Terug naar overzicht
Evangelie van Jezus Christus volgens Matteüs 13, 31-32In die tijd hield Jezus de menigte deze gelijkenis voor :« Het Rijk der hemelen gelijkt op een mosterdzaadje,dat iemand op zijn akker zaaide.Dat is wel het allerkleinste zaadje,maar wanneer het is opgeschoten,is het groter dan de andere tuingewassen;het wordt een boom,zodat de vogels in zijn takken komen nestelen.»Dit is de tekst die wij gaan gebruiken. Je kan referen naar de liefde die er is tussen jullie. Eerst klein, dan groot.
HalloIk heb dit:Eens ging Jezus neerzitten en keek naar het zonovergoten land,Naar de mooie bloemen op het veld, naar de blauwe lucht.Heel spontaan zei Hij toen:“Kijk toch naar de vogels in de lucht, ze piekeren zich niet dood zoals de mensen, die onophoudelijk hun hersenenpijnigen en zich steeds zorgen maken over hun bestaan.En toch zorgt de Hemelse Vader voor die vogels.Waarom zou Hij dat niet doen voor jullie?En kijk eens naar wat er bloeit op het veld: bloemen, die nauwelijkszorgen voor morgen hebben, en toch zijn ze mooi en goed.Daarom zeg Ik je:“Je vader in de hemel weet wat jullie nodig hebben.Wees niet overdreven bezorgd om al het materiële, maartracht gewoon meer mens te zijn.Wees goed voor iedereen, hou veel van elkaar en leergenieten van al dat mooie rondom jullie.Dat zal je zorg zijn en je geluk.GroetjesVicky09.09.06
Dag Vicky,De tekst die je hieronder schrijft, vind ik wel mooi. Kan je me zeggen uit welk evangelie die komt? Bedankt!Groetjes,Tine