TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
gert
12-11-2005
|
22-6-2006 11:59:59
Hey jessy,
Het maken van ons misboekje is bij ons een heel geleidelijk proces geweest, waar we eigenlijk maandenlang tussendoor mee bezig zijn geweest. Eerst hebben we verschillende teksten en misboekjes verzameld via internet, kenissenkring, pastoor en ceremoniemeester. Dan alle teksten gelezen per onderdeel, mooie uitgekozen en soms bewerkt om ze wat persoonlijker te maken.
De muziek (op CD) lag voor ons van in het begin al vast, omdat we hier echt een uitgesproken voorkeur voor hadden.
Dus mijn raad : op tijd (ongeveer 6 maanden op voorhand) beginnen en misboekje rustig laten groeien !
Veel succes, Groetjes, Gert 222 dagen getrouwd !
|
|
Vicky
9-9-2006
|
22-6-2006 12:23:29
Hey
Ook wij zijn er heel lang mee bezig geweest, veel langer dan verwacht. We trouwen dit jaar in september, en reeds vorig jaar oktober ben ik eraan begonnen. Ook eerst teksten lezen en selecteren. Dan dit allemaal in de pc steken.
De muziek zijn we ook lang mee bezig geweest, een aantal liedjes wisten we meteen, maar voor de rest was het zoeken op internet, cd's ontlenen van de bib,... Ik denk dat ik in februari klaar was met mijn misboekje. Maar dan moest er nog gewerkt worden aan de lay-out, bepalen wie er welke stukken moest lezen. En dan nog de eigenlijke boekjes maken, dat heb ik in maart gedaan. En nu liggen ze klaar...
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Fieke
7-7-2007
|
22-6-2006 12:39:38
Hey Jessy,
Wij trouwen op dezelfde dag als jullie en ons misboekje is al zo goed als klaar.
Ik ben er systematisch wel nog kleine persoonlijke dingen aan aan het toevoegen, maar eigenlijk is het klaar.
Groetjes, Fieke x
|
|
Caroline
7-7-2007
|
22-6-2006 13:52:44
Wij trouwen ook op 07.07.2007 en ik ben nog in de verste verten niet begonnen aan ons trouwboekje en ben dat ook in eerstkomende maanden nog niet plan. Het enige wat ik doe, is mooie tekstjes die ik tegenkom (oa op dit forum) bewaren in een apart bestandje op mijn pc.
|
|
Peggy
23-6-2007
|
22-6-2006 15:01:17
Hey, Wij trouwen op 23/06/07 en het boekje is ook samengesteld. Ik moet nu nog wat prutsen aan de layout. Je kan daar niet vroeg genoeg aan beginnen, want er kroop veel meer tijd in dan ik gedacht had.
Peggy http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl
|
|
Maaike
18-8-2007
|
22-6-2006 18:01:22
Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die er zo vroeg aan begint, al ben ik wel extreem vroeg, denk ik. (Wij trouwen op 18/08/07...)
Omdat ik momenteel een kalme periode heb qua werk en er gewoon ongelooflijk veel zin in had, ben ik er deze week eens deftig aan begonnen. Ik had op voorhand al teksten verzameld (vooral van dit forum), ik heb een behoorlijk aantal misboekjes van andere trouwkoppels liggen, en heb ook nog een aantal misboekjes gedownload (via de website van adagio ceremonie). Deze week heb ik dan een selectie gemaakt van de teksten die ik het mooist vind, en zo heb ik per onderdeel van de mis al een passende tekst gevonden of ineengeflanst. Soms heb ik meerdere teksten geselecteerd, omdat ik de definitieve keuze met mijn verloofde wil bespreken. Maar ik heb in elk geval al een heel goed idee van hoe onze huwelijksmis er zal uit zien.
Wat betreft de muziek: daar heb ik niet zoveel tijd voor nodig gehad. Wij werken met het koor waarin mijn zus zingt, en ik ken hun (huwelijks)repertorium dan ook behoorlijk goed. Dat maakt het kiezen stukken gemakkelijker... (want het is ook beperkter dan wanneer je uit het oneindige gamma van cd's moet kiezen.)
Aan de layout heb ik nog helemaal niets gedaan, en ook niet alle teksten zijn volledig ingevuld, maar ik sta toch al behoorlijk ver. Dat heeft me in het totaal zo'n 3 à 4 halve dagen gekost (alle teksten doornemen, liedteksten lezen en eventueel beluisteren, mooie teksten selecteren en eventueel overtypen, ...)
Als ik je één goede raad kan geven: werk in stappen. Leg eerst een verzameling aan van teksten, kies dan daaruit de teksten die je echt mooi vindt en denk ook eens na waar je ze zou kunnen gebruiken in de viering, en hak vervolgens definitief de knoop door. (Soms heel moeilijk, want er zijn zoveel mooie teksten dat de keuze soms hartverscheurend is!)
En nog een tip: werk eraan wanneer je tijd hebt en er ook zin in hebt. Dan gaat het nog zo vlot!
Eenmaal het "af" is (of toch min of meer) ben je in elk geval gerust. En kom je achteraf plots nog teksten tegen die je zeker ook nog zou willen verwerken, dan kan je dat nog altijd aanpassen. Dat is toch mijn bedoeling...
Veel succes nog!
Maaike
|
|
Astrid
15-7-2006
|
22-6-2006 18:53:09
Hé Jessy, ik heb een hele bundel op de computer zitten met teksten en de volgorde van wat er allemaal in de mis kan voorkomen. Als je die wil moet je me maar eens mailen: astridvereecke@telenet.be Je kan dan nog zien wat je er mee doet.
Groetjes, Astrid.
|
|
Elke
29-6-2007
|
23-6-2006 13:26:55
amai wij trouwen eind juni 2007 en zijn er totaal nog niet mee bezig? Moeten zelfs nog een uitnodiging krijgen van de pastoor (moesten eerst bellen en dan stuurt men een uitnodiging)
|
|
Katrien
18-8-2006
|
24-6-2006 12:15:41
Misboekje was het eerste wat ik gemaakt heb en gelukkig want ik heb er toch bijna twee maand op gewacht eer de pastoor alles had nagelzen en goedgekeurd. Teksten heb ik zo een beetje van overal gehaald. Inspiratie qua volgorde haalde ik op de site www.adagioceremonie.be bij downloads. Succes ermee! Groetjes
|
|
ilse
22-7-2006
|
25-6-2006 8:30:58
Hoi Jessy
Wij trouwen op 22/7/2006 en ben aan het misboekje begonne in november 2005. Heb toen teksten gezocht en dan heb ik het even laten rusten tot februari aangezien je steeds nog wisselt van teksten of je mooiere vind. Uiteindelijk heb ik tijdens de paasvakatie alles afgewerkt. Pas op met de lay out want als je iets speciaals wilt zoals wij met foto en strik moet je wat tijd maken want daar kruipt ook veel tijd in. Alvast veel succes. Ilse 22/7/2006
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|