Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rookvrij feest: een aanrader!!!!

  19-6-2006 21:49:39
hey,

wij zijn op 13 mei 2006 getrouwd en hadden een rookvrij feest (dus rokers moesten biuten gaan staan zodat de niet-rokers er geen last van hadden).

Wij hebben al megaveel HELE GOEIE commentaar hierop gekregen!!! zowel van het volk als van de mensen van de zaal!!!!

iedereen vond het zalig om thuis te komen en dat de kledij niet naar de rook stonk!!

echt een aanrader dus!! er zijn er vele die het niet durven vragen aan de mensen; maar je moet het echt doen!!

Mieke
13/05/06

Skiwi
13-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 943


elfie
29-7-2006
 Meld misbruik19-6-2006 21:55:53

wij zijn van plan om roken niet toe ta laten tot het dessert... moest het van mij afhangen helemaal geen sigaretten! het lijkt me vreselijk om met een stinkend trouwkleed naar huis te gaan en ook mijn haar blijft naar de rook ruiken... ook de zaaleigenaar vind dit héél positief (geen brandgaten in de tafelkleden, geen stinkende zaal...). maar de hele avond durven we inderdaad niet goed, maar we willen het toch proberen. wat ons tegenhoudt is: hoe pak je dat praktisch aan als ze een asbak vragen? begint er dan echt niemand te roken? zegt het personeel dat ze buiten moeten gaan? lijkt me zalig om een rookvrije zaal te hebben!
elfie



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik19-6-2006 22:06:17

bij ons stonden er bordjes op tafel met 'verboden te roken'.

je kan ook altijd nog enkele A4-papieren met de sticker 'verboden te roken' ophangen ..; en de meeste mensen luisteren daarnaar hoor!! (zeker op een trouwfeest)

nu bij ons wisten de mensen op voorhand ook wel dat er niet gerookt mag worden en als er ook al geen asbakken staan of er niemand anders dat rookt, dan gaan ze toch eerst even rondkijken of het wel mag.

en anders gewoon zeggen dat ze buiten moeten gaan staan, dat daar de asbakken staan.

Het is JULLIE dag, het is neit omdat andere mensen dat nodig hebben, dat jullie daarvoor moeten boeten. (en tegenwoordig met al die anti-rookcampagnes etc ... is er al wel een kleine mentaliteitsverandering dat ze niet meer moeilijk doen om ergens anders te moeten gaan roken hoor)

(allé, bij ons in de familie toch)

Mieke



Dorien
9-9-2006
 Meld misbruik19-6-2006 22:23:05

Hey Mieke,

je kan niet geloven hoe blij ik ben om dat te horen. Wij gaan ook een rookvrij feest houden. Maar ik maakte mij daar toch zorgen over. Hoe reageren mensen daarop en wat als iedereen vroeger naar huis gaat? Ik ben echt blij om te horen dat er ook heel wat mensen positief op reageren. Want geef nu toe, bij ons rookt maar een 10% van de genodigden. Moet je voor dat beperkte deel mensen dan alle niet-rokers in de rook laten zitten? En inderdaad, op voorhand de mensen inlichten is wel belangrijk. Dan kunnen de rokers kiezen of ze willen komen of niet. En in de zaal duidelijke tekens aanbrengen kan ook geen kwaad. Soms kunnen ze het gewoon ook even vergeten zijn hé. Mercikes.

groetjes,
Dorien



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik20-6-2006 7:48:45

Helaba,

ik ben ook heel blij dit te horen. Wij houden ook een rookvrij feest, en daar hebben wij geen moment aan getwijfeld. Wie daarvoor zou wegblijven, is het toch niet waard daar te zijn. En onze zaal heeft een hele mooie lobby waar ze wél mogen roken, dus dat mag geen enkel probleem zijn. We hebben het ook al verteld tegen de rokers en niemand reageert daar slecht op. Het is inderdaad ons feest en als wij ons daar nu beter bij voelen...

Groetjes,
Lieve



peggy
13-10-2006
 Meld misbruik20-6-2006 8:04:18

hallo allemaal,

wij hebben ook gekozen voor een rookvrij feest en inderdaad de meeste mensen reageren daar heel positief over.
Ja en die enkele die het niet zouden zien zitten die moeten maar niet komen, maar als het zover is dan bedenken ze zich wel en gaan wel even buiten staan.

peggy V
13.10.2006



Isabel
1-9-2007
 Meld misbruik20-6-2006 8:05:11

Hallo,

Voor mij persoonlijk lijkt het leuk om een rookvrij feest te houden! Maar aangezien zo'n 70% van de genodigden rookt, lijkt me dit niet zo een goed idee. Ik zelf rook ook, maar ik kan de geur die achterblijft in kledij en haar niet zo goed verdragen...

Ik denk gewoon dat dat zeer persoonlijk bepaald is, ik weet dat het ons niet in dank zal afgenomen worden als wij dit doen.

Isabel
01/09/07



lies
12-8-2006
 Meld misbruik20-6-2006 10:05:04

Hey,

Een zeer goed idee, ik had er eigenlijk niet echt aan gedacht. Maar nu zien hoe dat we het gaan doen, zou het lukken om gewoon geen asbakken te zetten in de zaal maar wel buiten of in de gang mss? Het gaat toch mooi weer zijn dus...

groetjes
Lies
12-08-06



Nathalie
23-9-2006
 Meld misbruik20-6-2006 16:19:06

Hey,

ik zie dat ook volledig zitten maar mijn aanstaande heeft er een ander gedacht over. Hij denkt dat de rokers buiten hun eigen feestje gaan bouwen en dat dat een domper op de sfeer gaat zetten. Wij kunnen ook moeilijk verantwoorden dat we niet tegen de rook kunnen terwijl we in onze cocktailbar dagelijks in de rook staan. Zou het wel tof gevonden hebben om eens niet naar de rook te stinken.

groeten
Nath



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik20-6-2006 17:25:09

Hey

Ik zou ook graag een rookvrij feest hebben, lijkt me echt zalig! Helaas rookt de bruidegom en hij zal wel een sigaretje willen roken op zijn eigen feest. Maar ga het toch eens voorstellen vanavond sé!

Groetjes

Vicky
09.09.06



Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik20-6-2006 23:17:20

dat rokers op zich een eigen feestje beginnen was bij ons toch niet het geval se ..

er was wel wat volk buiten op het terras ja (en dat dus niet aan het dansen was binnen), maar dat kwam omdat het mooi weer was en buiten was het zalig om af te koelen :-) ( en ook de plek voor de rokers).

maar een eigen feestje geven is dat zeker niet se ....een normale mens beseft ook dat hij op een andermans feest uitgenodigd is en daar niet zelf een feestje moet gaan brouwen.

groetjes
Mieke
13/05/06



An
13-8-2005
 Meld misbruik21-6-2006 19:09:00

Hoi Mieke
Ook wij hadden een rookvrij feest. t Was de bedoeling om zeker tijdens het eten het rookvrij te houden. We hadden daarvoor kaartjes met daarop 'dank je wel om niet te roken' en geen asbakken op tafel gezet. Uiteindelijk is het hele feest rookvrij gebleven, met veel positieve reacties.
Groetjes,
An 13-08-05



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik24-6-2006 12:30:11

Hey,

Ook wij hebben een rookvrij feest gekozen. Op het overdekte terras krijgen de rokers een eigen salonnetje waar ze kunnen roken.
Waarom die keuze? Ik ben zelf ex-roker en vind het vreselijk als mensen voor m'n neus staan de roken, de stank is verschrikkelijk nadien, er zullen kinderen en zwangere vrouwen aanwezig zijn en ik vind het niet kunnen dat in de omgeving van beide partijen gerookt wordt. Bovendien is het veel aangenamer te eten en te dansen in een ruimte waar geen waas hangt. Nu nog enkel alles vertellen aan de rokers (zijnde: moeder, broer en tante/oom) als die niet zouden komen om die reden zou het me zeer verwonderen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...