Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje van onze supermooie onvergetelijke dag !!!

  26-8-2011 15:42:55
Hoi bruidjes en bruidegommetjes,

Onze dag is nu al 20 dagen voorbij, 2 weekjes vakantie genomen en nu even de tijd om onze dag te vertellen aan jullie.

Om 04.00 u opgestaan, kon niet meer slapen, dan toch nog even terug mijn bed ingegaan, anders kropen de uren voorbij, mijn mama die hier al logeerde hoorde dat ik wakker was, en is dan een uur bij mij op bed komen zitten, ik sliep nl ook op een logeerkamer en mijn toekomstige en zoon sliepen samen.

Lekker wat gepraat met mijn mama en uiteindelijk om 06.00 u dan toch opgestaan.
Lekker ontbeten en wat energie opgedaan.

08.15 u mijn kapster en visagiste aangekomen. Ze gaat eerst met mijn mama beginnen, haar haren mooi opsteken en maquilleren, wauw wat is ze mooi, totaal anders dan ervoor.
Ondertussen ga ik op en af van boven naar beneden en omgekeerd om te zien hoe het met mijn toekomstige zit en de zoon, die ook helemaal opgefokt en zenuwachtig is, en niet meer kan wachten, het heeft al zolang geduurd dat aftellen.
Beneden is alles in gereedheid gebracht voor de receptie die we doen voor al onze gasten die hier samen met ons vertrekken.
09.30 u mijn vriendin die me de hele dag wil steunen staat ineens in de badkamer, piep zegt ze, hier ben ik, en ik ben al superzenuwachtig, niet te geloven, ikzelf ben de rustigheid zelf, maar vind het wel fijn dat ze hier is.
Blijkbaar zijn de bloemen ook allemaal geleverd , maar natuurlijk mag ik niks zien.

Om 10.00 u kleden Frank en Vj zich al aan, want om 10.15 u komt de fotograaf en de videoman.
De tijd gaat ineens razendsnel.....

10.00 u nu begin ik toch even te panikeren want nu begint de kapster aan mij, maar om 10.45 u moet ik wel klaar zijn.
Ze maguilleert me eerst, en daarna maakt ze mijn haar heel mooi, opgestoken en met een chique tiara erin, ik voel me happy en ben er helemaal klaar voor.
Voila hier is mijn zus en haar gevolg, allemaal komen ze even piepen op de badkamer wat ze met mij aan doen zijn.
De ceremoniemeester komt al eens horen hoever we zitten, we vertellen haar dat ik iets later zal klaar zijn, geen probleem want we hebben toch alles goed ingeschat en hebben tijd genoeg.
Eindelijk, het is nu 11.15 u, beneden is de familie , fotograaf en videoman, en de chauffeur met de auto al aangekomen.
Ze zijn boven al komen filmen en foto's komen trekken van de voorbereiding, raar, zo in het middelpunt van de belangstelling staan, maar het hoort erbij.

Ik hoor beneden de ceremoniemeester zeggen dat ik klaar ben en dat iedereen buiten aan de voordeur moet gaan staan, dan vertrekt mijn toekomstige met de auto mee , maakt een toertje, en komt dan aanbellen om me te halen.
Hij was al heel emotioneel toen hij vertrok hoorde ik, dus wie weet hoe gaat het zijn als hij komt aanbellen hé.
11.30 u hij komt aanbellen, ik doe heel voorzichtig de deur op een kiertje open, zodat hij nog niet alles ziet, en ik zie dat hij daar al staat te slikken ;-), ik doe de deur verder open en hij begint echt te wenen, zo emotioneel, hij vind mijn jurk prachtig, net wat hij wilde. Hij geeft me mijn bruidsboeket, zo mooi, een halve maanvorm.
Terwijl ik een blik sla op de familie zie ik dat de tranen bij verschillenden de vrije loop hebben, zoooo mooi om te zien dat de mensen zo met ons meeleven.
Ik ga even met mijn toekomstige binnen, een glaasje drinken en terwijl stapt de familie al in de auto's.
11.45 u we vertrekken naar het stadhuis, het is ondanks alles toch nog mooi weer, geen regen en niet te heet, we zijn 5 minuten vertrokken, zegt de chauffeur, oei de bloemen op de auto zijn gevallen, en ineens valt me te binnen dat ik mijn huwelijksbelofte vergeten ben thuis, raar, de ceremoniemeester had er ook niet achter gevraagd.
Dus wij terug gekeerd om de bloemen te zoeken en mijn huwelijkbelofte te gaan halen, de bloemen nergens meer te vinden.
Thuis terug gearriveerd, de suite terug kunnen laten stoppen want die waren allemaal voor ons, VJ snel mijn papiertje gaan nemen, en plots zagen we dat de bloemen tussen de auto gevallen waren, niks aan de hand, de zuignap werkte niet goed, voor alle veiligheid ze dan toch maar binnen in de auto gepakt, mijn toekomstige is nu hevig aan stressen door al het opnonthoud maar ik krijg hem gekalmeerd, ik zeg hem, niks kan onze dag verstoren, bloemen of niet op de auto. Net voor het stadhuis hebben ze de bloemen er terug opgeplakt.

Aangekomen aan het stadhuis komt de fotograaf van de krant naar ons voor wat info en een foto. We zien velen van onze vrienden al staan, en horen dat alles wat uitgelopen is, maar we hebben tijd genoeg om op tijd in de kerk te zijn.
Iedereen stapt uit, gaat op de trap staan en dan mogen wij uitstappen om door de haag van familie te lopen.

De wettelijke ceremonie verloopt heel soepel, grappig en heel fijn, mede dankzij de jeugdvriend van Frank die ons huwt en leuke anekdotes aanhaalt van hun kindertijd en jeugd, heel het gebeuren is zoooo ontspannen en voelt zalig aan.

Daarna richting kerk waar we juist op tijd zijn aangekomen, iedereen staat te wachten op ons, zoveel mensen, ook onbekenden.

We mogen na iedereen en na de begroeting van de pastoors, het zijn er 2, de kerk ingaan, begeleid door de ceremoniemeester, het orgel speelt " de weddingmarch" van Mendelssohn, en bijna heel de kerk zit vol, al die gezichten op ons gericht.

De mis is heel mooi, heb het misboekje helemaal zelf gemaakt. Ik ben zo kalm op onze dag dat het voorlezen aan de lezenaar, en alles heel perfect is.
Zelfs mijn huwelijksbelofte die iets langer was dan die van mijn man, kan ik perfect uitbrengen.
Ik hoo op de achtergrond wel wat gesnik tijdens de mis, kijk af en toe naar mijn zus, en zie dat ook zij zit te snikken, het doet me wel iets.

Om 14.30 u is de mis gedaan en gaat iedereen voor ons naar buiten, wat dacht je anders, het stond ons te verwachten, iedereen staat klaar met papieren hartjes in bordeaux en wit, en met heeeeel veeeel rijst.
Hierna hebben we de tijd om samen met de genodigden en andere aanwezigen te genieten van een kleine receptie aan de kerk en een glaasje te drinken, en felicitaties in ontvangst te nemen. Iedereen zegt hoe mooi ik toch wel ben, prachtig kleed, het is ook mijn droomkleed.

Om 15.30 u vertrekken wij richting Japanse tuin om onze foto's te laten maken, ook heel ontspannen en fijn, geen regen, uitstekend weer volgens de fotograaf voor de foto's.

Mijn vriendin en de zoon gaan mee, en samen hebben we een picknick, wat wel even rust bracht, en waar we van genoten hebben.

Daarna zijn we even thuis binnen gegaan, omdat ze me terug wat gaan maquilleren voor de avondfeest en mijn haar terug wat bijwerken.
Om 18.00 u vertrokken naar de zaal, waar de eerste genodigden om 18.30u al toekomen.
Iedereen komt geleidelijk aan toe en kan genieten van een lekker glaasje en al wat bijpraten met de rest van vrienden en familie.
Iedereen wordt gevraagd om aan tafel te gaan waar ze bijhoren en daarna komen wij binnen, we hadden gekozen om het heel grappig aan te pakken, en kozen voor het liedje " het feest kan beginnen, want wij zijn binnen ", om de sfeer er al in te brengen, iedereen vond het geweldig!!!
Daarna heeft mijn man even een speech gehouden en zijn ook wij aan tafel gegaan.
We hebben allemaal lekker gegeten, ook wijzelf , wat meestal niet het geval is omdat je geen tijd hebt of geen honger door de emoties.

Daarna hebben we omstreeks 23.00 u onze openingsdans, een Bachata gedaan, op de bachata versie van Prince Royce met het liedje, "Stand by me ".
Iedereen klapte in zijn handen, onze openingsdans was geslaagd, we hadden veel geoefend, behalve de laatste 2 weken, en hadden er wel wat schrik voor.
Hierna heeft iedereen zich uitgeleefd, veel gedanst en gelachen, veel plezier gemaakt en genoten.

Wij hebben enorm genoten van het feest , we waren ook blij dat iedereen het goed had en zich amuseerden, want het is toch belangrijk dat ook je genodigden zich amuseren hé.

Om 05.30 u zijn we dan huiswaarts gereden, nadat de obers van de zaal, onze auto hebben uitgepakt, want deze was helemaal met folie ingepakt ( 200 meter liefst) en helemaal vol balonnen gestoken. De handvaten vol tandpasta en op de ramen geschreven met speciale afwasbare stiften, grappig om zien.
Al onze bloemen, bedankjes en de rest, hebben de obers mooi in onze auto gezet, en konden we vertrekken.

Thuisgekomen viel het me al direkt op dat de auto's van onze logé's niet op de oprit geparkeerd stonden.
Wat bleek,heel de oprit stond vol met lege flessen, aan elke ingang, voordeur, garage, zijpoortje stonden bekertjes gevuld met water, en de tuin helemaal vol plastieken flessen.
Eerst wat bekertjes opzij gezet en daarna konden we langs de achterdeur binnen;

De zoon van 12 had er plezier in want had er aan meegewerkt om mensen binnen te laten.
We zijn dan naar boven gegaan, oeps voor de trap, weer allemaal gevulde bekertjes, enkele uitgegoten in een lege bloempot haha, en dan eindelijk onze kamerdeur bereikt, die na het openen, vol balonnen stak, sommigen ploften al kapot, anderen verspreiden zich naar de badkamer. Ik zeg tegen mijn ventje, laat maar zijn, wij kruipen in ons bedje, dat natuurlijk.......vol rijst lag, ongelooflijk maar waar, we konden er beiden mee lachen dat ze er toch in geslaagd waren.

We hebben genoten van heel onze dag, van elke moment en van mekaar.
We konden onze dag niet beter voorstellen dan hij geweest is, alles was zoals het moest, buiten bij het vertrek 's morgens wat pech, maar deze dag gaan we nooit meer vergeten en nog van nagenieten, zeker als we onze DVD van de fotograaf en de DVD van het videogastenboek gaan ontvangen.

WIj danken ook iedereen die van onze dag een superdag heeft gemaakt, en hierbij denken we aan -

Zaal : 't Krekelhof te Hasselt, en voornamelijk aan Jeroen en de obers ( die geholpen hebben aan onze auto)
de fotograaf : Stefan van Foto Limburg
de videoman : Luc Adriaens
de ceremoniemeester : Cindy Mertens
de chauffeur van Bruidswagens-Haspengouw

Ik hoop dat jullie bij het lezen van dit verslag, dat wat is uitgelopen, even hard genieten als wij gedaan hebben, en hierna al enkelen van onze foto die we al in ons bezit hebben kunnen genieten.

Veel liefs van een gelukkige vrouw

xxx









Sonja
6-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1750


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik26-8-2011 15:58:50

Wow Sonja - super fijn om te lezen. Het klinkt inderdaad als een ongelooflijke dag. Geniet nog maar lekker veel na!



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik26-8-2011 16:10:55

Hey Sonja!

Heel leuk verslag! Zo te zien was het een hele mooie dag voor jullie! Geniet ervan en veel geluk samen!

De foto's kan ik wel niet bekijken. Jammer, want ben wel benieuwd naar jouw droomkleed ;o)

Groetjes
Caro



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik26-8-2011 16:17:13

Hey,

super verslagje... De foto's kan ik ook niet bekijken.

Veel groetjes en geluk samen

van Ellen



Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik26-8-2011 16:17:15

Hey Sonja

Idd leuk verslagje!!! :-)

Ik kan echter ook je foto's niet bekijken :(

groetjes
Katrien



Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik26-8-2011 18:23:37

Ik ga dit zo snel mogelijk oplossen, heb het ook gemerkt.

sonja
xxx




Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik26-8-2011 18:43:58

Hier zijn dan onze lang verwachte fotootjes

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2213062656409....




dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-8-2011 20:17:17

wauw! een supper dagje lijkt mij!!!



Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik26-8-2011 21:09:10

Ja het was echt super hoor !




Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik27-8-2011 21:09:58

Amai wat een leuk verslag!
Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Geniet nog maar goed na!



kathleen
9-6-2012
 Meld misbruik11-9-2011 15:25:59

Super om te lezen!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info