Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaringen feestzaal erato in mechelen???

  10-9-2011 18:37:56
hallo,
Heeft er iemand ervaringen met deze zaal zowel qua eten, zaal, opdiening of dj?
Ik kende deze zaal al wat maar was er eerst niet zo voor, maar aangezien wij ook een beperk budget hebben zijn wij veel aan het rond kijken wij hebben dan ook nog tijd genoeg...
Nu was ik toch eens bij hun gaan kijken dacht eigenlijk dat zij ook redelijk duur waren maar nu blijkt dit eigenlijk niet zo te zijn... ik weet dat het een oudere zaal is maar ik dacht nu mss dat je ze zelf ook wat kan mee versieren?
Hopelijk zijn er hier wat die mij raad kunnen geven??
kelly

kelly
8-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1813


Emy
30-6-2012
 Meld misbruik11-9-2011 16:27:21

Hoi Kelly

wij zijn zelf niet gaan kijken bij erato, maar de zaal lijkt me inderdaad op foto niet zo uitnodigend. Over het eten heb ik geen idee.

Wij gingen kijken bij Passade en Den Ast in Kampenhout, en hebben uiteindelijk in de Montreal (grens Mechelen/sint katelijne waver) geboekt. (maar passade aan het station in mechelen en den ast waren zeker ook kanshebbers)

Ik ondervond dat buffet steeds veel duurder is als diner aan tafel (logisch, ze moeten veel meer voorzien zodat iedereen van elk gerecht kan proeven), en wij gaan dus voor diner aan tafel hier voorafgegaan door een korte receptie.

Mooie locatie en toch niet te duur.

Veel succes nog met de zoektocht, en als je nog vragen hebt mag je me steeds contacteren. Wij hebben dit voorjaar ongeveer alle betaalbare zalen van regio Mechelen afgezocht ;o)


Grtjs

Emy



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik11-9-2011 20:06:41

hej,

bedankt voor de reactie. Wij hebben ook prijzen opgevraagd bij passade, montreal en lemmenhoek in olv waver... we zijn nu nog een beetje aan het rond kijken we hebben natuurlijk nog tijd maar gemakkelijk is het toch allemaal niet :-)
zoveel keuze en mogelijkheden... we zouden tegen na de feestdagen willen beslist hebben welke zaal en hoe we het gaan doen. zo weten we ook ons budget voor de zaal al en kunnen we zo verder zoeken en plannen. groetjes



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-9-2011 8:23:21

er is ook nog zaal diependael in het centrum van mechelen, en dan hebben we zo ongeveer wel gehad denk ik.



wendy
7-7-2012
 Meld misbruik12-9-2011 14:40:46

Hey Kelly,

Wij zijn begin van September de zaal erato gaan bezichtigen.
Moet zeggen dat het er langs binnen nog ouder uitziet dan op de foto's.
Heel veel hout werk waardoor het druk maakt. dacht ook om het met witte draps wat feestelijker te laten uit zien .Maar ze zei dat versieren het nog drukker ging maken omdat ze al van de kleine nep tuintjes tegen de muur hebben staan.
Wij vonden dit geen geschikte feestzaal. wij hadden ons ook laten vertellen dat het daarin de zomer erg warm is binnen geen airco en duren mogen niet open voor de mensen in de straten ni te storen. nog zoon min puntje. Maar kwa prijs liggen ze enorm laag want de prijs van drinken is van 20u tot het feest eindigt.

groetjes wendy



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik12-9-2011 18:00:29

hej emy heb jij mss toevallig prijzen ofzo van zaal diepandael? das een zaal waar ik zelf nog niet aan gedacht had :-) werken zij met traiteur of hoe werken zij?


groetjes



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-9-2011 18:11:09

In mijn overzicht heb ik staan als minpunt 'pas contact met traiteur na reservatie', wat ik toen een beetje raar vond. Ik verstond dus dat ze werken met een bepaalde traiteur, maar prijzen voor de mogelijkheden van de catering krijg je pas na reservatie. Gezien dit toch zwaar de prijs bepaalt hebben wij afgehaakt, maar ik ben er eens naar een trouwfeest geweest en dit was allemaal zeer lekker, zeer goed in orde, ze waren ook achteraf zeer tevreden (de nicht die trouwde) en zo'n groot budget hadden ze zeker ook niet...

Als je wil stuur ik je hun mail even door. Geef me dan even je mail-adres.

Grtjs

Emy



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik12-9-2011 18:15:45

mijn email adres is kelly_scherps@hotmail.com

ik zou idd ook wel niet geinteresseerd zijn als ze ni op voorhand prijzen kunnen geven van hun traiteur... heb hun zelf ook even een mailtje gestuurd maar als ik dat van u al heb dan heb ik al een ideetje eh. groetjes kelly



An
9-6-2012
 Meld misbruik14-9-2011 20:12:34

Hallo,

Wij zijn onlangs ook bij Erato geweest en de eerste indruk was al niet heel goed. De buitenkant zag er niet zo mooi uit, maar we dachten dat de zaal binnenin wel beter ging zijn. Dat was even verkeerd gedacht. Er hing een rare geur toen we binnenkwamen en de zaal zag er nog al oud uit. Bovendien was de gastvrouw niet zo verkoop-minded. We kregen nogal weinig uitleg. Het licht werd niet aangedaan toen we binnenkwamen zodat we ook geen correct beeld kregen.

Wij zijn ook bij De Passade geweest en Hof de Merode (Varkensstraat, aan de Veemarkt). Beide zijn bij ons nog in de running!

Groetjes!



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik15-9-2011 7:35:59

hof van merode heb ik ook gecontacteerd maar geen reactie gekregen... we hebben nog tijd dus ik ben nog even aan het afwachten. we zijn nu van al de zalen die we hebben aan het bekijken en een kleine planning aan het maken zodat we ideetjes hebben van de prijzen en dan gaan we is afspraken maken om te gaan kijken. We vinden de lemenhoek in olv waver ook wel interessant.

groetjes



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik15-9-2011 10:09:49

van de lemenhoek heb ik al gehoord dat dat toch ook richting Erato gaat, maar wij zijn niet zelf gaan kijken



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik15-9-2011 18:42:29

de lemenhoek heb je veel mogelijkheden en zou een heel mooie zaal zijn volgens mensen dat ik ken dat er al geweest zijn... we gaan daar nu eerst eens een afspraak maken aan de hand van ons eigen berekening die we gemaakt hebben op basis van hun informatie en als dit zo goed als overeen komt is de kans groot dat het die zaal wordt. als de zaal zelf ons natuurlijk aanstaat eh. maar na al wat ik hoor over erato denk ik niet dat we daar gaan kijken... voorlopig staan de lemenhoek en de montreal boven aan ons lijstje. dus vingers kruisen als we daar gaan zien dat de prijs binnen ons budget past en dan beslissen natuurlijk. het voordeel aan de montreal vind ik toch wel wat het groen waar het tussen ligt... maar de lemenhoek hebben we al zoveel goed van gehoord...



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik16-9-2011 10:11:45

ja wij hebben bewust voor montreal gekozen voor het groen, het hotel, het feit dat je in de tuin je receptie kan hebben als het goed weer is (zonder meerprijs) ze beslissen dit gewoon last-minute om te zien of het kan of niet.
En het lekkere eten natuurlijk.



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik16-9-2011 19:25:17

ja ik denk dat de prijzen ongeveer overeen gaan komen alle montreal een klein beetje duurder... maar we gaan bij alle twee langs en zien op hoeveel het komt en de zaal en dan zullen we beslissen. gelukkig hebbe we nog tijd ik ga er van uit als we de zaal een jaar op voorhand echt vast legge dat dat nog wel goed moet komen dan. groetjes



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik19-9-2011 10:22:33

gezien jullie in juni trouwen zou ik toch al binnen enkele maanden vastleggen hoor, zeker als je al allerlei andere dingen geregeld hebt of als je datum 'muurvast' staat en je hem absoluut niet wil veranderen.
Wij zijn van datum veranderd om het in montreal te kunnen doen en hebben in februari-maart vastgelegd.



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik19-9-2011 18:56:00

amai is het daar echt zo druk? ik dacht dat we nog tijd genoeg zoude hebben als we na de feestdagen is bij de twee zalen zouden gaan zien en dan alles rustig zoude bekijken en een jaar op voorhand zoude vast leggen... Ik zal hun dan maar is alle twee mailen en horen wanneer we best langs komen om te bespreken en hoeveel tijd best op voorhand... toch bedankt om het te melden groetjes



Kim
13-7-2013
 Meld misbruik4-7-2012 22:53:52

@ Kelly - feestzaal Erato moet je al niet meer naar kijken als je na januari 2013 wil trouwen want ze hebben mij onlangs laten weten dat er vanaf januari mee stoppen. Nochtans altijd heel leuke zaal gevonden. Mijn tante heeft er haar tweede huwelijksfeest gedaan, mijn moeder toen ze hertrouwde, ik mijn plechtige communie en menige dansnamiddagen op zondag... Was bij mij eerder uit nostalgie en vooral ook uit financiële overwegingen. Ik had een offerte voor 65 euro pp all-in (drank - soep - warm & koud buffet - dessertenbuffet met taart van het huis - DJ ...)
Echt wel een domper op de feestvreugde dat het nu in het water gevallen is maar we zoeken mee. Als je dus een schappelijke prijs vindt, laat je maar iets weten ;).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info