nog niet helemaal duidelijk waar we de grens gaan trekken...

Leen
18-6-2011
 Meld misbruik19-9-2011 14:58:01

Wij hadden een gelijkaardig "probleem". Als je het al een probleem kan noemen.
Mijn partner (ondertussen al mijn man :-)) heeft veel meer contact met zijn familie dan mij. Het contact met mijn familie is in de loop der jaren verbroken (o.a. door familieruzies) met gevolg dat ik enkel nog contact heb met mijn peter en mijn grootouders (mijn ouders en broers ook nog natuurlijk). Vandaar dat de genodigden in zijn familie met veel meer waren dan bij mij. Maar ik kon moeilijk zeggen "als ik er maar zo weinig kan uitnodigen, geldt dat voor jou ook." Dan hadden we een nieuwe familieruzie met zijn familie denk ik :-)
Aangezien zijn familie allemaal heel toffe mensen zijn waar we een goed contact mee hebben, hebben we hen ook allemaal gevraagd.

Maar dan kwam de vraag: allemaal op het avondfeest of enkel op de receptie?
Aangezien ons budget redelijk beperkt was, wilden we geen echt uitgebreid avondfeest geven.
Uiteindelijk hebben we besloten om de verste familie (die we meestal maar 1 keer per jaar zien op de "jaarlijkse bijeenkomst met kerstmis") enkel voor de receptie uit te nodigen. De dichtste familie (die we dus wel meer zien en waar we meer contact mee hebben) mocht naar de receptie en het avondfeest komen.

Aangezien mijn partner ook nog in enkele verenigingen zit, kon hij moeilijk anders dan hen ook vragen. Maar dat was dan enkel voor de receptie.

Zo kwamen we op een aantal van 150 voor de receptie en 35 voor het avondfeest.

Mocht ik het overdoen, zou ik het qua gastenlijst volledig hetzelfde doen als we gedaan hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...