Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

26 years down, 5 days to go

  8-8-2011 10:50:27
Hallo

zondag 14 augustus is d-Day/W-day. Een dag waar ik al sinds klein meisje (ongeveer sinds ik bekend ben geraakt met het begrip 'trouw', naar uitkijk). Nu heb ik wel veel te veel disneyfilms gekeken tijdens mijn jeugd en is mijn beeld van een relatie/huwelijk compleet verknipt. Wanneer ik denk aan de ideale relatie denk ik aan: prinsessen, lange jurken, witte paarden, een knappe prins, een zonsondergang, sopraanstemmen en vogels die op je hand komen zitten.
26 jaar later: reality call.
Mijn prins is namelijk geen naamloze 'Ken' met lichtelijk homofiele trekjes (gelukkig maar, dat zou zorgen van een héél ander kaliber opleveren) en als ik zing vliegen de vogels eerder weg dan dat ze op mijn hand komen zitten. Mijn vriend en ik zijn al acht jaar samen en laat ons zeggen dat de nachtelijke gesprekken bij een knappend haardvuur zo ongeveer wel verleden tijd zijn. Maar goed, rationeel weet ik: hij is perfect voor mij. Kzie het ook helemaal zitten, kben gewoon neurotisch. (in het ergste geval: scheiden is niet meer zooo moeilijk de dag van vandaag).
Sinds enkele weken heb ik last van: vapeurs, ademtekorten, snelle temperatuursschommelingen en plotse, onverklaarbare emotionele buien (bijvoorbeeld aan de kassa van dehlaize opeens met tranen in je ogen staan. En dan de jobstudente die lichtjes in paniek aan het rondzoeken is naar 'back up': lachen!) Dus ofwel ben ik in een vroege menopauze ofwel heb ik echt onnoemelijk veel stress.

Ik wil gewoon dat alles perfect wordt, ik wil bijvoorbeeld het weer kunnen controleren (ik ben tijdens mn dagelijkse joggingtochtjes dealtjes aan het sluiten met De Man Hier Boven zodat hij mij mooi weer geeft in ruil voor, ja, niets eigenlijk, gewoon om mij een plezier te doen)
én ik ben obsessief bezig met mijn gewicht. Zaterdag ben ik The Dress gaan halen en ze was (zoals gewoonlijk) perfect maar alle andere keren moest ze nog ingenomen worden en deze keer dus niet. Ze was 'helemaal op maat gemaakt'. Behalve dan dat als ik diep in-en uitademde (wat moet, gezien de recente ademloosheid) het bovenste haakje knapte. PANIEK!!!!

Kheb het nu in mn hoofd gestoken dat ik te dik ben én dringend nog een kilo moet vermageren. Maar in plaats van dan minder te gaan eten, prop ik (bij wijze van coping) gewoon alles in mn mond wat ik tegen kom. Plus: ben nu al maanden op dieet en een week voor D-day heb ik het wel zo'n beetje gehad.

Dit is namelijk MIJN feestweek (ok, ook wel een beetje van the husband)!!! Genieten lijkt hier HET sleutelwoord te zijn. Dus dacht ik: genieten maar van die schieting op donderdag, de receptie na het burgerlijk huwelijk op zaterdag en natuurlijk van het feest zelf op zondag. Maar hoe doe je dat als je kleed op springen staat en mn grootste angst is er als een salami'tje uit te zien (je weet wel met van die koordjes waar het vlees uit puilt)???
Stress!!!! Herkenbaar? (hopelijk wel)

Groetjes
ps: normaalgezien ben ik een relatief stabiel persoon hoor. deze randpsychotische symptomen zijn hoogstwaarschijnlijk tijdelijk

steph
14-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 997


Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 10:59:13

Ik ken het gevoel. Ik heb heel hard mijn best moeten doen om tegen vorig weekend voor de laatste pas nog wat te vermageren. Maar het was gelukt, kleedje paste perfect. nadien vrijgezellenavond gehad en een familiefeestje en ik ben weer twee kilo zwaarder. Dus deze week supergezond en véél sporten...



Inge
13-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 11:23:06

same here!!!!



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 11:33:32

Hehehe, zo'n grappig berichtje! En zo herkenbaar. Je hebt het echt kei leuk geschreven! Onze trouw is wel een week later, maar ik heb al dezelfde neurotische trekjes :)! Oei, moet ik die dan nog een week langer doorstaan, aiai! Op de koop toe slaap ik slecht, en zijn we nu allebei ziek (goed dat het nu komt, dan zijn we ervan af tegen de trouw :))!
En ja, onze onrealistische en hoge verwachtingen zijn allemaal de schuld van Disney (zo erg dat er zelfs een facebookgroep naar genoemd is)!
Ik denk dan ook aan dat berichtje van Ann een paar pagina's geleden: nood aan bevestiging! Dat heb ik ook verschrikkelijk. Ik hoop eigenlijk dat iedereen mijn jurk mooi gaat vinden en het eten en de muziek allemaal goed vind. Ik ga helemaal niet kunnen verdragen dat ze dingen afbreken :)!
Die moodswings zitten er ook in, volgens mij ook door vermoeidheid :)!
In ieder geval, veel succes volgende week! Het gaat een fantastische dag worden!

Doei
Sharon



Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik8-8-2011 11:55:51

Helaba,

Zo leuk om te lezen! En ook herkenbaar... Maar alles komt wel ok. Het zal zijn zoals het is en je zal het aanvaarden ;-) You'll see...

Maar wou toch even zeggen dat ik het superleuk vind hoe je het in dit postje beschrijft! ;-)
Ik denk dat ik een boek van jou wel heel graag zou lezen ;-)

Groetjes en heel veel plezier,

Tinneke



Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik8-8-2011 12:09:10

Ghehe, lijkt hier wel een komische blog ;) Leuk om te lezen! *applaus*
Begrijp het volledig, mijn getuige en ik hebben deze week nog àlle teksten van 'De kleine zeemeermin' liggen meekwelen (en wij zijn bijna 30!). Ik verwacht ook bijna dat er op het moment van de kus, horden gloeiwormpjes en water-gorgelende vissen rond ons heen draaien... Gelukkig is mijn lief van het nuchtere soort!

Maar alles komt goed, net zoals bij Disney ;) Op een lang en gelukkig leven!!



Esther
3-9-2011
 Meld misbruik8-8-2011 12:48:39

Ook hier licht neurotische trekjes en dit terwijl W-day bij ons nog 25 dagen verwijderd is!
Kortademigheid veranderde in een flinke bronchitis (tengevolge van de enorme vermoeidheid waarschijnlijk) dus hopelijk tegen dan heel wat anti-stoffen opgebouwd!
Zelfs de mood swings zijn ook hier aanwezig! En ik die dacht dat dit niet normaal was zo vlak voor je huwelijk...
Meid, ik ben je eeuwig dankbaar dat je dit met ons wilde delen, zodat wij weten dat dit toch niet zoooooo zeldzaam is nu!





Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik8-8-2011 12:56:28

Kan jullie niet helpen maar wil jullie toch laten weten dat ik dit met veel plezier gelezen heb.
Hou van die humor !!!

En dan toch maar even "sarcastisch" doen: GENIETEN, MEID!!



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik8-8-2011 13:48:21

Steph, net zoals de anderen hier kan ik de humor in je post absoluut waarderen Wat denk je ervan om hier dagelijks iets te posten?
We leven allemaal met je mee, zoveel is duidelijk! Ik ben een heel nuchtere persoon en heb er nooit van gedroomd om te trouwen, Disney heeft op mij toch niet zo'n impact gehad blijkbaar En toch... ook bij mij komen de kriebels en nu wil ik overal nog extraatjes zodat het toch nog sprookjesachtig wordt. Dit zit zeker in ons tweede X-chromosoom, kan gewoon niet anders.



Babs
13-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 19:20:40

Haha, wat een super berichtje. Wij trouwen binnen 4 dagen en stress is ook het enige wat hier nog de klok slaat. Ik slaap slecht, heb pijn in mijn maag en aanvallen van paniek omdat ik iets ga vergeten. Mijn kleed was tijdens mijn vorige pas ook volledig op maat gemaakt terwijl ik nu een halve kilo meer weeg, die moet er dus ook terug af. Nog even volhouden, it will all be worth it ;-)



steph
14-8-2011
 Meld misbruik9-8-2011 9:31:58

wow,zo complimenteus allemaal :) jullie zijn veel te vriendelijk! Ondanks alle stress en alle regelingen moeten we toch proberen te -idd- genieten (pff) We doen dit tenslotte maar 1 keer hé. of misschien wel meerdere (dat kan, dat mag) maar die ene keer blijft wel het speciaalst denk ik.
kga ervan uitgaan dat mijn kleed op de één of andere manier wel zal toegeraken en als ik er dan misschien uitzie als een rolletje zigeunersalami, dan zeg ik wel gewoon dat dat de bedoeling was. (Weddingdresses: the new style).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...