Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ring laten maken van andere ringen

  28-7-2011 12:14:23
Hallo bruidjes,

Vijf jaar geleden is mijn mama gestorven en toen ik het met mn papa over de ringen had, zei hij opeens dat hij mama haar ringen nog heeft. En aangezien ze er toch maar liggen te liggen, stelde hij voor dat ik van twee ringen bv. één nieuwe trouwring voor mij kan laten maken. Om gewoon een ring van mn mama als trouwring te nemen, dat zou hij (en ik ook) niet zo leuk vinden.
Maar ik zou het wel origineel vinden om er zelf een te laten maken.
Dus nu ben ik op zoek naar een juwelier/ontwerper waarbij mijn toekomstige dus gewoon een ring kan kiezen, en waar ik dan een ring kan laten maken.

Heeft iemand dit ook al laten doen? Of kennen jullie goede juweliers/ontwerpers?
Ik stuitte al op Lode Mertens uit Hasselt, iemand hier ervaringen mee?

Graag regio Vlaams-Brabant-Limburg-Antwerpen

Fleur
17-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1601


Sara
20-8-2011
 Meld misbruik28-7-2011 12:43:07

Hoi Fleur

Wij hebben onze trouwringen gekocht bij Kris Baele, is mss wel wat uit de richting (voor ons was dit ook ver rijden, maar het was zeker de moeite waard!)
Je moet maar eens kijken op zijn site, daar staan een aantal transformaties op van ringen die gemaakt zijn uit de ring van een overledene.

http://www.krisbaele.be/NL/index.php

Grtjs

Sara





Servilia
9-9-2011
 Meld misbruik28-7-2011 13:10:32

Wat ons is verteld, is dat je maar heel moeilijk een nieuwe ring kan maken van oud goud, omdat het te kleine hoeveelheden zijn om goed te kunnen smelten. Sommige juweliers die zeggen het te doen, blijken bij doorvragen ook gewoon ander goud te gebruiken en je alleen korting te geven. Informeer dus goed!



joyce
30-4-2011
 Meld misbruik28-7-2011 13:23:06

hey

Ik heb mijn trouwring laten maken bij Fede di Oro in Izegem, wel een eindje rijden, maar echt wel de moeite!
Mijn ring is gemaakt van 2 ringen van mijn overleden grootmoeder, die van mijn man gewoon van 'nieuw' goud.

Scheelt enorm in de prijs als je oud goud kan binnenbrengen! Plus dat hun prijs sowieso al lager ligt dan bij andere juweliers/ontwerpers.

FDO heeft ook enorm veel keuze, en dan kan je nog elk ontwerp volledig naar je eigen zin laten aanpassen...

Hier op het forum zitten heel veel tevreden bruidjes van deze juwelier.



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik28-7-2011 13:26:23

Hallo,

Een nieuwe ring maken van oud goud is geen probleem, wij hebben onze trouwringen ook laten maken van oud goud. Dit heeft ook als voordeel dat de totaalprijs van de ringen daalt (de waarde niet). Wij hebben van ons "oud goud" wit goud laten maken... dat kan dus ook. Wij hadden genoeg verzamelt voor onze twee ringen en hebben dus enkel het maakloon en de diamantjes moeten betalen, wat ons toch een hele som bespaart heeft.

Een super goed adresje hiervoor is Diane Pacholski in Wimmertingen (Hasselt). Wij hebben onze ringen bij haar laten maken en zijn echt tevreden! Het had zelfs niet beter gekunt. Als je haar naam ingeeft in Google kom je op haar website. Hier op het forum kan je nog wel positieve reacties van haar vinden (heb er nog nooit negatieve gezien). Ze staat normaal ook op de huwelijksbeuzen in Limburg. Ze houdt ook rekening met je budget, smaak,... en is helemaal niet opdringerig. Je kan ook altijd een afspraak maken om haar werk te zien, ze maakt van alle juwelen die ze maakt foto's dus je kan die boekjes inkijken voor inspiratie...

Groetjes
Annelies



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik28-7-2011 13:40:06

Wou nog even bijvoegen... je kan ook ander goud erbij nemen. een ketting die stuk is, een oorbelletje waarvan je eentje kwijt bent,... Ik heb in de familie ook eens rondgevraagd of niemand zoiets had liggen... de meeste mensen hebben zo wel nog ergens iets liggen hoor



francis
6-7-2012
 Meld misbruik28-7-2011 14:11:57

hey

denk dat dit echt geen probleem is ik heb het ook laten doen ik heb het krontje van de ring die ik bij de aanzoek kreeg, aan mijn band van me trouwe ring laten zetten, ziet er echt heel mooi en netjes uit . ik heb dit bij de juwelier laten doen.

francis






Caro
1-10-2011
 Meld misbruik28-7-2011 14:22:59

Hey Fleur

Ik heb ook de (trouw)ring van mijn overleden mama laten verwerken in mijn trouwring. Niet zozeer voor de prijsvermindering, maar eerder voor de emotionele waarde. De ring lag al jaren op mijn nachttafeltje. Enkel om naar te kijken. Ik wou er iets mee doen en vond dit de perfecte oplossing. We zijn eerst bij twee juweliers langsgeweest om prijs te vragen en uiteindelijk toch naar FDO gegaan (na al de positieve reacties op dit forum gelezen te hebben). Ze hebben me verzekerd dat ze de ring zeker zullen verwerken. Ik heb hen toch duidelijk gemaakt dat dit zeer belangrijk voor me was. Ik heb wel lang getwijfeld vooraleer ik hem uiteindelijk afgaf aan de juwelier.

Groetjes
Caro




charlotte
28-1-2012
 Meld misbruik28-7-2011 15:03:51

Ik heb de steen uit mijn moeders verlovingsring laten verwerken. Wou eerst ook de ring op zijn geheel gebruiken maar dat werd mij afgeraden (o.m. aangezien het witgoud was en er nog nikkel in zat en ook naar stevigheid toe). Ik heb wel de goudprijs van de ring als korting gekregen.

Ik heb dit laten doen door Perles d'Amour. Een juwelier uit het Antwerpse, die nu van thuis werkt. Echt een aanrader (heel veel tijd, duidelijk veel ervaring, heel erg goede prijs), ze hebben ook een site (al ziet die er heel onprofessioneel uit waardoor ik eerst niet wou gaan, maar heel blij dat ik het toch gedaan heb ;)



Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik28-7-2011 16:18:17

Hartelijk dank allemaal voor de reactie!
Ik zal even jullie tips bekijken



Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 17:02:41

Beste Fleur

Mijn mama is ook overleden en ik heb van haar trouwring en communiering een juweeltje laten maken voor in m'n hals aan een ketting te dragen.

Ik heb dit laten maken bij juwelier Timmermans in Tienen. De zoon is goudsmid en het zijn echt héél vriendelijke mensen!!

Groetjes
Katrien



iris
30-6-2012
 Meld misbruik28-7-2011 19:29:22

ook bij gerda de vrij in de wijngaardstraat in antwerpen kan dit



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik29-7-2011 11:31:01

Wij zijn langs geweest bij Ilse Verbruggen
http://www.ilseverbruggen.be/

Onze ringen zijn prachtig We hebben ze zelf mee mogen "ontwerpen" (op basis van schetsjes, foto's en uitleg heeft ze perfect kunnen uitwerken wat we wilden). Ze maakt echt volledig jouw ding en uiteraard is elke ring uniek.

"Oud" goud kan je verkopen of laten verwerken. Laten verwerken levert meestal meer op.





Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik3-8-2011 8:59:10

Wij hebben onze ringen bij Elke Smellenbergh laten maken. Ik had ook 2 wit gouden ringen om te verwerken, maar dat ging helaas niet. 1 ring was niet genoeg en beide ringen hebben een andere kleur wit. Bljkbaar is het niet makkelijk om oud wit goud goed te smeden (het zijn gegoten ringen) en dan zou het resultaat niet zo mooi zijn. Nu gaat ze er oorbellen van maken! Ze garandeert ook dat jouw ringen gebruikt worden!
Je kan daar alles zelf kiezen en zelf ontwerpen als je wil, ze zijn super vriendelijk en de prijs valt goed mee! En ze zijn supermooi!!!
http://www.smellenbergh.be/frameset_flash.html



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...