Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mijn verslag omtrent onze mooiste dag uit ons leven - 20/08/2011

  25-8-2011 11:39:03

Na een laatste keer samen genieten van een diner viel de deur achter me in het slot. Het maandenlange plannen, het zoeken naar een zaal, traiteur, gepaste kledij, etc. alles stond de voorbije maanden in het teken van die ene dag die morgen zou aanbreken bij de eerste zonnestralen. Al was dat laatste geen evidentie gezien het weer van de voorbije dagen en weken. Opgewekt was ik dan ook toen mijn wekker me om zes uur ’s ochtends uit mijn bed zette en de eerste zonnestralen me tegemoet lachten.

Na een eenzaam ontbijt en het gebruikelijke ochtendritueel, thans met meer oog voor de kleine dingen, was het moment aangebroken om het maatpak, dat hier al maanden in de kast hing, aan te trekken. Een spannend moment. Het pak was een tweetal maanden voorheen op maat gemaakt dus ik mocht quasi niets aan gewicht verliezen of bijkomen. *Oef* ik kan er nog in. Na de vijfde poging op de “windsor knot” zat ook de das in perfect pasvorm en lengte. Het wijde uiteinde raakte met een kleine zucht de bovenkant van de riem. Restte me enkel nog een snelle blik op de todolijst, die ik de avond voorheen had opgesteld, om na te gaan of ik niets was vergeten. Ik was klaar om te vertrekken, klaar om mijn bruid op te halen en klaar om een van de belangrijkste beslissingen uit mijn leven te nemen.

Eerst nog even een glimp van mezelf opmeten in de spiegel, de corsage bevestigen en ik was klaar. Op de weg naar buiten nog even naar de kelder, waar ik het bruidsboeket de dag voordien had “verstopt”. Het moest immers koel en droog in bewaring staan en gezien het vroege uur was ik verplicht om het een dagje op voorhand op te halen.

Ik reed met een iets nerveuzer voetenwerk richting Deurne, waar mijn aanstaande me zat op te wachten bij haar familie. Beneden even een praatje slaan met de fotograaf en een aantal familieleden die van het moment gebruik maakten om een laatste sigaret te roken. We zouden immers opgehaald worden door een “Guy Special”. Gezien het unieke karakter van deze oldtimer bus (1952) en de gebruikte materialen (houten vloer) gold er een rookverbod op de gehele duur van de rit.

Na een korte wachtperiode opende eindelijk de deur en daar stond “mijn babeke” dan. Ik kan het moeilijk omschrijven, al komt de volgende zin uit een nummer van Clouseau aardig in de richting: “En zoveel schoonheid heb ik nooit verdiend”. Ze was werkelijk prachtig en straalde in het kleed van Justin Alexander. Ik had hier en daar al wel een hint ontvangen maar het Sissi-kleed overtrof alle verwachtingen. Na een grondige inspectie van elkaars outfit heb ik mijn huwelijkscadeau in ontvangst genomen (Boss uurwerk met gravure). Ook mijn toekomstige vrouw ontving haar bruidsboeket dat was opgebouwd uit een basis van Hortensia’s, witte en fuchsia gekleurde orchideeën. Veel tijd was er echter niet te verliezen dus vanaf iedereen aanwezig was, vertrokken we met de bus richting het gemeentehuis van Boom.

Op zich houdt het burgerlijk huwelijk niet zoveel in. Je wordt verwelkomd door de burgemeester of een plaatsvervangend schepen. Na een aantal wettelijke verplichtingen die worden voorgelezen is het tijd om het burgerlijk huwelijk te volbrengen. Een aantal handtekeningen en parafen later waren we officieel getrouwd voor de wet. Vermits het burgerlijk huwelijk niet veel omvat (in tijdsduur) hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om snel enkele foto’s te nemen voor onze woonst. Van daaruit werd koers gezet richting ’t stad, richting Antwerpen meer bepaald de Blauwmoezelstraat voor het kerkelijk huwelijk.

Met de “Guy Special” bus tot aan de Blauwmoezelstraat geraken bleek echter geen sinecure. Het plein, voor de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal Antwerpen, is een toeristische trekpleister voor de stad Antwerpen. Zeker met het weer van die dag was het plein overspoeld met dagtoeristen. Het vroeg dus wel wat vakwerk van onze chauffeur van dienst om de bus tot vlak voor de toegangspoorten van de kathedraal te manoeuvreren.

Ik hoef alvast niet te verklaren dat onze bus in een mum van tijd werd omsingeld door een heleboel mensen die zich waarschijnlijk net voor onze aankomst zich al afvroegen waarom de klokken van de kathedraal full force aan het luiden waren. Bij onze uittrede volgde een applaus van zowat alle omstanders. Ergens te verwachten maar dat het zo ging zijn, hadden we nooit gedacht.

Uiteraard gebeurde het kerkelijk huwelijk achter gesloten deuren. Enkel genodigde gasten werden verwelkomd door de diensthebbende priester en koster. De aansluitende viering was enorm emotioneel geladen. We hoorden geregeld achter ons snik, een zakdoek. Oorzaak ongetwijfeld een mengeling van de gekozen teksten uit het misboekje en de live-zangeres die nummers bracht van onder andere Ann Christie (De roos), R. van het Groenewoud (Ik zal jouw man zijn) en Michael Jackson (Speechless).

Bij het verlaten van de kathedraal speelde een laatst gekozen nummer van Elton John, The circle of Life (gekozen vermits Sara en ik onze plechtige communie samen deden, zo’n zestien jaar geleden, op dat nummer). Bij onze buitenkomst werden we opnieuw onthaald op applaus van het gehele plein waar nog steeds een massa mensen stond. Deels afgekomen op de klokken en ongetwijfeld een aantal die zich afvroegen waarom ze een uur moesten wachten voordat ze de kathedraal mochten bezichtigen.

Met ons kerkelijk huwelijk achter ons was het tijd om wat handjes te schudden, kussen te geven en cadeaus uit te delen voor de aanwezige kindjes. Vervolgens vertrok de bus opnieuw richting Scheldekaaien want daar vond immers onze receptie plaats aan de cruiseterminal. Een tijdelijke champagnebar werd opgetrokken onder het Zuiderterras en onze gasten werden voorzien van champagne, fruitsap en de nodige hapjes.

Na een kort bezoek was het al weer tijd om onze gasten even te verlaten voor een fotoreportage aan ’t Steen met onze kinderen. Na ons bezoek aan ’t Steen snel nog wat foto’s gemaakt aan het maritiem museum om vervolgens terug te keren naar de receptie. Daar stond immers Sara haar vader ons op te wachten met de wagen om ons naar de steenbakkerijen van Boom te brengen. Daar zou immers onze trouwreportage gemaakt worden.

Vanaf de fotoreportage reden we richting Outfort. Een oude schietgang van het fort was omgetoverd tot prachtige feestzaal met karakter. De gasten voor de BBQ begonnen toe te stromen. Aansluitend op het diner volgde een dessertenbuffet inclusief het ceremoniële aansnijden van de bruidstaart.

Tot slot een laatste moment van nervositeit. Het was tijd om de gasten te tonen dat er ook schwung in onze relatie zit met een openingsdans van formaat op het nummer “I’m yours” van Jason Mraz.

Het feest ging vervolgens door tot in de vroege uurtjes waarna we konden genieten van de eerste nacht als gehuwden. Al was Sara haar jurk met zesentwintig knoopjes achteraan nog een obstakel maar was tevens een mooie verpakking voor wat komen zou ;)

Het verslag van mijn vrouwtje is ook te vinden op het forum:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=358357&su...


Tom
20-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2103


Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik25-8-2011 11:43:11

Leuk dat we ook de versie van de bruidegom te lezen krijgen!

Dikke dikke proficiat en geniet ervan samen!

Liefs,

Nathalie



sharon
6-8-2011
 Meld misbruik25-8-2011 11:44:33

Super om ook eens een verslagje te lezen vanuit het standpunt van de bruidegom! Uit beide verslagjes merk je dat jullie er echt van genoten hebben en een super dag hebben gehad. Blijven genieten zou ik zeggen want het is toch zo jammer dat die dag zo snel voorbij vliegt!!

Geniet van elkaar en alle herinneringen van jullie mooie dag!



Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik25-8-2011 11:57:58

Geweldig dat je ook jouw versie van die geweldige dag hebt gepost: jullie hebben allebei blijkbaar de dag van jullie dromen bemeefd. Dikke proficiat!!



caroline
9-6-2012
 Meld misbruik25-8-2011 12:48:07

Ik denk er hetzelfde over als de andere bruidjes:). Heel leuk om eens een man aan het woord te horen. Heel veel geluk samen en geniet van de witte broodweken!



lilacx
17-9-2011
 Meld misbruik25-8-2011 12:52:05

Oh, echt geweldig om eens de man zijn verhaal te horen. Ik krijg er kippevel van als ik het lees, echt een prachtige dag. Nog 3 weekjes en dan is het voor ons ook zover.

Dikke proficiat



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik25-8-2011 12:52:47

Ja gast, hoe da gij kunt vertellen! Zo "echt"... Ksta hier met tranen in de ogen!

Nee jullie hebben er ten volle van genoten zoals het hoort! Geniet nog van het getrouwde leventje (waar de tijd nog vlugger blijkt te gaan dan ervoor )



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik25-8-2011 13:38:56

Welbedankt Tom ! Jij breekt hier wellicht het ijs met je verslag-van-een-kersverse-bruidegom. Hoedanook heel leuk om het ook eens van de bruidegom te horen. Tevens van harte gefeliciteerd en geniet nog maar zo lang mogelijk van elkaar !



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik25-8-2011 13:40:40

Inderdaad, super om eens een verslag door de ogen van een bruidegom te lezen! Echt een mooi verslag(je), en in momenten ook ontroerend...

Dikke proficiat alleszins, ook aan je vrouwtje!



Silke
6-10-2012
 Meld misbruik25-8-2011 16:42:22

Super leuk verslag!
De trouw, vanuit de ogen van een man!
Heel leuk en idd soms ontroerend! Maar welk verslagje niet éh aanstaande bruidjes?



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik25-8-2011 17:54:41

Waaw,

Super! echt de maks... ik heb enorm van het verslagje genoten.

Groetjes Ellen



marinka
7-7-2012
 Meld misbruik25-8-2011 21:06:22

ooo maakt alles nog zoveel mooier als het verteld word door een man he! leuk eens de "andere" kant te horen! je hoort dat je echt verliefd bent!
een dikke proficiat


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info