Terug naar overzicht
hey Severine,Je moet huwen in de gemeente waar je (of je partne,r als je niet samenwoont) staat ingeschreven als inwoner. Je kan dus niet kiezen om in een andere gemeente te trouwen.En moet je echt een uur later of vroeger trouwen? Bij ons was het per kwartier...(en trouwens in de meeste gemeenten kan je je definitieve datum en uur pas vastleggen 6 maand en 2 weken op voorhand, wees blij dat je al iets hebt kunnen vastleggen...)groetjesJoyce
wij zijn al eens langsgeweest in het stadhuis en werden voorlopig op een lijst gezet maar kunnen pas in januari definitief gaan vastleggen. dus voor ons is het zoveel mogelijk regelen maar telkens rekeninghouden dat het uur nog wat kan verschuiven.een volledig uur opschuiven is ook wel veel. bij ons is dit op een kwartierke afgehandeld.standaardtekstje aflezen, handtekeningetje zetten en de volgende binnenlaten.
zal dan maar best ook eens langsgaan, heb dit via de telefoon laten vastleggen maar kunnen pas in maart definitief vastzetten maar nu panikeer ik toch, heb al vanalles gemaakt waar dat uur opstaat....
Wij hadden ons uur ook al op voorhand laten "reserveren". Maar het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets wijzigt (om wat voor reden dan ook). Volgens mij gebeurt dat wel maar uitzonderlijk.We zijn dan 6 maand en 2 weken voor de trouw teruggegaan en hebben toen alles definitief kunnen vastleggen. Bij ons was dat nog steeds hetzelfde uur als we gevraagd hadden.Maar ik zou zeker wachten met zaken met het uur te drukken en dergelijke tot je dit definitief hebt laten vastleggen op de gemeente.Zeker om achteraf extra stress te vermijden omdat je dingen moet gaan aanpassen.Maar in de meeste gevallen denk ik niet dat ze het uur nog willen veranderen. Denk dat dat eerder uitzonderlijke gevallen zijn.