Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Something old,something new,something borrowed,something blue..

  10-8-2011 10:04:40
Hey hey iedereen :)

Zijn er nog mensen die hier nog aan meedoen? Zo ja,
Wat hebben jullie dan allemaal?
Ik had gedacht de juwelen te lenen van mijn mama toen ze trouwde,
En dan eventueel een blauwe kousenband,
Maar voor de rest ben ik even inspiratieloos..

Groetjes!

Petra
2-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1607


Evi
18-8-2012
 Meld misbruik10-8-2011 10:10:47

hallo!

ik weet het nog niet zeker hoe en wat ik allemaal ga doen maar voorlopig izet het er zo uit bij mij: something old: ik laat het boeket van mijn mama namaken,
something new: mijn kleed,
something borrowed: weet ik nog niet zo zeker, mss ook de juwelen van mijn mama toen ze trouwde, ofwel die van mijn grootmoeder,
something blue: wss ook een blauwe kousenband :)



tima
8-9-2012
 Meld misbruik10-8-2011 10:17:55

something blue kan bloemetje in boeket zijn , blauwe sschoenen , ornament voor haar met iets blauw in , zakdoek met blauwborduursel , blauwstrikje op de onderbroek , iets blauw in de juwelen moet niet groot zijn enkel aanwezig ik denk er over of wel binnen kant kousenband of het kleine strikje ergens aan naaien desnoods binnen kant jurk . something old kan zelfste zijn als borrowed als de juwelen oud zijn van je mama (ik neem ws de pareloorknopjes van mama , kanten zakdoek van oma , something new is the dress just aan die penny doe ik niet mee lijkt me vree ambetant



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik10-8-2011 10:22:02

ik ga een blauwe geleende kousenband aan doen :)



Evi
18-8-2012
 Meld misbruik10-8-2011 10:34:32

mja, met die penny ga ik ook niet rondlopen.. dan loop je daar precies bij gelijk nen halvegare! :)
goei idee blauwe schoenen! :)
wat ik ook net hoorde voor something new: de lingerie voor de bruidsnacht! kan ook ni slecht zijn eh! ;)

succes nog!



Jili
12-5-2012
 Meld misbruik10-8-2011 10:36:47

Ik heb van mijn nicht aan een blauwe kousenband gekregen... dus something blue heb ik al...
Something new zal wel geen probleem zijn: trouwkleed, schoenen, ...
Maar something old and something borrowed??? pffff....



marjan
9-9-2011
 Meld misbruik10-8-2011 10:37:04

ik heb alles gekregen tijdens mijn vrijgezellendag:
old: mijn eerste knuffel ( kan mijn zoontje mss dragen)
new: een pakje papieren zakdoeken met een tekening van een trouwpaar op
borrowed: kousenband van een vriendin
blue: portefueilletje om noodkit in te steken



aurélie
16-7-2011
 Meld misbruik10-8-2011 10:54:27

als je de juwelen leent van je mama toen ze trouwde, dan heb je toch ook something old?
en wrs is je trouwjurk something new
dus dan ben je er al :-)



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik10-8-2011 10:57:05

Old: trouwringen van mijn overgroorouders werden verwerkt in onze nieuwe, minizakhorloge van mijn overgrootmoeder (in blauw doosje)
New: jurk, schoenen, juwelen, lingerie...
Borrowed: stola van tante van mijn man
Blue: tasje van noodkit



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik10-8-2011 10:59:11

@aurélie: old is meestal bedoeld als iets wat al jaren in de familie is bv juwelen doorgegeven van moeder op dochter ofzo



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik10-8-2011 12:16:25

Something old: medaillon van mijn overleden oma (moet familiestuk van de bruid zijn)
Something new: schoenen, lingerie, pff teveel om op te noemen
Something borrowed: het collier van het medaillon was te lang, dus heb een collier van mijn schoonmoeder geleend (moet van een gelukkig getrouwde vrouw afkomstig zijn)
Something blue: had gouden oorbellen met kleine blauwe saffieren
and a silver sixpence for her shoe: heb een zilveren sixpence via ebay gekocht en hier bij de juwelier een bedel van laten maken. Deze heb ik aan mijn bruidsboeket gedragen die dag. (moet eigenlijk in de linkerschoen, maar dat zag ik dus niet zitten!!)



Sara
20-8-2011
 Meld misbruik10-8-2011 12:59:07

De spreuk gaat eigenlijk nog verder... het is naar oude gezegde "Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue and a silver sixpence in her shoe."

Old: Juweel van mijn grootmoeder dat ze van mijn grootvader heeft gekregen.
New: Bruidjurk, bijna alles wat ik aanheb ;-)
Borrowed: Broche, Hoepel
Blue: Kousenband (strikje is blauw)
Sixpence in my shoe: kan je op ebay vinden of er is een firma in US die ze nog maakt.

De sixpence zou voor de financiële situatie van het huwelijk te bevorderen zijn! ;-) (Dus proberen waard zou ik zeggen!)




gitte
11-8-2012
 Meld misbruik10-8-2011 14:51:17

ik ga het zo doen
old: het kroontje dat mijn grootmoeder in haar haar had bij haar trouw, en de verlovingsring van mijn vader aan mijn moeder in mijn trouwring verwerken
new: al mijn kleren :)
blue : bloempje en kousenband
borrowed : daar ben ik nog niet uit :)

en die sixpence is ook wel intressant


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...