Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen feestzaal Faculty Club - Maekelhoeve - De Venkel - Koloniënpaleis - ..

  11-8-2011 16:46:33
Hi bruidjes en bruidegommen,

Wij zijn nog maar pas verloofd en plannen ons trouwfeest in 2013.
Aangezien we een favoriete datum in hoofd hebben (putje zomer :)), zijn we al wat aan het rondzoeken naar een geschikte feestzaal. We hebben er al een aantal in gedachten, maar zijn eigenlijk op zoek naar recente ervaringen.

Dus: heeft er iemand recente ervaring met één van deze feestzalen (zelf feest gegeven of er eentje bijgewoond), laat maar komen :). Negatieve kritiek is natuurlijk ook welkom (mag ook in een mailtje - karenenniels@gmail.com).

Momenteel op ons lijstje:
Faculty Club - Leuven
Maekelhoeve - Laakdal
De Venkel - Kortenberg
Koloniënpaleis - Tervuren
Den Ast - Kampenhout
Fonteinhof - Borgloon (beetje andere richting)

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Wij zijn beiden afkomstig uit Midden-Limburg, maar wonen nu in het Leuvense. Dus zowel provincie Limburg als Vlaams-Brabant behoren tot de mogelijkheden!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Karen

Karen
17-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 5682


nathalie
2-7-2011
 Meld misbruik11-8-2011 17:08:28

Hoi Karen

Alvast een dikke proficiat met jullie verloving!

Wij zijn net getrouwd en gaven ons feest in het Koloniënpaleis in Tervuren.

Ons feest was TOP, ik kan Huis van Dijck enkel maar aanraden!!!

Het Koloniënpaleis is een fantastische zaal en de catering is af! trouwens de zaal werd net helemaal geschilderd..

Onze zaal was ook fantastisch mooi versierd en helemaal in de stijl die wij hadden gevraagd.

Het nabij gelegen park geeft een extra magische toets aan het geheel.

De bediening, hapjes, eten alles is daar tot in de puntjes verzorgd!

Hier alleen maar positieve ervaringen...

De rest van de zalen zijn mij niet bekend.

Indien je nog meer info of foto's wenst stuur mij dan maar een persoonlijke mail vandendaele.nathalie@gmail.com

Groetjes
Nathalie



B.

 Meld misbruik11-8-2011 17:35:42

Faculty club - bart claes ... top op alle gebied. Goed eten, correcte bediening, mooie zaal, goeie dj ... alleen als je van deftig aan elkaar gemixte sets houdt dan schiethij iets tekort (prijs is ook aan de hoge kant)

Venkel ... zelfde categorie als Faculty club qua eten en drinken en zaal en dergelijke, vrij van dj ... daar heb je dus alle keuze.

Den Ast ... eten en drink gewijs toch een trapje lager dan de 2 erboven in mijn ogen. Wel mooie zaal boven iets kleiner, beneden heeft het nodige potentieel (wel hoog) dus genoeg licht en geluid binnen steken.

Kolonienpaleis ... niet zelf geweest ... salons van dijck wel. Was dik in orde.



Meg
24-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 18:03:27

hey

Proficiat alvast!

De Maekelhoeve is echt top! heel lekker eten, mooie presentatie, perfecte bediening, mooie zaal (alleen door het lage plafond wel een beetje rumoerig als je veel volk op je feest hebt, toen ik er geweest ben vorig jaar was er ongeveer 150 man op dat feest en dat hoorde je wel). van de DJ was ik niet echt fan, maar ze werken altijd met hun eigen DJ dus dat kan je niet kiezen. Van prijs nog doenbaar gezien het niveau van de keuken. Goed dat je pas in 2013 wil trouwen, want toen wij in januari 2011 langs zijn gegaan voor ons feest "ergens in de herfst van 2011" was het enige dat die man kon zeggen, jammer maar helaas, we zitten helemaal vol op vrijdag/zaterdag in 2011, maar voor 2012 zijn nog ongeveer de helft van de weekends beschikbaar...

De Faculty Club, top locatie, catering Bart Claes in het weekend, door de week van restaurant Arenberg. Ik ben er vorige maand nog op een feest geweest, allemaal heel lekker eten, zeer verfijnd, maar eerlijk je moet alles van het eerste tot het laatste beetje opeten om niet met een hongertje te blijven zitten op het einde. Gelukkig hebben ze wel een uitgebreid dessertenbuffet. Op het feest waar ik was, sloot het dessertenbuffet wel om twee uur, wat ik nogal raar vond. En de DJ begon rond die tijd ook van die "boenk" muziek te spelen zodat de dansvloer vrij snel leegleep. Dat was eigenlijk het grootste probleem aan het hele feest, de DJ was niet te verwurmen om dan ook maar iets van verzoekplaatje te draaien, of meer algemeen iets in een bepaalde stijl te spelen. Verschillende mensen hebben tussen 2en 3 uur geprobeerd om toch nog iets anders te horen te krijgen dan van die "boenk" muziek, maar als ze dan met een iets meer rockrepertoire als suggestie op de proppen kwamen, werd dit door de DJ afgedaan als "niet commercieel genoeg". Het feest liep dan ook vrij vlug leeg en tegen 3 uur hebben we dan een slow als afsluiter gevraagd, dat wou hij gelukkig wel nog spelen...




Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 20:24:42

Wij zijn al naar een feest van Bart Claes in de Beekhoeve geweest en daar was alles top, ook van de DJ hadden wij zeker niet te klagen!
Wij geven zelf ons feest in Hof ten Steen, op een half uurtje rijden van Leuven. Deze zaal is ook echt prachtig! Was meteen verkocht :-)







Valérie
1-9-2012
 Meld misbruik11-8-2011 21:33:43

Ik zou ook gaan voor Maekelhoeve - Laakdal!
Was er zelf gaan kijken maar volgeboekt op de momenten die wij wouden.
Groetjes.
Valérie



B.

 Meld misbruik11-8-2011 22:12:11

Faculty Club = dj boniface (verplicht te nemen)
Bart Claes andere feestenzalen = in principe dj team van Dirk Jacobs ... geen ervaring mee en "in principe" omdat ik ook al in Bart Claes zaken heb gedraaid.



Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 19:26:16

Hey Karen,
Wij zijn al meerdere malen naar een feest geweest in Den Ast en was telkens dik in orde.
Daarom hebben wij voor die locatie gekozen en ook omdat we dichtbij wonen natuurlijk.
Toen we vorig jaar gingen kijken werden we héél vriendelijk ontvangen.
Zowel buffetten, à la carte,...tal van formules mogelijk.
Een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Er zijn 2 zalen, één boven (die hebben wij gekozen omwille van het mooie kader) en één beneden, totaal andere stijl...
Hoewel er 2 zalen zijn, nemen ze wel maar één feest aan per datum.
Een feestzaal waar een DJ verplicht te nemen is...ik weet het niet, heb daar zo mijn bedenkingen bij.
Veel succes met de zoektocht!




adeline
4-8-2012
 Meld misbruik17-8-2011 18:47:15

Hoi!

Wij trouwen volgend jaar in het Koloniënpaleis en alles wat ik er al van gehoord heb is top!
We hebben niet voor de Faculty club gekozen omdat die zaal minder groot is en je sowieso met hun dj moet werken. Als je meer dan 100 mensen op het avondfeest wil en je wil niet dat ze in een aparte zaal moeten gaan dansen, wordt het bovendien wat krap.

Vorig jaar ook huwelijksfeest gedaan van een nichtje in De Venkel. Eten was klassiek maar superlekker (coquilles en lamskroon), ook hier wel wat krap. We waren met 100 aan lange tafels (voor ronde was er echt geen plek) en ik zat achter een zuil :-(

Andere zalen geen ervaring mee, in elk geval veel succes!




Jay
8-9-2012
 Meld misbruik31-8-2011 18:41:16

Hello,

Ben al een paar keer in de Maekelhoeve geweest. Top gewoon !
Eten van een hoog niveau, en goede bediening.
Rest ken ik niet...

Groetjes
JEF



marc
5-10-2013
 Meld misbruik19-8-2013 18:59:01

Halo Karen, zijn jullie al getrouwd inmiddels?

Zo ja, waar en hoe was jullie feest? :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info