Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijdag is het zover!

  1-8-2011 12:40:27
Amaaaii!
Ik kan het echt niet geloven, vanaf vrijdag ben ik Mevr. De Pessemier!
Bij ons is ons huwelijk wel in 2 stukken opgesplitst.
Aangezien we momenteel aan het bouwen zijn en voor de paparassen beter was om in het huwelijk te treden, trouwen we dit jaar voor de wet en volgend jaar op 04/08/2012 voor de kerk en ons huwelijksfeest.
dit jaar houden we het vrij bescheiden en gaan we na de ceremonie op het gemeentenhuis eens lekker eten op restaurant met onze ouders,grootouders,broers en zussen en onze getuigen.
Ookal is het dit jaar in intieme kring,ik kijk er enorm naar uit!
Alles is klaar (de menukaartjes,kapsel is getest, vervoer is ok, naamkaartjes,trouwringen,kledij,juwelen,...)
En donderdag gaan we er nog eens een goeie lap opgeven,we gaan enkel met de ladies iets gaan drinken en het einde van mijn "vrijgezellen" bestaan vieren!


Steffie
4-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1037


eveline
5-8-2011
 Meld misbruik1-8-2011 15:35:08

Hallo,
ik begrijp je vreugde. Van ons ook nu vrijdag de grote dag. We zien er enorm naar uit. Van ons is wel alles op deze dag. Trouwen voor het stadhuis, de kerk en ons huwelijksfeest. Hopelijk wat geluk met het weer want het ziet er niet zo goed uit.
Alvast veel succes en maak er een leuke dag van (zullen wij ook proberen)



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik1-8-2011 19:10:54

Super!! Allezins al veel plezier gewenst, zowel op de vrijgezellen als op je huwelijksdag! ;-)

Even wel een vraagje: wij trouwen volgend jaar voor de wet en de kerk maar zouden graag dit jaar al een bouwgrond kopen en beginnen bouwen... Ik had ook altijd gehoord dat het beter was om getrouwd te zijn, maar is dat nu effectief zo? Want als ik het nu navraag bij reeds getrouwde vrienden van ons (en eens google op het internet), lijkt het verschil mininiem tot onbestaande...

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Evelien



Steffie
4-8-2012
 Meld misbruik2-8-2011 12:11:35

Hey Dames,
Alvast bedankt voor de leukre reactie's!
@Eveline : Echt jullie grote dag!Amai!Allezinds héél veel plezier gewenst en ik zou zeggen,geniet van elke seconde want blijkbaar het het allemaal zooo snel voorbij.
We zullen samen héél hard duimen dat er geen regen valt (dan ben ik al blij).

@Evelien : Genieten zal ik zeker doen,echt een gezellige bende bij elkaar!
Voor ons was het voordeliger aangezien de bouwgrond een schenking is van mijn vriend zijn ouders en anders was ik geen mede-eigenaar van ons huis en kon ik het ook niet inbrengen in mijn belastingen, er bestaat ook een wet die zegt : als het huis gebouwd wordt op een grond die maar op 1 van de 2 betrokkene zijn naam staat, dan is het gebouwde huis op die grond ook automatisch van de eigenaar van de grond.Dus in ons geval, was trouwen voordeliger (we konden dit ook in een alte laten opnemen,maar dat waren hoge dossierskosten en we waren toch van plan om binnen 2 jaar zowiezo te trouwen dus,...)

Hopelijk ben je er een beetje wijzer van geworden,maar ik denkk als jullie de bouwgrond samen financieren,dat er inderdaad niet echt een verschil is...


Groetjes!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik2-8-2011 12:34:26

Heyhey,

Mmmm misschien is het dan toch beter als we nog wat wachten met een grond kopen en bouwen want ik verwacht ook dat we de bouwgrond van mijn vriend zijn ouders gaan krijgen (of toch grotendeels) en wil natuurlijk wel mede-eigenaar zijn! :-).

Alvast bedankt voor de verduidelijking hé en veel plezier! ;-)

Groetjes!



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-8-2011 15:37:10

Als je de grond samen koopt, komt die grond op de naam van jullie beiden. Zelfs als de ouders van je vriend de bouwgrond financieren, kan je nog steeds allebei eigenaar zijn van het perceel bouwgrond. Indien dit niet onmiddellijk het geval is, kan je nadien jullie bouwgrond nog in de gemeenschap laten opnemen bij jullie huwelijkscontract (300 euro notariskosten voor het contract).


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...