Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Als een trein

  16-8-2011 20:18:34
Geen idee waar de uitdrukking 'Het loopt als een trein' vandaan komt, aangezien ik altijd gedacht heb dat een trein rijdt of spoort (en dus niet loopt.)
Hmmm, het is misschien beroepsmisvorming, dat letterlijk opnemen van dingen...
Als er bv. ergens een broodje bestel en op het menukaartje staat: 'zalm, ui, Philadelphia en komkommer' dan verwacht ik niet dat daar tomaten tussen zitten.

Met een uitnodiging van een huwelijk, een babyborrel, een familiefeest... komt het letterlijk denken ook weer naar boven.
Als er staat: 'Gelieve te verwittigen indien u er niet bij kan zijn.', dan verwittig ik ook enkel als ik er niet bij kan zijn.
Staat er: 'Graag een seintje als je naar ons feestje komt.', dan verwittig ik als ik kan komen.
(Hoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dat ik altijd iets laat weten... gewoon uit beleefdheid.)

Op onze huwelijksuitnodiging (vlotte overgang tussen de vorige alinea trouwens ;)) staat: 'Graag een seintje voor 15 augustus of je er al dan niet bij kan zijn'.
De 'letterlijke denkster' in mij gaat er dan van uit dat iedereen die een uitnodiging ontvangt iets laat weten voor 15 augustus.
Van de 72 uitnodigingen die we verstuurd hebben (goed voor in totaal zo'n 156 personen), hebben er 133 mensen iets laten weten. Niet slecht, al zeg ik het zelf.
Nonkels, van wie ik dacht dat we ze zelf zouden moeten opbellen, hebben iets laten weten.
Vrienden, waarvan ik zeker was dat ze als eerste zouden bevestigen, moet ik mailen en bellen.
De letterlijke denkster in mij kan er niet zo goed aan uit MAAR één ding staat vast: op het einde van deze week is de tafelindeling in orde en kan ik eindelijk beginnen aan het maken van de cadeau'tjes voor de gasten!
WhoepWhoep!
Groetjes,
An

An
9-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1232


Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 8:40:23

Hey An,

ik ben ook zo'n letterlijke denkster :o) Word je niet altijd in dank afgenomen hé ;o) Bij ons is het net hetzelfde: onze genodigden moeten pas iets laten weten voor 10 september, maar veel familie en vrienden van mijn ouders hebben al bevestigd. Van dichte vrienden hebben we vaak nog niets gehoord! Raar, maar goed, ik hoop dat we ze niet allemaal gaan moeten opbellen.

Veel plezier en succes met de tafel indeling!

Groetjes,
Hanne



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik17-8-2011 9:20:17

Veel mensen denken "je weet toch dat we er bij zullen zijn..."



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik17-8-2011 9:51:55

Pffff, zo lastig hé....

Doei
Sharon



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 13:44:08

wij hadden 12/8 als limiet, maar tijdens het lang weekend kregen we wel nog een heleboel bevestigingen waardoor we op 15/8 op 6 koppels na iedereen gehoord hadden.
1 nicht, 1 neef, en 2 koppels vrienden.
Verder nog 2 koppels waarvan we al op voorhand wisten dat ze niet zouden kunnen komen wegens respectievelijk op vakantie en op seminarie in het buitenland.

vond dat nog supergoed meevallen en had dat helemaal niet verwacht !







Lies
18-8-2012
 Meld misbruik17-8-2011 13:48:07

Wat je er wel aan over houdt, is dat je zelf NOOIT meer té laat zal reageren op een huwelijksuitnodiging... Wij kregen er onlangs ééntje van vrienden in de bus, en ik heb de dag erop meteen een mailtje gestuurd om te laten weten dat we aanwezig zullen zijn...

En in de hoop dat iedereen toch ooit dé "perfecte" levensgezel mag vinden, zullen ze later dan zelf wel beseffen dat je best tijdig antwoordt op een uitnodiging :)

Groetjes en nog veel voorbereidingsplezier!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...