Nu Online
Momenteel zijn er 30 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget huwelijksreis

  16-6-2006 13:07:45
hallo bruidjes allemaal,

Toch moet ik is iets vragen zunne, hoeveel besteden jullie aan jullie huwelijksreis?

Wij hadden een optie genomen op een hotel in mauritius, nu blijkt dat dat hotel maar liefst 20% duurder is geworden, nu vraag ik me af wat jullie besteden aan jullie huwelijksreis.
Wel bekeken in het hoogseizoen van je bestemming.

Groetjes,
Karen
22.12.2006

Karen
22-12-2006
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 773


Sofie
19-8-2006
 Meld misbruik16-6-2006 15:55:05

hallo,

Wij gaan de laatste week van augustus en de eerste week van september naar griekenland. (1 week chios en 1 week Lesbos). Wij hebben eerst een superieure kamer en dan een suite hiervoor betalen we (half pension voor 2 personen) ongeveer 1950 euro.

Groetjes Sofie,
19/08/2006



Debra
11-8-2006
 Meld misbruik16-6-2006 16:03:06

Hoi,

Wij maken een rondreis doorheen Italië. We gaan met het vliegtuig naar Rome en nemen er de eerste 2 dagen onze huwelijksfoto's, dus onze fotograaf en zijn hulp gaan mee! daarna huren we een auto en gaan we doorheen het noorden van Italië naar Milaan waar we terug het vliegtuig nemen. Onze fotograaf is er enkel de eerste 2dg bij! onze vlucht heeft voor 4 pers 456 euro gekost en onze huwelijksreis alle hotels en huurauto kosten 1415 euro. Alles samen is dat 1871 euro zonder ons verbruik daar! Dit alles voor 11 dagen Zal een iets duurder reisje worden maar het is iets wat we echt willen doen. Wij zijn niet de personen die 2 weken in een hotel kunnen zitten. Das elk zijn zin e!

Debra 11/08/06



Benedikte
14-10-2006
 Meld misbruik16-6-2006 16:25:13

Hallo,
Aangezien wij de 3e week van oktober op huwelijksreis gaan, is de prijs betrekkelijk minder dan in hoogseizoen (een dikke 150€ p.p.). Ons reisje naar Kreta voor één week (hotel half-pension) kost net 1000€ voor ons beiden.

Groetjes, Bene



Mireille
1-9-2006
 Meld misbruik16-6-2006 17:13:33

Hallo,

Aangezien wij al over ons budget zitten hebben wij het volgende bedacht:
alle centjes die wij op ons huwelijk gaan krijgen zijn voor de reis. We gaan meteen daarna na het reisburo en iets boeken met het geld dat we hebben gekregen. Het zal er dus aan liggen hoe ver we gaan! Maar al zijn we een weekje in spanje met ons 3-en (wij en ons zoontje) is het voor ons al goed!

Groetjes Mireille
01-09-2006



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-6-2006 17:23:29

Hallo

Wij vonden dit ook moeilijk. We hebben er 3 maanden over gedaan om een bestemming te kiezen (en echt tijdens die 3 maanden iedere dag op internet en in de boekskes gekeken). We kwamen er helemaal gek van!

We hadden als budget in gedachten 6000 euro (voor ons getwee). Normaal besteden we niet meer dan 1500 euro maar vermits het een huwelijksreis was wilden we toch iets speciaals. We dachten natuurlijk dat we voor 6000 euro echt heel chique gingen zitten enzo... Maar nee, de prijzen voor Afrika (waar we eerst naartoe wilden) waren zo hoog, dat we voor 6000 euro echt maar in gewone hotels zaten. Op een bepaald moment zaten we te kijken naar een reis die 4800 euro kostte (PER PERSOON!!!). Dan hebben we beslist dat dit het echt niet waard was, we zouden tijdens de reis er niet van genieten omdat we zouden weten dat het allemaal te veel zou kosten.

Dan hebben we het roer helemaal omgedraaid en gekeken naar een reis met veel huwelijkskorting (omdat ge daar maar 1 keer in u leven van kunt profiteren, dus dat moet ge dan wel doen hé). Op een bepaald moment zagen we een verblijf in een mooi hotel in Tenerife voor 750 euro (voor ons getwee) voor 10 dagen.

Maar Tenerife vonden we wel mooi, maar niet als huwelijksreis, dus dan hebben we nog verder gekeken. Via Marokko, Sicilië, zuiden van frankrijk, cruise over Middellandse Zee, Hawaii, rondreis Italië, Indonesië kwamen we dan in Thailand. We vershcoten echt van de prijs, ge zit daar voor een normale prijs in een heel chique hotel. We hadden zelfs al een hotel gekozen, kweenie oe chique, en dat kwam op 1200 euro per persoon voor 10 dagen half pension! Maar tis daar op dat moment regenseizoen( september).

Toen we beseften dat Azie veel goedkoper is dan Afrika en Amerika zijn we daar verder gaan kijken, en zo via nog een kleine ommetour langs Sri Lanka en Seychellen in Borneo beland.

Borneo is nog heel ongerept, nog niet zo toeristisch, maar heel mooi, met een oerwoud en zo, en veel dieren die alleen daar voorkomen (zoals de langneusaap hihi, ge zou hem moeten zien hij is om op te eten dat mormel).

Uiteindelijk hebben we nu een reis van 19 dagen, 1 nacht Kuala Lumpur, 10 dagen rondreis met privé chauffeur en gids, en dan nog een week in een mooi 5* hotel. En dit voor 4000 euro (voor ons twee). Het is niet goedkoop, maar we zijn wel 3 weken weg hé, en tzal zeker een reis worden die we nooit zullen vergeten!

En volgend jaar int voorjaar gaan we nog een weekske naar dat hotel in Tenerife, want huwelijkskorting is geldig tot 9 maanden na het huwelijk! Tof hé!

Ik kan jullie wel Thailand aanraden, december is daar de ideale maand voor!

Veel succes met jullie zoektocht, want zoals ge hebt kunnen lezen ist niet altijd even gemakkelijk!

Groetjes

Vicky
09.09.06



Birgit
16-12-2006
 Meld misbruik16-6-2006 19:09:25

Hey Karen,

ja, wij zitten met hetzelfde probleem. December is in de 'dichtste warmte' echt wel hoogseizoen (genre egypte, senegal,...) Wij kunnen maar één weekje weg, dus denk dat het niet verstandig is om héél ver te vliegen over een heel andere tijdzone (jetlag e.d.). Nu ja, westelijk is het blijkbaar toch orkaanseizoen? Pfff wij weten het ook niet meer hoor, kan evengoed een romantische city-trip naar Praag worden... Moeilijk hé!! (om een vb. te geven, senegal, één weekje, hotel in the-middle-of-nowhere, 2000euro per persoon... zonder uitstapjes en zo hé; en wij zijn al geen strand-hotel-mensen!)

groetjes,
birgit



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik16-6-2006 19:24:59

Wij hadden wel een budget voor de reis vooropgesteld: we wilden zeker onder de 2000€ blijven. Dit omdat we een jaar geleden pas een huis hebben gekocht, en het volledige huwelijk zelf moeten betalen, maar toch zeker op huwelijksreis wilden gaan. Want, ik vind dat dat er gewoon bij hoort, als mooie afsluiter.

Aangezien we op 30 september trouwen, en in andere delen van Europa het dan al niet zo heel warm meer is, hebben we nu een reis geboekt naar Tenerife. Daar is het dan nog gemiddeld 26 graden. Voor 11 dagen half pension in een 4 sterrenhotel betalen we 1690€.

Maar ja, dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken wat je ervoor over hebt, en hoeveel je zelf aankan.

groetjes
Katrien



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik17-6-2006 10:13:40

Amai,

Wij hebben het qua budget toch iets bescheidener gehouden. Vijf dagen Wenen voor € 630 voor ons tweetjes (met vluchten inbegrepen - halfpension, 3 sterren). We vonden het belachelijk om superveel geld aan een suite uit te geven omdat we toch nooit in het hotel blijven maar de hele tijd rondtrekken. Natuurlijk hangt het af van je reisstijl. Zelf trek ik nooit naar warme streken omdat ik ziek word van de warmte (heb het nu al moeilijk hier in ons Belgenlandje). In augustus zal het waarschijnlijk ook best wel warm zijn in Wenen denk ik... En verre reizen vind ik zelf op dit moment nog niet nodig: ik wil eerst mijn eigen land en de omliggende landen gezien hebben voor ik andere continenten verken...
Nu ja, elk zijn ding en elk zijn prioriteiten... Hopelijk heeft iedereen een super huwelijksreis hoeveel ze ook gekost mag hebben...



Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik17-6-2006 15:07:08

Vraagje aan Vicky: ik heb al een paar keer hier het een en ander gelezen over jullie huwelijksreis naar Borneo. Dat lijkt me een schitterende vakantie. Waar hebben jullie die reis gevonden, bij welke reisorganisator/touroperator hebben jullie die geboekt?



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik17-6-2006 18:06:33

Dag Caroline

Wij hebben onze Borneo reis gewoon bij Jetair geboekt. Best Tours doet dit ook, maar dan moesten we meteen de dag na onze trouw vertrekken of anders 5 dagen later. Bij Jetair kondne we 2 dagen na onze trouw vertrekken. En bij Jetair is ook al alles inbegrepen van excursies, we komen dus niet meer voor verrassingen te staan. En waar we enorm hard van verschoten: het suppelment voor privé-chauffeur ipv met een bus mee was maar 200 euro!!! En voor een huwelijksreis is het wel tof dat we neit heel de tijd met al die mensen op de bus moeten zitten (alhoewel we daar anders nieet mee zouden inzitten, maar nu willen we toch wat meer privacy).

Groetjes

Vicky
09.09.06



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik17-6-2006 18:20:32

Hey,

aangezien wij ook alles zelf moeten betalen en we al ver over ons budget zitten, hebben ook wij voor een eerder bescheiden huwelijksreis gekozen. Toch wilden we er iets speciaals van maken en dan zijn we via Neckermann in hotel Yasmin Bodrum beland... We betalen in totaal, ultra all inclusive, voor de reis van 11 dagen, half september, € 1785,44 en voor de bruid is er nog een korting van € 125. Het gaat om een wellnesshotel, dus het wordt echt genieten! Ik kijk er al naar uit!

Groetjes,
Lieve



marissa
18-8-2006
 Meld misbruik18-6-2006 12:44:26

wij betalen 2000 euro voor 10 dagen gran canaria in een chique hotel. Hier is al 300 euro huwelijkskorting af. Is half pension, dus zal nog een 500 euro extra worden in totaal denkik



Phyllis

 Meld misbruik18-6-2006 16:39:23

Hoi,

wij hebben onze reis vastgelegd bij Indonesiatravelplan. We starten met enkele dagen Signapore, vliegen dan door naar Java daar trekken we een paar dagen rond met privégids en provéchauffeur, dan vliegen we verder naar Lombok waar we ook enkele dagen zullen rondtrekken met privégids en privéchauffeur, daarna vliegen we een stukje terug naar Bali waar we weer een paar dagen zullen rondtrekken om dan uiteindelijk daar af te sluiten met een strandvakantie van een kleine week. Wij zijn 21 dagen weg in totaal, en betalen hiervoor een €5000. Deze reis is op de maaste plaatsen half pension of bed and breakfeast. Maar daar zitten we niets mee in want ginder is alles zo goedkoop dat we ons financieel niet zullen moeten pijn doen door uit te gaan eten.

Groetjes,
Phyllis
28/07/06



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik19-6-2006 13:00:11

'k Denk dat wij aan zoiet van een 3000 EUR pp kwamen. Wij hebben verschillende dingen gecombineerd, en nog altijd niet alles eens opgeteld, dus 'k kan het niet zo juist zeggen... Wij hadden eerst een rondreis in Thailand (Classic collection bij Besttours) met daar de verlenging naar Cambodja bij. Nadien hebben we vanuit Bangkok nog een vlucht naar Manila geboekt, waar we in totaal drie nachten bij vrienden gebleven zijn. Dan zijn we nog doorgevlogen naar Caticlan en Boracay, maar 't verblijf (honneymoonpakket) daar was een kadooke van m'n broer (was wel duur, 'k denk iets van een 700 EUR voor drie nachten met ontbijt!). Wij hebben wel veel geld gegeven aan al onze vluchten (in totaal 9!). Maar als je enkel Thailand en Cambodja kiest, dan valt die prijs heel erg goed mee! En 't is zeker een aanrader!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums