Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwen voor de wet

  26-6-2006 9:53:03
Hallo,

wij trouwen enkel voor de wet. Van de gemeente mogen we dit wel personaliseren met teksten en muziek. Graag hadden wij toch life muziek gehad. Is er iemand van jullie ook enkel voor de wet getrouwd maar dan wel met een heuse ceremonie met muziek en dergelijke? Waar kan ik inspiratie qua teksten en muziek vinden?

Groetjes

Vanessa
26-5-2007
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1016


Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik26-6-2006 11:59:36

Dag Vanessa,

wij zijn zopas getrouwd (2 dagen!) enkel voor de wet. Het was in lovendegem en we mochten ook onze ceremonie personaliseren. Wij hadden een gitaarduo dat voor life muziek zorgde, wat heel mooi was. Onze ceremonie was als volgt:
intredemuziek door gitaarduo
welkomstwoord burgemeester
muziekstuk gitaarduo
trouwceremonie met zang tijdens het ondertekenen van het trouwregister
onze geloften naar elkaar toe met de ringen
vrolijk muziekje door gitaarduo
teksten door onze ouders en bruidskindjes, dankwoord door onszelf naar onze ouders toe
dan was er nog een vrolijk muziekje door ons gitaarduo gepland, maar onze buren hadden ons nog eerst verrast met een ingestudeerd liedje over ons. Dat was heel plezant. We kregen ook nog 2 lieve kleine albino-konijntjes cadeau! Dan kwam dus het slotnummer van ons gitaarduo en kregen we van de gemeente allemaal (wel 60 mensen...) een glas wijn of fruitsap. De hele ceremonie heeft zeker 40 minuten geduurd, gevolgd door een klein uurtje receptie in het gemeentehuis. Het was allemaal echt super en als het gemeentehuis het toelaat kan je er echt iets moois van maken. Onze teksten hadden we zelf geschreven, mijn gelofte was:
mijn lieve schat ik zie je graag, dat wil ik je zeggen en niet alleen vandaag. Neem daarom deze ring van mij voor jou, die je elke dag opnieuw, zonder woorden, zegt dat ik van je hou.
Die van mijn -nu- man was: mijn lieve schat, al bijna zes jaar lijdt ik nu aan jou, het lijkt wel een ongeneeselijke aandoening, wordt daarom vandaag mijn vrouw. Wees mijn huisje, mijn tuintje, mijn boompje, wees voor altijd mijn symptoompje.

Ons dankwoord naar de ouders toe hadden we niet voorbereid, en door de emoties kregen we er ook niet veel meer uit... Maar het was echt allemaal prachtig.

Door auto-problemen waren we zelfs te laat op onze eigen trouw, maar op een kleine gemeente is dat allemaal niet erg.

Geniet ervan en maak er iets van, dat zal zeker lukken!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...