Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zucht... de gastenlijsten :-/

  22-8-2011 10:11:13
Hey,

ik heb eens een vraagje ivm de gasten voor het avondfeest.
Nu blijkt dat een vriend van mij het normaal vindt dat hij een date meebrengt op het ganse avondfeest, omdat hij anders alleen is.
We hebben ooit in dezelfde studentenclub gezeten, dus hij kent bijna iedereen die komt.

Ikzelf vind dat eerder ongepast om zomaar iemand mee te brengen. Als het zijn vriendin zou zijn, is dit uiteraard normaal, maar ik vind dat het te veel kost om "gewoon iemand" mee te brengen. Bovendien heb ik met dit meisje geen enkele band en vind ik persoonlijk dat zij niets op ons trouwfeest moet komen zoeken.

Ben ik het alleen die dit raar vindt of is dat een gewoonte dat vrijgezellen sowieso een partner mogen meebrengen?
Graag een eerlijk antwoord :-)

zucht... al die domme zaken 2 weken voor onze dag... Het wordt tijd dat het er is :-)

Groetjes,

Hanne

hanne
3-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1942


an
12-8-2011
 Meld misbruik22-8-2011 10:39:41

Hoi, inderdaad is niet zo leuk dat ze zomaar iemand meebrengen naar je huwelijk. Was bij ons ook zo, in het begin ergerde ik me er ook aan... maar op een trouwfeest moet je gewoon eens iets door de vingers zien heb ik gemerkt met mijn eigen huwelijk... Om te zeggen neen dat gaat niet zeg je soms misschien beter oké en denk je pff ik geef al zo veel uit, als dat iedereen gelukkig maakt. Ik denk dat er op elk huwelijk gasten te veel zullen zijn :) Maar het neemt natuurlijk het feit niet weg dat het niet leuk is. Probeer je op de leuke dingen te concentreren en laat zo'n dingen maar achterwege :) die dag merk je er toch niets van en vind je dat toch niet meer erg :) Natuurlijk moet jij doen waar jij je goed bij voelt, als je wilt zeggen van dat gaat echt niet, moet je dat doen :)

Geniet van jullie dagje!



Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 10:40:36

Ik zou mij er persoonlijk niet aan storen moest een vrijgezel iemand meebrengen. Bij ons zullen er 4 vrijgezellen zijn en wij hebben gezegd dat ze iemand mochten meebrengen. Ik ga ook liever niet alleen ergens naartoe dus begrijp ik wel de vraag om iemand te mogen meebrengen. Natuurlijk,het is jullie feest dus als jullie dat liever niet hebben zou ik dat gewoon eerlijk zeggen.



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik22-8-2011 10:43:56

Wees gerust, Hanne, raar is het niet, onbeleefd daarentegen wèl. Een huwelijk is geen evenement waar je een 'date' mee naartoe brengt die verder niemand kent en die mss een eendagsvlieg is. Ik weet het wel, klinkt vreselijk traditioneel maar wie betaalt, bepaalt. Punt uit. Zeg tegen die vriend dat er voldoende vrouwelijk schoon aanwezig zal zijn zodat hij zich niet te veel alleen hoeft te voelen maar dat zijn date, integendeel, zich wèl heel ongemakkelijk zal voelen, vooral als hij met die oud-studenten aan de klap geraakt. Zij kent helemaal niemand en zal zich niks meer dan het spreekwoordelijke vijfde wiel voelen en mss een heel saaie avond beleven precies omdat ze niemand kent ! Zo zou ik het hem in ieder geval aan het verstand proberen brengen.



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 10:46:21

Dag naamgenootje,

mm, een eerlijk antwoord, bij deze: ik vind dit eigenlijk ook heel normaal. Al onze vrijgezelle vrienden hebben een uitnodiging gekregen waarbij op de enveloppe uitdrukkelijk stond "en partner". Ik heb er vaak ook nog bij gezegd dat dit ook gewoon een vriend mag zijn (voor de mannen) of vriendin (voor de vrouwen).
Een trouwfeest is een heel romantische gebeurtenis waarbij niet alleen het bruidskoppel maar vaak ook de andere genodigden stralen van liefde voor elkaar. Ik kan me perfect voorstellen dat dat als vrijgezel soms een beetje moeilijk is. Daarom vind ik het normaal dat ze zelf ook iemand meebrengen, dan valt het ook minder op dat ze alleen zijn. Ik heb ook al gehoord van vrienden de trouwden, dat sommige vrijgezellen niet kwamen ook al kenden ze wel verschillende andere genodigden. Nu, bij ons gaat dit om een vijftal mensen, en niemand van hen neemt ook effectief iemand anders mee.

Dit klinkt misschien wat sentimenteel, maar eigenlijk ben ik helemaal geen sentimentele persoon :o) Ik vind gewoon dat een vrijgezel evenveel recht heeft om iemand mee te brengen als de genodigden met een relatie.

Groetjes,
Hanne



Linde
26-5-2012
 Meld misbruik22-8-2011 10:59:11

Dag Hanne,
Wat raar zeg! Ik zou er toch ook niet mee kunnen lachen! Waarom zou een vrijgezel iemand mogen meebrengen? Dat begrijp ik niet. Meestal kent een genodigde toch wel iemand anders die is uitgenodigd... Dus alleen ben je dan toch niet... Maw kan een genodigde eerst op café gaan om dan iemand mee te nemen naar het avondfeest?! Ik vind dit ook niet ok! Ik zou dit in ieder geval nooit gedurfd hebben!
Linde



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik22-8-2011 11:12:48

Probeer je daar niet aan te storen!
Dat heb ik allesinds niets gedaan...
Ik vind het langs de ene kant normaal dat als je vrijgezel bent, je iemand meeneemt op een trouw, een huwelijksfeest is een plaats waar je aan herinnert wordt dat je alleen bent...
Langs de andere kant: als hij veel mensen kent, dan vind ik dat een beetje raar, want dat meisje gaat niemand kennen...
Maar ik moet zeggen dat er bij ons wel altijd gezegd is geweest dat ze iemand konden meenemen als ze dat wouden.




Sofie

 Meld misbruik22-8-2011 11:26:53

Ik vind het toch wat raar, omdat het eigenlijk een onbekende is die je dan op je feest hebt. Een huwelijk vind ik nog altijd iets intiems, dat je wil vieren met vrienden en bekenden. Zeker als je een heel aantal vrijgezellen op je feest hebt en die allemaal iemand mee willen brengen, wordt het misschien wat veel.

Hoewel ik hier ook een kanttekening bij moet plaatsen: toen mijn vriend en ik nog maar een paar maanden samen waren, ben ik ook meegeweest naar het trouwfeest van vrienden van hem die ik tot dan toe (door omstandigheden) nog niet gezien had. En ik vond het gewéldig dat ik daar mee mocht. Maar dat vind ik nog altijd wel een tikje anders dan een vrijgezel die een "gewone" vriend of vriendin mee neemt, of een flirt of zo.

Moeilijke keuze in elk geval, maar ik ben ook geneigd om "wie betaalt, bepaalt" te zeggen. Goede moed!



Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik22-8-2011 11:33:30

Bij ons is het ook niet de bedoeling dat singles nog eens een date meebrengen die ik of mijn toekomstige man van haar nog pluim kennen, hoor! De singles zullen echt niet alleen zijn, want we hebben een hechte vriendengroep die bij elkaar aan tafel(s) zullen zitten.

Als je beslist dat het oké is - zoals sommigen hierboven - dan zet je dat op de envelop (plus partner) en dan lijkt me dat geen probleem. Maar als mensen een uitnodiging krijgen voor hen alleen en dan zomaar iemand meebrengen.. Tja, dat zou ik onbeleefd vinden!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik22-8-2011 11:45:05

Hoi Hanne,

Wij hebben 14 vrijgezellen uitgenodigd. Ik zou het niet zo tof vinden als die allemaal een partner zouden meenemen, tenzij ze intussen een vast "lief" krijgen en we daar op voorhand al eens mee afgesproken of hem/haar gezien hebben. Wij houden ons trouwfeest intiem (enkel dichte familie, vrienden en collega's) en ik zou het niet leuk vinden om er iemand te zien die ik nog nooit gezien heb. Kan me ook voorstellen dat het jaren later ook raar is om in je album iemand te zien van wie je denkt "huh? wie was dat ook alweer"? Voor ons zou dit ook een serieuze meerprijs betekenen. Ons menu kost 89 EUR pp (exclusief bruidstaart en exclusief stoel tijdens de viering aan 5,5 EUR pp). Ongeveer 100 EUR x 14 personen is véél geld vind ik.

Ik zou het op een zachte manier proberen duidelijk maken dat als alle vrijgezellen die je uitnodigt, allemaal een partner meebrengen dat het dan een heel dure zaak wordt en dat jullie je trouwfeest graag intiem willen houden en liever niet iemand zien verschijnen die je van "toeten noch blazen" kent. Zeg er misschien ook bij dat hij zeker voldoende mensen zal kennen op het feest (en dat hij eventueel bij die mensen aan tafel zit?) dus dat hij zich daar zeker geen zorgen om moet maken.

Veel succes & liefs,


Nathalie



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik22-8-2011 11:45:21

Hey,

Op ons feest zullen toch wel talrijk wat vrijgezellen aanwezig zijn, en deze worden allemaal uitgenodigd zonder partner...

Ik zou wel begrijpen moest er iemand van hen vragen, "zou ik iemand kunnen mee brengen of liever niet".... Maar dan zou ik aangeven nee, liever niet...

Maar is niet leuk: zo is er een dame (iemand die mijn toekomstige schoonouders kennen) die aanbracht mijn man breng ik niet mé maar mijn zoon (die knul is 12 jaar oud) en er is niemand buiten mijn kleinste nicht die minderjarig is...
En het is inderdaad niet gemakkelijk om iemand daar over aan te spreken....

Veel succes er mé... maar zelf zou ik het ook niet doen...

Groetjes Ellen



Tania
21-10-2011
 Meld misbruik22-8-2011 11:47:50

Relax Hanne , denk eens goed na , wat is de juiste reden van je frustratie? Heb je een hekel aan dat meisje? dan moet je ze inderdaad niet laten meekomen maar ook acpeteren dat die vriend ook niet komt. Is het echt voor de meerkost? Kost één persoon dan zoveel meer? als je meerekent dat ze toch wel een mooier kado geven als ze met twee komen. Denk er gewoon eens over na of jij in zijn plaats graag alleen zou komen. Of is er ergens nog een andere reden?

Wij denken altijd dat gasten uitgenodigd worden omdat je ook heel graag zou willen dat ze op jouw dag aanwezig zijn. het kan nooit de bedoeling zijn iemand te vragen in de hoop dat hij/zij niet komt of als ze dan toch komen er minder goede herinneringen aan overhouden. Het is zo fijn als achteraf iedereen zich geamuseerd heeft.

Veel succes nog en vergeet niet te genieten van de voorbereidingen







Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik22-8-2011 12:04:30

Hey Hanne,


Ik vind dat je overschot van gelijk hebt en dat het niet gepast is dat die vriend van je iemand meebrengt... Moest hij nu alleen komen en er niemand kennen, ok, maar als hij meer dan volg genoeg kent, vind ik dat jij recht in je schoenen staat als je zegt dat hij alleen moet komen. Stel dat het een alleenstaande tante of nonkel is, zou het toch ook ongelooflijk raar zijn als die gewoon een vriend zou meebrengen, is op zich net hetzelfde...

En hoe dan ook, het is jouw feest, jij betaalt, en jij maakt de regels. Kunnen ze zich daar niet naar schikken, zou ik daar persoonlijk mijn conclusies uit trekken...

Groetjes,
Veerle





julie
24-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 12:30:21

Bij ons worden alle vrijgezellen uitgenodigd met op de uitnodiging '... en partner', maar de meesten komen wel alleen.
't Is maar hoe je het zelf wil natuurlijk. Als je op de uitnodiging enkel de naam van de vrijgezel hebt gezet, is het denk ik niet de bedoeling dat die persoon iemand meebrengt.ik hoop dat je eruit komt.
Groetjes



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik22-8-2011 12:48:57

Hey,

Amai, zo een moeilijk punt.
Ik heb daar zelfs niet bij stilgestaan.
Ik zou er niet mee gediend zijn dat de singles plots iemand meebrengen.
Ik zou het zelfs moeilijk hebben als de niet-singles hun partner meebrengen
zonder dat ik die daarvoor al gezien heb.
Het gaat hier wel om een trouwfeest (ONS niet HUN trouwfeest), niet om een verjaardagsfeestje.

Nu, iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Ik begrijp dat je als single niet graag alleen gaat maar vraag dan gewoon of je bij andere singles aan tafel kan zitten ofzo...

Wat ik wel een domme opmerking vind is: je krijgt toch een grotere/mooiere cadeau als ze met twee komen?!
1. Ik zou niet bepaald veel geven als cadeau als ik naar een trouwfeest moet gaan van iemand die ik niet ken
2. Ik geef absoluut geen trouwfeest om cadeaus te krijgen.
3. Het is toch al snel 100€ de man, dat vind ik al veel geld dus denk er toch goed over na.

Groetjes en succes



jamina
31-8-2012
 Meld misbruik22-8-2011 12:57:52

Bij ons worden ook alle vrijgezellen met partner uitgenodigd, Mijn beste vriendin is vrijgezel en kent buiten mezelf en 1 ander koppeltje niemand, dus ik zou het meer dan normaal vinden als zij iemand meebrengt, vrouw of man... ik betaal liever voor 1 persoon extra, zodat deze zich ook amuseert... Maar dit is mijn meniing natuurlijk, en ik zou het ook goed op voorhand willen weten, alleen al voor planning.:-)
Het gaat wel moeilijk zijn om die persoon niet op de tenen te trappen denk ik, maar uiteindelijk is het jou trouwfeest en moet je doen waar jij zin in hebt, zorg alleen dat je er geen spijt van krijgt achteraf... want die ene persoon ga jij niet zien tussen al de gasten.
Veel succes ermee!!



Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik22-8-2011 17:04:55

Als dit de enige persoon is die dit vraagt zou ik dit wel toelaten.
Ik zou eerst wel proberen overreden zoals hierboven al aangegeven om hem duidelijk te maken dat je liever niet hebt dat hij een wildvreemde meebrengt. Maar als hij dit per sé wil, dat hij mag.
Of je kan zeggen dat ze mag komen vanaf het dessert pas? Zo kost het niet zo veel en is hij maar eventjes 'alleen'

Heb hierboven ook gelezen, met 2 krijg je een grotere cadeau, maar wij hebben op ons feest gemerkt dat mensen die je niet zo vaak ziek of het is al wat verdere familie dat die vaak minder geven.



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik22-8-2011 23:43:45

ik ben heel lang single geweest, zowat de hele periode dat werkelijk mijn hele vriendenkring van humaniora tot unief getrouwd is.

ik heb het gros van die feesten alleen bezocht en dat was dus echt een vreselijke ervaring !!
Want ik kende meestal de bruid of bruidegom en voor de rest vaak niemand.
gevolg : ik worstelde me door de receptie en het diner, ik zat aan de tafel met dj en koppels waarvan ze niet wisten bij wie ze te zetten of - nog genanter- er was gedekt voor mijn niet-bestaande partner waarna het bord niet zo discreet weggehaald werd en de hele tafel medelijdend naar me keek en ga zo maar door.

Dus op een bepaald moment ben ik mijn beste vriend beginnen meenemen naar trouwfeesten waarvan ik wist dat ik er niemand zou kennen.
Als ik er veel volk kende deed ik dat niet.





Michaela
22-6-2012
 Meld misbruik1-9-2011 15:55:10

I am switching now from dutch back to english but i can not express this in dutch. I think it really depends on the kind of wedding. I know that on a lot of weddings, people are in general invited with partner. If and how good they know this partner is then none of my buisness. However, there are alot of people these days which pay by themselves for their weddings and which simply do not have the money. Meaning, if everybody brings a friend even though they are single, you will be forced to not invite other friends. It is not for everybody just a question if they want to pay for it. Some simply can't. I would try however to invite people this way that they are within a group. I am inviting a bunch of collegues which know and like each other. I am quite sure they will come alone when they are not in a stable relationship until then. I can imagine that it would be hard for some people to be alone on a wedding but i think if you are really not that connected to the couple and you would feel to alone on the wedding then i rather would just come to the church or ceremonie, give a present , tell them my wishes and go home again. Other then that, i have been on weddings where i met awesome new nice people.
So well i would tell this friends that this wedding is really expensive for you and that it would be nice if he considers that. If he insists then anyway then he is a rude person. I would never expect people to pay for my date if it is not my partner (either living together or i introduced him to them) or they explicitly told me i can bring somebody. Some people can afford it other can't. And yes, do not get worked up by it. Its your day. You should enjoy it!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info