Nu Online
Momenteel zijn er 117 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes

  27-7-2011 17:11:20
Hey bruidjes en bruidegommen,

Op 24 augustus 2012 is onze grote dag! Nog wel even tijd dus om alles in goede banen te leidden. Ik heb wel 1 groot iets wat me bezig houd. 2 jaar geleden is namelijk mijn vader overleden,maar ik zou hem er toch heel graag op de of andere manier bij hebben,zodat iedereen weet dat we nog veel aan hem denken. Zelf weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken en of dit wel gepast is om op de bruiloft aan te halen. Alle tips zijn meer dan welkom!

Groetjes

tamara
24-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1087


Esther
3-9-2011
 Meld misbruik27-7-2011 18:01:37

Hey Tamara!

Proficiat met je verloving!

Persoonlijk vind ik dat het zeker moet kunnen om je papa er op de één of andere manier bij te betrekken. Vind het zelfs mooi... Ik zou zelf wel niet zo direct weten hoe je dit het best kan aanpakken, dus ik hoop dat andere bruidjes-to-be je wel tips kunnen geven!

Veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Esther



N.
29-5-2013
 Meld misbruik27-7-2011 18:25:40

Je kan misschien een moment tijdens de viering nemen om een kaars aan te steken voor 'de personen die er niet meer zijn'. Dat je iedereen vertelt dat je hem er graag bij had, maar dat hij er via die kaars er toch nog een beetje bij is. Dat zijn licht er nu ook bij is. Misschien een kort gedichtje erbij of een kleine herinnering over hem ofzo? Ik vind dit zeker gepast, heb het ook al gezien bij anderen. Succes er mee!



Nathalie
12-5-2012
 Meld misbruik27-7-2011 19:11:11

Mijn papa is ook gestorven en voor het huwelijk van mijn zus is er een kaars aangestoken met een mooie tekst op ter herinnering aan mijn papa, alsook na de kerkdienst een bloemstuk dat op het altaar lag op het graf gelegd. S'avonds stond de kaars tevens op het avondfeest naast hun huwelijkskaars.



Darline
23-7-2011
 Meld misbruik27-7-2011 20:33:05

hey Tamara,

Zoals je hier misschien al hebt kunnen lezen is mijn mama een maand voor mijn trouw gestorven. Ik heb haar oorbellen aangedaan. Met de fotograaf zijn we naar een kapel gereden en hebben daar kaarsen gebrand voor ons mama. En op het avondfeest heb ik op het allerlaatste iedereen bedankt voor de steun van de laatste maand en gevraagt dat iedereen op de dansvloer kwam en heb dan een liedje voor ons mama laten spelen. Namelijk "A star in heaven" van Anouk. Iedereen stond op de dansvloer en dat was prachtig. Omdat het bij mij pas juist gebeurt was wilde ik niet dat er echt expliciet iets van ons mama was. Want dat liedje was eigenlijk een ingeving van het moment.

Kan je maar één ding zeggen. Als je echt met dat gevoel loopt om iets te doen voor u papa moet je dat zeker doen. Ik kan je niet zeggen hoe hard dit bij mij heeft geholpen in het verwerkingsproces. En dat je zal wenen op die dag en aan je papa denken is normaal en niemand zal dat kwalijk nemen.
Hopelijk vind je iets waar je je goed bij voelt om die dag te doen.
Geniet ervan
Darline



Sas
8-6-2012
 Meld misbruik27-7-2011 20:57:10

Wij zouden willen ballonnen oplaten (het is wel voor onze grootouders die er niet meer bij zijn)! En dan ergens een kaartje aan dat we aan hen denken...

De ballonnen gaan dan naar "de hemel" en brengen hen de boodschap dat we aan hen denken.

Zeker doen als je de behoefte hebt.




Marit
2-9-2011
 Meld misbruik27-7-2011 21:34:42

Hallo,

natuurlijk moet het kunnen. Mijn opa is 6 weken geleden overleden en hij zou mijn getuige zijn. Snik Snik.... Om hem er toch bij te hebben, hebben wij gevraagd of de pastoor voor het openingsgebed een woordje wil doen over mijn opa en dan ook de andere grootouders ( die hebben wij van elkaar nooit gekend) ook even te noemen. Na dit gebed steken wij een kaars aan en laten deze op het bidaltaartje achter na onze dienst en hij mag daar opbranden. In de avond willen wij een toast uitbrengen die wij ook aan opa richten.

Maar ik denk dat het belangrijkste is om te doen waar jij je goed bij voelt.



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik28-7-2011 0:46:36

Ik heb mijn mama eind mei verloren. De trouw is volgend jaar pas maar toch. Ik moet het nog ergens een plaats kunnen geven. Ik ben toen ergens een topic begonnen daarover. Zoek op het woord mama of moeder: daar is toen enorm veel reactie op gekomen. Daar zal je echt ideeën vinden!



Vanessa
11-6-2011
 Meld misbruik28-7-2011 6:41:02

hey,
mijn man zijn pa is er ook niet meer, wij hebben hem vernoemd tijdens de viering in de kerk En tijdens het feest stond er een mooie foto van hem bij ons op de eretafel :-)



tamara
24-8-2012
 Meld misbruik28-7-2011 12:06:50

Bedankt allemaal voor de vele reacties! Ik ga het er met mijn vriend zeker nog eens over hebben en zo komen we er vast wel uit!

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...