Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schieten voor trouw

  15-6-2006 21:13:42
Bij ons in de streek is er een oude traditie dat er de avond voor het huwelijk dicht aan de ouderlijke woning van het meisje "geschoten" word voor de trouw... wie kan mij vertellen waar ik zo"n machientje kan huren (liefst omgeving heist-op-den-berg) en mij misschien wat meer vertellen over de wetgeving (waarschijnlijk mag dit maar tot 22 u) en mij zeggen of ik hiervoor een vergunning moet hebben en zo ja waar ik deze kan aanvragen... ook tips over zo'n schietavond in het algemeen zijn natuurlijk welkom

sprookjesbruiloft@hotmail.com

Debbie
20-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 6091


Debra
11-8-2006
 Meld misbruik15-6-2006 21:39:22

Hoi,

Bij ons wordt ook een schieting gehouden, das ook traditie maar wel 2dagen op voorhand! Vind je het niet erg dicht de dag voordien want bij ons is het zo de gewoonte dat dat uitdraait op een laat feestje. Mensen blijven plakken!

Je mag idd maar schieten tot 22u! Je moet een bewijs halen op het gemeentehuis dat je toestemming hebt gekregen om die avond te schiten stel dat de politie langskomt dat je het kan voorleggen.

Wij serveren op onze schieting drank...en braadworsten op den bbq. Mensen kijken er al nr uit.

Bij sommige boeren kan je zo'n kanon huren. Gelukkig moeten wij daar niet voor zorgen. In principe moeten jullie dat ook niet doen want normaal is dat vrienden of broer/zussen die voor het kanon en de poeder zorgen.

Debra
11/08/06



Heidi
24-6-2006
 Meld misbruik15-6-2006 22:08:35

hey Debbie,

wij schieten morgen, een weekje voor den trouw.
je moet idd zorgen voor een vergunning wij schieten van 19-22u
wij hebben belegde broodjes voorzien, normaal is 't nen boterham met kop en kaas maar ik lust niet zo graag kop en eet liever sandwiches :-)
heb ook sangria voorzien, gezellig op een zwoele zomeravond samen met chipske en wa nootjes
het kanon hebben we van een buurman geleend, is zo'n kanon dat ze tussen de velden gebruiken, is ook veel veiliger dan zo'n buis met poeder

grtjs
Heidi



davine
31-3-2006
 Meld misbruik15-6-2006 22:52:12

dag Debbie,

Bij onze schieting moesten we ook een vergunning hebben we zijn direct bij de politie langs geweest en enkele dagen later kregen we een goedkeuring en ook verdere info. Je mag maar schieten tot 22u en een aantal schoten per minuut doen. We hadden een kanon van vrienden.
We hadden drank en chips en nootjes. De schieting was een week voor de trouw omdat ik het niet de avond voor dien wou doen omdat het inderdaad laat kan worden.

groetjes Davine
31/03/2006



Heidi
9-9-2006
 Meld misbruik16-6-2006 8:51:45

Dag Debbie,

Ikzelf ben ook afkomstig van Heist op den Berg (Schriek) en daar is het inderdaad traditie dat er geschoten wordt. Bij ons doen ze dat steeds de avond voor de trouw en dan is er een hapje en een drankje. Meestal is dit gewoon wat bier en wat pannekoeken.

Spijtig genoeg zal er voor mij niet geschoten worden daar wij in een soort van wijk wonen waar redelijk wat honden, kinderen en vooral veel duiven zijn. ik denk dat onze buurmannen dit niet zo zouden appreciëren als we zouden schieten.

Heidi
09-09-06



leen
1-7-2006
 Meld misbruik18-6-2006 21:22:08

hallo,

het schieten is bij ons ook traditie, maar wees aub voorzichtig. want twee jaar geleden is het schieten voor de toekomstige bruidegom fataal geworden. dus ik wil je niet bang maken maar als je het doet, doe het dan op een verantwoordelijke manier hé!

groetjes,



Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik19-6-2006 21:46:29

Wij gebruiken ook zo'n kanon van op de velden, om de vogels weg te jagen. Dit is een stuk veiliger dan een kanon met buskruit.
Wij hebben de woensdag schieting en de vrijdag onze trouw.
Wij voorzien ook enkele hapjes en wat drank.
Groetjes, Jeroen en Mieke, nog 18 dagen



Els

 Meld misbruik28-7-2008 22:58:40

Mag dit ook op zondag??



sofie
27-9-2008
 Meld misbruik9-9-2008 15:19:30

IK vermoed niet dat het mag op een zondag. Even een belletje naar de politie en dan weet je dat.

IS het trouwens de gewoonte dat de vrienden dan voor drank zorgen of zorgt het koppel daarvoor? Wij hebben nu zo afgesproken dat wij voor w<at hapjes zorgen en een beetje drank, maar dat de vrienden nog een paar bakken bier voorzien...?

groetjes
Sofie



Tom
18-10-2008
 Meld misbruik18-9-2008 11:52:35

Hey

Ik trouw over 4 weekjes, en ik lees hier allemaal leuke dingen, maar nergens een adres of contact waar ik da kanon kan vinden, kan iemand me hier bij helpen, ben ook van omgeving Heist op den berg

Tom



tom
4-10-2008
 Meld misbruik28-9-2008 22:14:27

wij doen da ook donderdag maar ik zou graag op de oude manier doen met poeder en een patril maar weet niet waar ik da moet halen en de tijd is kort dus als er mij iemand kunt helpen ik woon bij ieper maar wil gerust een beetje rijden als ik maar z'n spel kan bemachtigen



Laurence
18-9-2009
 Meld misbruik6-7-2009 16:06:40

weet iemand een adres regio eeklo -zelzate om zo een kanon te huren

alvast bedankt


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...