Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stoute vraag: huwelijksnacht?

  29-8-2011 16:48:58
Hoi iedereen!

Hieronder staat een topic over het verwachte einduur van huwelijksfeesten. Ik weet dat zo'n feest al snel tot 3u duurt en ik lees hier zelfs 4u en 5u, maar... wat doen jullie dan met de "huwelijksnacht"? Wij zijn eigenlijk van plan om zelf al iets vroeger (2u) te vertrekken om nog iets hebben van onze huwelijksnacht, maar wij zijn hier blijkbaar alleen mee? :-)
Hoe doen jullie dit? Laat die reacties maar horen!

Groetjes,

Een nieuwsgierige Leen

Leen
5-11-2011
Meld misbruik



Reacties: 26 | Gelezen: 1748


Linde
26-5-2012
 Meld misbruik29-8-2011 16:53:51

Kvrees dat dieje befaamde huwelijksnacht misschien een beetje overroepen is. Heb er nog geen ervaring mee maar ik denk dat je gewoon al heel blij en voldaan (van hopelijk een mooie dag) in je bed zal kruipen. Een trouwdag begint toch ook al heel vroeg.. Denk dat de nachten op huwelijksreis leuker zullen zijn. Dan kan je echt tijd maken voor elkaar en gewoon rustig genieten en relaxen.Maar nogmaals: heb nog geen ervaring :)
Linde



julie
24-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 16:55:06

Ik denk dat je na zo'n dag niet echt nog zin hebt om 'iets te maken' van je huwelijksnacht. Ik ben van mening dat je beter meefeest tot je echt weg wil en dan lekker samen gaat slapen en de volgende ochtend, met het ontbijtje op bed... ;-)



Esther
3-9-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:02:16

ik vind het zelf een beetje raar om vroeger van je feest te vertrekken om nog iets van je huwelijksnacht te hebben! Denk ook dat je daar toch te moe voor gaat zijn, hoe laat het ook is... En daarna heb je nog je hele leven om die huwelijksnacht over te doen ;-)



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:04:33

Dag Leen,

wij hebben het hier ook al over gehad. We zijn sowieso geen koppel dat na een nacht stevig feesten daarna nog veel energie over heeft om het leuk te maken in bed. Wij blijven slapen in een suite bij de feestzaal, dus zullen we ook wat rekening moeten houden met uren voor het ontbijt en om uit te checken. Persoonlijk ben ik van plan om de speciale lingerie te bewaren voor de huwelijksreis. Ik ben er zeker van dat we daar dan meer van zullen kunnen genieten dan om 4-5u 's nachts na een zeer lange dag, of 's morgens wanneer we niet alle tijd kunnen nemen die we willen.



Sara
28-5-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:05:34

Wij waren echt te moe haha... dus meteen na het feest is der niks van terecht gekomen hehe. Wij zijn bij de b&b toegekomen om 5h smorgens, hebben geslapen tot 9h (spontaan wakker geworden doordat er teveel licht in de kamer kwam). We moesten pas naar ontbijt om 11h dus hadden we nog 2 uurtjes de tijd om te doen wat we wilde haha
het was dus eerder een huwelijksochtend :p



francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik29-8-2011 17:05:54

hey

wij gaan blijven tot het einden van het feest . we bijven in het hotel slapen maar ik denk dat ik na zo een dag meteen in slaap zal vallen dus,



Jill
9-3-2012
 Meld misbruik29-8-2011 17:18:06

Ik denk inderdaad ook dat die huwelijksnacht ferm overroepen is. Ik weet 1 ding zeker. Na het feest zal ik blij zijn dat ik mijn oogjes mag dicht doen.



Anika
9-4-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:19:30

wij hadden een huwelijksnacht =) Maar wij hadden ook wel geen dansfeest. Wij waren dus tijd om 2 uur en hadden nog ruim de tijd en energie voor elkaar =)



sharon
6-8-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:41:17

Hier was de huwelijksnacht eerder de eerste echte nacht in bed :-) Ik bedoel daarmee, wij zijn thuisgekomen om 6u 's morgens (dus dat kan je al geen nacht meer noemen) en na meer dan 24u dus veeeeeeeeeeel te moe om nog te genieten van elkaar. De avond nadien natuurlijk lekker vroeg in ons bedje gekropen :-D

De huwelijksreis was natuurlijk ook het moment bij uitstek om schade in te halen.

Persoonlijk zou ik ook nooit zelf vroeger vertrekken van mijn feest voor zoiets. Is natuurlijk allemaal te zien wat voor een fuifnummers jullie zijn, maar ik denk dan zo maar: een huwelijksfeest heb je maar 1 keertje in je leven, nachten samen in bed volgen er nog met hopen...........



Elke
9-7-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:48:34

Ook hier een bruidje dat meer genoten heeft van de nachten op de huwelijksreis dan die befaamde huwelijksnacht...
ik was al op van 6u00 en de ogen gingen toe rond 5u00 'officieel' de dag erna... ik was dus reuzeblij dat ik mijn bed zag :-)!
Persoonlijk zou ik ook niet eerder vertrekken... het is immers jullie feest! Als gastvrouw en heer dan vertrekken is minder leuk. Wat je wel kan doen is het feest afsluiten om bijvoorbeeld 2u.

Succes ermee



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik29-8-2011 17:50:56

De zaal zei bij ons dat wanneer het bruidskoppel vertrekt, het feest ook meestal gedaan is... ik weet ook niet of ik het zo plezant zou vinden om te moeten betalen voor een feest waar ik zelf amper aanwezig ben geweest.
Om half 6 lagen wij in ons bedje en we hebben het nog gezellig kunnen maken met wat aardbeitjes in chocolade (van de zaal gekregen) en toch nog een huwelijksnacht gehad... mijn man vond mijn huwelijkslingerie supersexy en wou dus nog niet gaan slapen :)... Hij had wel enorm veel gedronken, maar dat was gelukkig geen probleem :). Ik denk dat dat van veel factoren afhangt en dat je dat de dag zelf moet zien...

groetjes



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-8-2011 18:07:13

Ons feest gaat door tot 5u en wij zullen er ook tot dan blijven. Het vroeger doorgaan voor de huwelijksnacht is iets wat ze in Amerika doen maar hier ben ik dat nog nooit tegengekomen. Wij gaan dus gewoon zien hoe moe we zijn als we om 6u in ons bedje sukkelen (doodop waarschijnlijk, mezelf kennende ;-)). We hebben wel voor de huwelijksnacht een b&b geboekt waar we tot 16u op de kamer mogen blijven (aangezien ze zondag toch geen nieuwe gasten verwachten) en het ontbijt in een mand voor de deur wordt gezet zodat we zelf kunnen kiezen wanneer we ontbijten. We gaan dus dan onze huwelijksnacht wel "vieren" ;-).

Groetjes!



Sara
30-7-2011
 Meld misbruik29-8-2011 18:25:52

Ik zou toch ook niet vroeger doorgaan. Mijn man en ik hebben enorm genoten van onze hele dag en we zouden er geen minuut van willen missen hebben. We waren rond 5u thuis en ik was nog klaarwakker door alle adrenaline van die dag. Wij hebben dus optimaal genoten, van heel onze dag en van onze nacht!



evy
2-7-2011
 Meld misbruik29-8-2011 19:03:08

we waren om half vijf thuis, stikop, maar toch nog genoten van elkaar...



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik29-8-2011 19:10:59

Wij gaan ook niet vroeger doorgaan. We willen echt het hele feest meemaken want zeg nu zelf: hoeveel keer in je leven organiseer je zo'n groots feest? We zien wel of het er de nacht/morgen zelf van komt of niet maar ik zou het geen ramp vinden als er niks gebeurde en we gewoon in elkaars armen in slaap vallen. Ik ga mijn lingerie sowieso bewaren voor op huwelijksreis dus denk dat de stomende nachten eerder voor dan zullen zijn :)

Heb ook al van veel mensen gehoord dat ze keiblij zijn als ze hun bedje zien als ze dat verdomde kleed (met al die knoopjes) uit krijgen samen met de miljoenen speldjes in hun haar :) Ik hoor vaak dat er van de befaamde huwelijksnacht meestal niet veel in huis komt.

Liefs,


Nathalie



daisy
8-9-2012
 Meld misbruik29-8-2011 19:47:33

Ik denk dat er bij ons eerder een huwelijksmorgen zal zijn

We blijven ook tot het laatste hoor, 'tis nu niet dat het de eerste keer zal zijn ... we hebben al een zoontje gemaakt dus
Maar je doet toch gewoon wat jullie willen niet? 'tis jullie dag!



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik29-8-2011 19:56:46

Hier was het een huwelijksmorgen... Die begonnen is in de douche en geëindigd is in bed!

Je gaat toch niet een deel van je feest missen hiervoor ? Je hebt nog 's morgens de tijd om uitgebreid van elkaar te genieten !

Wij hebben de nacht vooral genoten om voor de eerste keer als man en vrouw in slaap te vallen in de ons gekende "positie" (ja wij zijn romantische zielen en vallen iedere avond in elkaars armen in slaap :) )

Echt waar, je bent stikkapot, of het nu 2u is of 5u ... Ik zou mijn feest allessinds niet willen missen! Er is daar zoveel leuke dingen gebeurd......



Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik29-8-2011 22:43:44

Wij waren ook niet van zin om vroeger te vertrekken, tenslotte geef je maar 1 keer zo'n feest.
We hadden op voorhand ook al gezegd dat er van een huwelijksnacht niet veel in huis zou komen, dat we doodop zouden zijn na zo'n dag.
En dat was ook wel zo maar wij zijn om 3.30 doorgegaan, en hadden wel nog genoeg adrenaline (en zatheid) over om tot smorgens "op te blijven" ;-)
We hebben nog nooit zoveel energie gehad als die dag haha :-)
Genieten zou ik zeggen ;-)



Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik30-8-2011 6:11:46

Wij hadden al op voorhand daarover gesproken en hadden allebei ons gedacht daarover eigenlijk al een beetje "klaar". Niet dat het voor ons niet zou kunnen om het toch nog te veranderen hé :-) maar we kennen onszelf en we weten hoe we op vermoeidheid reageren ze dus...
wij hadden toch een redelijk vroege feest omdat wij allebei geen fuifnummers zijn :-) en daarna zijn we gezellig bij elkaar in bed gekropen, cadeautjes uitgewisseld (mijn 101-redenen boekje en voor mij had mijn man een blanco boek met op de eerste pagina zijn laatste woorden als ongetrouwde man en dat we dan de volgende pagina's samen moeten schrijven... een soort dagboek van ons dan.. en een ketting met swarovski kristallen ;-)

Toen zijn wij moe maar tevreden gewoon in elkaars armen in slaap gevallen.. de ochtend erna is het wel een huwelijksochtend geworden ;-)
Dus ik zou zeggen: ochtendhumeur zeker binnen halen want je gaat dat misschien meer nodig hebben dan huwelijks-avond-humeur :-D
De meeste koppels met wie we daarover "gepraat" (lees: onnozel gedaan) daarover zeiden ook dat er niks van was gekomen de nacht zelf :-) maar ja dat zal mss ook van persoon tot persoon afhangen :-)
In Portugal (waar ik vandaan kom) is het de traditie om inderdaad vroeger door te gaan voor de huwelijksnacht. Maar toen ik het een vriendin vroeg zei ze dat ondanks het feit dat ze vroeger weg waren, ze als een blok in slaap waren gevallen :-D

Dus gewoon genieten van je feest zou ik zeggen hihi :-)

xxx



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik30-8-2011 8:40:00

Wij hadden ons huwelijk over 2 dagen verdeeld; de eerste dag in besloten kring getrouwd (23 personen) en de tweede dag een groot feest (150 personen). De eerste dag was prachtig en na uitgebreid te hebben getafeld zijn we rond 23.00 uur naar het hotel vertrokken. We hebben eerst de kaartjes en de ingevulde bladen van ons Vertel eens over het Bruidspaar-boek gelezen. Vervolgens het bubbelbad laten vollopen en het flesje champagne van het hotel opengetrokken en samen in bad geweest. Samen de dag nog een beetje overlopen. Vervolgens hadden we nog energie genoeg om een echte huwelijksnacht te beleven. De volgende nacht was inderdaad na het feest in bed crashen en slapen, maar ik ben wel blij dat ik op deze manier echt alle aspecten van een huwelijk heb kunnen meemaken.



renske
12-8-2011
 Meld misbruik30-8-2011 9:23:26

bij ons was het ok een huwelijksmorgend hoor
ik zou persoonlijk zeker niet weg gaan van jullie feest vind dit nogal onbeleeft en idd dan is het feest voor de andere ook afgelopen.
je trouw maar 1keer (normaal) dus geniet van die dag en het feest ;-)
geniet nadien s'morgend of de avond derop of huwelijksreis maar van elkaar dan heb je terug energie ;-)

grtz



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik30-8-2011 10:12:51

Ik zou zeker niet vroeger doorgaan op jullie trouwfeest, bij ons was het echt super en we zijn dus ook met veel plezier tot op't einde gebleven!

Maar inderdaad, de huwelijksnacht was vooral met een blij gevoel in elkaars armen in slaap vallen, na zo'n lange en drukke dag (het was dan ook al half 6 's ochtends). De dag nadien kwamen onze getuigen ons een ontbijtmand brengen en hebben we gezellig een gezellig ontbijt op bed gehad waarbij we ook de tijd hebben genomen om alle kaartjes te lezen en door ons gastenboek te bladeren.
Dus mijn goede raad: geniet van je gasten tijdens je huwelijksfeest en van elkaar tijdens jullie huwelijksreis ;)



Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik30-8-2011 14:08:30

Bij ons werd het 4u30. Wij zijn nog gezellig samen in bad geweest en hebben alle kaartjes en het gastenboek gelezen , nagebabbeld, véél gelachen en vervolgens een echte huwelijksnacht (ochtend ondertussen) beleefd. (want dat hoort er gewoon bij, toch?)
Geslapen hebben we pas véél later ....



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik31-8-2011 8:13:08

Zoals velen hiervoor al gezegd hebben, een echte huwelijksnacht heb je niet hoor!
Wij lagen om half 5-5u in bed en waren stikkapot. We hebben dan vooral nog heel veel gebabbeld over de dag en het feest (direct slapen lukte niet echt). Dan een paar uurkes (3u ofzo) geslapen en dan gaan ontbijten (wij sliepen in b&b). Daarna zijn we naar de ouders en schoonouders gereden om al de cadeaus enzo op te halen (zij hadden die mee naar huis genomen). 's avonds gezellig in de zetel gekropen om al de kaartjes en het gastenboek te lezen en wat tijd voor elkaar te hebben.
Soit de huwelijksnacht vergeet het maar, eerder de ochtend/avond erna en vooral op de huwelijksreis heb je meer dan tijd genoeg voor elkaar en daarna ook nog meer dan genoeg...



heidi

 Meld misbruik31-8-2011 8:35:09

wij hebben onze huwelijknacht toch langer moeten uitstellen, om 5uur feest gedaan, gaan omkleden en naar de luchthaven vertrokken, om 9uur stegen we op richting Thailand...eens daar toe gekomen waren we stik kappot (op een vliegtuig slaap je toch niet veel)...
maar uitstel is geen afstel geworden...



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik5-9-2011 12:36:59

wij vertrekken ook niet vroeger op ons feest. en we zullen wel zien wanneer er een huwelijksnacht of ochtend van komt.Hangt van de energie af. Want wij blijven slapen in een hotel iets verder van de zaal met de ganse familie. We zouden die ochtend samen ontbijten.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...