Nu Online
Momenteel zijn er 92 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help ! Ik ben zo stom geweest !! :(

8-6-2006 19:27:54
Ik was m'n misboekje aan het verbeteren, nadat m'n tante (lerares nederlands) dit had gelezen, en nu heb ik per ongeluk een stuk tekst verwijdert die niet weg moest, en heb ik dit gesafed!
Natuurlijk vind ik die tekst nergens meer terug en kan ik me de zin niet herrinneren.
Kan iemand mij helpen?

De zin die niet volledig is zet ik in grote letters.
De tekst is als volgt:

Liefhebben is een waagstuk beginnen, waarvan je weet dat het de moeite waard is. Het is samen op zoek gaan langs een steile weg, het is iets waar je verstand maar moeilijk bij kan.

Liefhebben is afscheid nemen van je eigen ik, met moed in je handen naar de ander toegaan, met de hoop dat hij of zij je neemt zoals je bent.

Liefhebben is een kunst die moet geleerd worden, met veel liefde en geduld. HET ZAL GEEN EENVOUDIGE OPDACHT ZIJN EN DAAR ........

Heer laat Veerle & Giovanni thuis zijn voor elkaar, maar geef hen de ruimte om zichzelf te zijn.

Liefhebben is beseffen dat je alleen niet aankan wat je met twee al aankan!

Alvast bedankt voor de reacties;
groetjes van een dom bruidje ;|
Veerle
23/09/06

Veerle
23-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1077

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik8-6-2006 19:56:26

Dag Veerle

Oei oei oei! Ik heb heir massa's bladen met teksten liggen, zal vanavond ne keer zoeken en morgen misschien iets laten weten.

Hopelijk zit het erbij.

Groetjes

Vicky
09.09.06

eva
26-8-2006
 Meld misbruik8-6-2006 20:36:12

Hallo Veerle,

Ik heb een variant van deze tekst in ons misboekje staan.
De juiste zin die je zoekt staat er natuurlijk niet in.
Je ziet maar of je er iets mee kan doen.

U weet Heer, liefde is samen altijd een beetje een vraagstuk
waarvan je weet dat het de moeite waard is.
Het is uren op zoek gaan langs een stille weg,
het is als wanneer je hart op volle toeren gaat draaien.
Liefde is een stukje afstand nemen van je eigen ik,
is met de moed in je handen naar de ander toegaan
met de hoop dat hij je neemt zoals je bent,
is beseffen dat je alleen niet aankunt
wat je met twee wel aankunt.
Het is steeds de moed kunnen opbrengen
om vergeving te vragen,
om zorgeloos van al het mooie te genieten.
Liefhebben is een geschenk dat wij van U, Heer, krijgen
een geschenk dat mensen kunnen koesteren,
en samen kunnen uitbouwen.
Wil daarom Eva en Bart steeds vergezellen, van dag tot dag.
Amen.

Groetjes
Eva
26/08/2006

caroline

Meld misbruik8-6-2006 20:54:55

Hoi Veerle, ik heb niet de echte tekst gevonden maar wel een variant.

Liefde is samen een waagstuk beginnen waarvan je weet dat het de moeite waard is. Het is samen op zoek gaan langs stille wegen. Het is iets waar je verstand maar moeilijk bij kan, maar je hart op volle toeren doet draaien.

Liefhebben is naar de ander toegaan en weten dat, wat je niet alleen aankunt, je wel met twee kan.

Liefhebben is een kunst, ze moet geleerd worden met veel geduld en liefde. Ze is pas groot als de een alles voor de ander over heeft.

Liefhebben is, bij twijfel en onzekerheid, het belangrijkste van het bijkomstige te onderscheiden en alles te delen.

Heer, wil Jan en Nienke daarom steeds vergezellen en hen helpen deze liefde uit te dragen in hun gezin en bij alle mensen die ze ontmoeten. Laat hun liefde een teken zijn dat God in hen leeft.

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt! Veel succes nog!
Groetjes Caro

Els
9-9-2006
 Meld misbruik8-6-2006 21:05:37

Dag Veerle

Volgens mij is dit de tekst die je zoekt:

Liefhebben is een waagstuk beginnen, waarvan je weet dat het de moeite waard is.

Het is samen op zoek gaan langs een steile weg, het is iets waar je verstand maar moeilijk bij kan.

Liefhebben is afscheid nemen van je eigen ik, is met moed in je handen naar de ander toegaan, met de hoop dat hij of zij je neemt zoals je bent.

Liefhebben is een kunst die moet geleerd worden, met veel liefde en geduld.

Het zal geen eenvoudige opgave zijn en daarom God, laat Sarah en Brecht thuis zijn voor elkaar, maar geef hen de ruimte om zichzelf te zijn.

Liefhebben is beseffen dat je alleen niet aankan, wat je met twee wel aankan.

Groetjes,
Els
09/09/2006

Veerle
23-9-2006
 Meld misbruik8-6-2006 21:24:09

goh,

allemaal bedankt, nu moet ik geen nieuwe tekst meer zoeken!

Ik vond hem echt mooi en had al spijt van wat ik gedaan had, maar jullie redden altijd iemand uit de nood!

MERCIKES

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...